1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

رژیم چاقی کودکان لاغر

شروع موضوع توسط wovensack1020 ‏16/2/21 در انجمن تغذیه سلامت

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/8/20
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    اگر درباره وزن کم کودک خود نگرانی دارید و یا کودک شما به خوبی رشد نمی کند بهتر است برای چاق شدن سریع کودکان به پزشک عمومی خود مراجعه کنید چرا که کاهش وزن کودکان می تواند علل زمینه ای داشته باشد و نیاز به برنامه غذایی برای چاق شدن کودکان داشته باشد.
    [​IMG]

    غذاهای چاق کننده کودکان لاغر

    اگر نگران این هستید که کودک شما کمبود وزن دارد بهتر است ابتدا به پزشک اطفال مراجعه کنید. اگر بعد از بررسی های پزشکی مشخص شد که کودک شما هیچ گونه بیماری و مشکل پزشکی خاصی ندارد راهکار بعدی برای چاق شدن کودک شما استفاده از غدا و رژیم های تغذیه ای سالم خواهد بود.

    بعضی از مواد غذایی مانند چربی و شکر اضافی غذا میتوانند کالری زیادی به بدن برسانند اما هیچ کدام از این ها نمی تواند نیاز تغذیه ای کودک شما برای ساختن استخوان ها و بدنی قوی را فراهم کند.

    البته شما نمی توانید ویژگی های ژنتیکی کودک خود را تغییر دهید اما می توانید بهترین رژیم تغذیه ای را برای او فراهم کنید. در این نوشتار ۵ تا از بهترین راهکار های افزایش کالری دریافتی آورده شده است:

    خوردن های منظم و مرتب
    بهتر است هیچ یک از وعده های غذایی روزانه را برای کودک خود حذف نکنید. این کار باعث میشود که کودک شما به هدف نهایی برای دریافت انرژی کافی نرسد. کودک شما در طول شبانه روز باید علاوه بر صرف یک صبحانه مفصل و خوشمزه یک ناهار اول ظهر یک ناهار عصر شام هنگام غروب و وعده غذایی قبل از خواب را داشته باشد.

    بیشتر از حالت عادی بخورید
    به جای خوردن یک عدد ساندویچ در ظهر دو عدد بخورید. در لیوان های بزرگ و طویل شیر بنوشید و از کاسه های بزرگ برای دادن غلات صبحانه به کودک خود استفاده کنید.

    از غذاهایی با کالری بیشتر استفاده کنید
    با مطالعه جدول های تغذیه ای متوجه خواهید شد که آب میوه کران بری بیشتر از آب پرتقال مواد تغذیه ای و کالری دارد. گرانولا کالری بیشتری از غلات صبحانه معمولی دارد. و کالری موجود در ذرت نیز از لوبیا سبز بیشتر است.
    [​IMG]

    روزانه مقدار زیادی آبمیوه و شیر کم چرب بنوشید
    بهتر است برای رفع تشنگی کودک خود به جای آب از نوشیدنی های حاوی کالری استفاده کنید. یک ورزشکار فوتبال حرفه ای تنها با نوشیدن چند لیوان آب تمشک در یک تابستان می تواند بیش از 5 کیلوگرم وزن اضافه کند.
    کره بادام زمینی، تنقلات، آووکادو و روغن زیتون
    این غذاها هر کدام حاوی مقادیر زیادی از اسید هاس چرب بدون ضرر می باشند که میتواند انرژی کودک شما را هنگام ورزش کردن تامین کند. مقدار زیاد چربی در این مواد غذایی به این معناست که این مواد کالری زیادی نیز در خود دارند. از مغر بادام هندی در غلات صبحانه و سالاد استفاده کنید.

    در صبحانه و وعده شام از کره بادام زمینی استفاده کنید و از چیپس های بدون چربی برای میان وعده کودک خود استفاده کنید.

    برای گرفتن ایده های بیشتر برای چاق شدن سریع کودکان اینجا کلیک کنید.