1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اجرای بازی های ps2 در pc ولی بهتر + آموزش

شروع موضوع توسط *Sajjad* ‏25/2/11 در انجمن کنسول ها

  1. Game Developer کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/10
    ارسال ها:
    23,930
    تشکر شده:
    6,139
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    برنامه نویس بازی های کامپیوتری و موبایل

    اجرا کردن بازی های ps2 در کامپیوتر یک از معضلات مهم مردم هست
    شما برید تو گوگل سرچ کنید... اصلا به تهش نمی رسید
    3 عامل باعث این چیز شده:

    1_ واقعا زور داره که آدم یه کامپیوتر خوب داشته باشه و بره ps2 بخره!
    2_ یه سری بازی ها تو ps2 هست و تو pc نیست
    3_بازی های ps2 به دلیل نداشتن نصب و ارزون بودن راحت تره

    تو این همه سال که گذشت هنوز نتونستن یه برنامه ی کاملی ارئه بدن که بتونه اجرا کنه ولی میتونیم یه گام هایی رو برداریم وبعضی از بازی ها رو بازی کرد
    و چون مفتیه می ارزه!

    بهترین برنامه ای که هست PCSX2 هست که تا ورژن 9.6 جلو رفته پس می فهمیم چیزی نمونده تا نتیجه ی نهایی

    دانلود برنامه:
    http://www.pcsx2.net/files/18430
    و
    http://www.pcsx2.net/files/18429

    اما این برنامه به تنهایی کافی نیست و نیاز به تنظیمات لازم کردن و نصب Bios و... هست

    بیوس: http://www.sharemation.com/squall5240/SCPH-30004R.rar
    Download Book | Driver Downloads | Free Ebooks | Adult Hosting | Pdf Books | Music at Ftp2share.com

    حالا یه چیز می گم کف کنید:
    اگه دوست دارید بدونید که بازی مورد نظر رو می تونید اجرا کنید یا نه این کارو کنید:
    به سایت رسمی خود شبیه ساز به آدرس PCSX2 Playstation 2 emulator - News مراجعه کنید و به قسمت compatibility بروید و بازی مورد نظر خود را جستجو کنید. اگر لفظ playable را دیدید یعنی که اینکه بازی کاملا" قابل اجراست. اگر لفظ in game را دیدید یعنی اینکه می توانید داخل خود بازی شوید اما بعد از مدتی بازی کردن ، برنامه هنگ می کند و یا اینکه شبیه ساز دچار crash می شود. اگر لفظ menu را دیدید یعنی اینکه شما تنها می توانید تا منوی بازی مورد نظر به پیش بروید و قادر نخواهید بود وارد قسمت اصلی بازی شوید. اگر لفظ logo را دیدید یعنی اینکه فقط لگوهای ابتدایی بازی و آرم های ابتدای بازی نمایش داده می شود. اگر لفظ nothing را دیدید یعنی اینکه اصلا" هیچ چیزی از بازی نمایش داده نمی شود و تنها یک صفحه سیاه دیده خواهد شد.

    حالا بریم سروقت آموزش:

    قدم اول
    BIOS


    در قدم اول باید فایل بایوس را در پوشه /bios قرار دهید مثلا" به این آدرس C:\amir2007&sakamoto\pcsx2\bios - فایل بایوس پلی استیشن 2 خودش حاوی چهار فایل دیگر به نام های زیر است :
    ROM 0- فایل اصلی که 4096 کیلوبایت اندازه دارد.
    ROM 1- این فایل بیشتر مربوط به انتخاب زبان های مختلف است که 512 کیلوبایت اندازه دارد.
    ROM 2- احتمالا" به وجود آن نیازی نیست چون برای نشان دادن فونت های زبان چینی است (مگر اینکه شما بخواهید بازی Dynasty Warriors به زبان چینی بازی کنید !!)
    EROM- در واقع همان dvd video player است که 3072 کیلوبایت اندازه دارد.
    NVM- بصورت خودکار توسط خود شبیه ساز ساخته می شود.
    MEC- بصورت خودکار توسط خود شبیه ساز ساخته می شود.
    نکته : فعلا" داشتن rom0 کافی است.
    نکته : ممکن است نسخه های مختلف بایوس ، کمی از نظر اندازه متفاوت باشند.


    سوال : بایوس را از کجا پیدا کنم ؟

    اینکه بایوس را از کجا پیدا کنید ، دو راه دارید. اول آنکه بوسیله برنامه های مخصوص آن را از دستگاه پلی استیشن 2 استخراج کنید که به آن dump کردن می گویند که کار نسبتا" مشکلی است. راه دوم که خیلی ساده تر است این است که از google استفاده کنید و خودتان آن را جستجو کنید یا اینکه از دوستانتان بخواهید آن را برای شما آپلود کنند.


    قدم دوم
    setup کردن نسخه VM (اگر از ویندوز ایکس پی استفاده نمی کنید از این مرحله بگذرید)


    هنگامی که برنامه را برای اولین بار اجرا می کنید ، یک پنجره به نام enter user name باز می شود که در آن نوشته شده است : Pcsx2 needs to allocate physical memory...... و در قسمت پایین نوشته ی مزبور، یک کادر خالی دیده می شود. در آن کادر خالی ، usename خود را که با آن وارد ویندوز ایکس پی می شوید وارد کنید مثلا" Poorya و بعد ok کنید. سپس یک پنجره دیگر به نام Privilege Changed Query باز خواهد شد که در آن نوشته شده است که : Pcsx2 just changed you SE_lock_memory ....... و در قسمت پایین، کلید ok را می بینید. ok کنید و برنامه را ببندید و وارد start menu ویندوز شوید و خودتان را Log off کنید و باز دوباره Log on کنید.
    لازم به ذکر است که بعضی ها ممکن است نتوانند این نسخه را اجرا کنند که ممکن است به دلایل زیر باشد :
    1- بعضی از انواع ویندوز ایکس پی با این نسخه از شبیه ساز مشکل دارند.
    2- حافظه ram رایانه تان کم است.
    3- ممکن است مقدار virtual memory یا حافظه مجازی تعریف شده برای ویندوز ایکس پی ، کم باشد. این مشکل را می توانید این طور حل کنید که :
    الف - وارد منوی start ویندوز شوید و control panel را انتخاب کنید تا وارد control panel شوید.
    ب- بر روی آیکون system کلیک کنید تا پنجره system properties باز شود.
    ج- گزینه advance را انتخاب کنید و در قسمت performance بر روی settings کلیک کنید تا پنجره performance options باز شود.
    د- در قسمت virtual memory بر روی گزینه change کلیک کنید تا پنجره virtual memory باز شود.
    ه- درایوی که ویندوز در آن وجود دارد مثلا" C:\ (بهتر است شبیه ساز را در همان درایوی که ویندوز ایکس پی قرار دارد ، install کرده باشید) را در بالای پنجره انتخاب کنید. سپس گزینه custom size را در زیر آن ، تیک بزنید. حال بصورت دستی باید مقادیر مربوط به initial size و maximum size را وارد کنید مثلا" برای اولی عدد 3096 و برای دومی عدد 4096 مگابایت را قرار دهید. کلا" یک عددی که بزرگتر از 3000 مگابایت باشد را انتخاب کنید. اعداد بزرگتر را هم می توانید انتخاب کنید اما سعی کنید خیلی خیلی بزرگ نباشد. بعد از این کار ، کلید set را فشار دهید و سپس ok کنید و نهایتا" ویندوز را یکبار restart کنید و دوباره وارد ویندوز شوید. اگر دیدید با مشکل در ویندوز مواجه می شوید و می خواهید به همان حالت اولیه ی پیش از انجام تغییرات باز گردید ، دوباره همین کار را انجام دهید اما این دفعه در پنجره performance options ، گزینه system managed size را تیک بزنید و کلید set را فشار دهید و ok کنید و سپس ویندوز را restart کنید تا به حالت اولیه باز گردید.


    قدم سوم
    تنظیمات ابتدایی


    اگر برای اولین بار برنامه را اجرا می کنید ، برنامه از پنجره configuration اجرا می شود. همچنین در خود برنامه می توانید به منوی config رفته و گزینه configure را انتخاب کنید تا وارد این پنجره بشوید. در داخل پنجره ، کادرهای بیشماری را می بینید که هر کدام مربوط به یک پلاگین خاص است که باید هرکدام را انتخاب کنید و بعدا" تنظیم نمایید. در پایین پنجره دو کلید به نام هایset bios directory و set plugins directory را می بینید. با انتخاب set bios directory باید مسیر آدرس بایوس را بدهید. اگر مسیر صحیح باشد در کادر bios در سمت پایین و راست پنجره configuration ، شما می توانید مشخصات بایوس و حتی تاریخ آن را ببینید. در مورد set plugins directory ، نیازی به انتخاب آن نیست چون شبیه ساز بطور پیش فرض ، پلاگین ها را می شناسد. خوب ، بعد از انتخاب آدرس صحیح بایوس ،حالا باید پلاگین ها را انتخاب و تنظیم کنید.


    قدم چهارم
    تنظیمات پلاگین ها


    Graphics

    در داخل کادر مزبور چهار نوع پلاگین را مشاهده می کنید :
    الف- GSdx9 که مخصوص کارتهایی است که از دایرکت ایکس 9 پشتیبانی می کنند به خصوص کارتهای radeon و geforce fx. در صورتی که از پردازشگرهایی استفاده می کنید که فقط از دستورات sse پشتیبانی می کنند مثل pentium 3 یا athlon xp ، باید از این پلاگین استفاده کنید.
    ب- GSdx9 SSE2 که مثل پلاگین قبلی است اما در آن از دستورات sse2 استفاده شده است لذا در صورتی که از پردازشگرهایی که از دستورات sse2 پشتیبانی می کنند مثل pentium 4 و Amd64 و به بالا استفاده می کنید ، می توانید از این پلاگین استفاده کنید.
    ج- ZeroGS که مخصوص کارتهایی است که از shaders v3.0 پشتیبانی می کنند مثل geforce 6 اما برای پردازشگرهایی که فقط از دستورات sse پشتیبانی می کنند مثل Gsdx.
    د- ZeroGS SSE2 که مثل پلاگین قبلی است اما مخصوص پردازشگرهایی که از دستورات sse2 پشتیبانی می کنند.
    بعد از انتخاب پلاگین مناسب ، بر روی کلید configure کلیک کنید تا وارد تنظیمات پلاگین مزبور شوید.
    تنظیم پلاگین GSdx9 :
    کادر resolution : در اینجا می توانید قدرت تفکیک تصویر را مشخص کنید. اگر حالت windowed را انتخاب کنید ، بازی بصورت پنجره ای و نه بصورت fullscreen اجرا خواهد شد.
    کادر render : بر روی direct3D تنظیم کنید.
    کادر pixel shader : از گزینه fixed pipeline(bogus) استفاده نکنید چون رنگ ها را بطور واقعی نشان نمی دهد و هنوز دارای باگ(=اشکال) است. از سایر گزینه ها استفاده کنید. اگر کارت گرافیکی تان از نوع geforce fx یا radeon 9500 و به بالا یا geforce 6 است می توانید از pixel shader 2.0 استفاده کنید.
    سایر گزینه ها :
    Enable Palettized Texture : تنها در صورتی که از pixel shader 2.0 استفاده می کنید ، می توانید این گزینه را تیک بزنید. گزینه مزبور برای حذف باگ های کوچک در بعضی از بازی ها مثل Final Fantasy به کار برده می شود.
    Linear Texture Filtering : در بازی های دوبعدی موجب حذف خط های سیاه دور اجسام شده و مناظر را از حالت پیکسل شده در می آورد.
    Enable TV out : برای نمایش تصاویر در تلویزیون است.
    NLOOP 0 Hack(fixes ffx) : برای رفع بعضی از ایرادهای جزئی در سری بازی های Final Fantasy است.
    Record State : برای ذخیره فیلم از بازی بصورت فایل *.gm است.


    ُSound

    تنها می توانید از پلاگین P.E.Op.S SPU استفاده کنید.
    تنظیم پلاگین :
    Mode : اگر از حالت fast استفاده کنید ، سرعت بیشتری در بازی ها به دست می آورید اما هماهنگی بین صدا و تصویر کمتر خواهد شد. اگر از حالت high استفاده کنید ، سرعت در بازی ها کمی کمتر خواهد شد اما بین صدا و تصویر هماهنگی بیشتری وجود دارد.
    Volume : برای بالابردن یا پایین بردن شدت صدا است.
    Reverb : از حالت noReverb استفاده کنید.
    Interpolation : از حالت non(fastest) استفاده کنید. در صواتی که می خواهید کیفیت صدا بالاتر رود از حالات دیگر استفاده کنید.
    XA music : بهتر است که هر دو گزینه ی مربوط به آن را تیک نزنید.
    MISC
    SPU IRQ-wait for cpu action : با تیک زدن این گزینه ، سازگاری بیشتری بین صدا و تصویر حاصل می شود و همخوانی بین صدا و تصویر بهبود می یابد. البته از سرعت بازی کمی کاسته خواهد شد.
    Mono sound mode : بهتر است این گزینه را تیک نزنید مگر از کارتهای صوتی برای عهد بوق استفاده می کنید !
    Enable developer debug mode : اگر برنامه نویس نیستید پس این گزینه را تیک نزنید.
    Enable sound recording window : ضبط کردن صدا بصورت فایل *.wav است. هر آنچه که می شنوید ، آن را ضبط خواهد کرد لذا اکثر اوقات صداها بطور آهسته و کند ضبط خواهند شد که کیفیت جالی ندارند ، پس برای اینکه کیفیت صدای ضبط شده بالاتر رود گزینه use thread sync را تیک بزنید.


    Controllers

    از پلاگین SSSPSX pad plugin 1.6 استفاده کنید. هم Joystick و هم keyboard قابل تعریف است.


    CDVD

    در اینجا پلاگین های مختلفی را مشاهده می کنید.
    Linuzapp ISO CDVD 0.5 : اگر می خواهید بازی ها را مستقیما" از هارد اجرا کنید باید از این پلاگین استفاده کنید. برای اینکه بازی ها را مستقیما" از هارد اجرا کنید ، ابتدا باید ، یک image (فایل iso) بر روی هاردتان از روی بازی بسازید. می توایند از برنامه هایی مثل CdrWin استفاده کنید.
    P.E.Op.S CDVD driver 1.5 : اگر می خواهید بازی ها را مستقیما" از روی cd یا dvd اجرا کنید باید از این پلاگین استفاده کنید.
    تنظیم پلاگین :
    Interface : نوع رابط و اینترفیس بین رایانه و dvd-rom را مشخص می کند. نوع ویندوزی را که در حال حاضر برنامه را از آن اجرا کرده اید در داخل کادر انتخاب کنید. البته اینها اکثر اوقات از قبل بطور اتوماتیک انتخاب شده اند.
    Drive : درایور dvd-rom را مشخص می کند که نیازی به توضیح ندارد !
    caching mode : گزینه های گوناگونی دارد که مثل none که یک سکتور در هردفعه خواندن می خواند - read ahead که چندین سکتور در هربار خواندن را می خواند - smooth read که برای dvd-rom های مشکل زا هست و سایر موارد که هر کدام را باید خودتان امتحان کنید تا ببینید که کدام یک از حالات فوق مناسب تر هستند.
    use additional 4 mb cache : ایجاد 4 مگابایت فضا بعنوان کاشه و ذخیره از روی dvd است. ممکن است موجب هنگ شدن بازی شود در غیر اینصورت موجب افزایش سرعت خواندن dvd-rom می شود.
    Try to limit speed که با تیک زدن اش و انتخاب عددی در مربع کناری اش حداکثر سرعت dvd-rom به آن شماره ختم خواهد شد. مثلا" اگر8x باشد حداکثر سرعت dvd-rom به 8x ختم می شود. چون سرعتهای زیاد ، dvd-rom ممکن است هنگ بکند پس بهتر است عدد 8x یا 12x یا حتی کمتر را انتخاب کنید.
    dont wait until drive is ready : برای بعضی از dvd-rom ها نیاز است.
    check tray state : بهتر است این را تیک نزنید.
    try again on reading error : مخصوص dvd های کثیف و خط دار است. در retry count عددی بین 1 تا 10 را انتخاب کنید تا اگر مثلا" یکبار نتوانست dvd را در قسمت خاصی بخواند ، به مقدار آن عددی که شما می دهید سعی کند تا دوباره dvd را بخواند.
    show message box on reding error : در صورت وقوع خطا ، آن را نشان دهد.


    ِDEV9

    بر روی DEV9null driver تنظیم شود. این قسمت از دستگاه پلی استیشن 2 هنوز شبیه سازی نشده است.


    FireWire

    بر روی FWnull driver تنظیم شود. این قسمت از دستگاه پلی استیشن 2 هنوز شبیه سازی نشده است.


    سوال : چگونه بازی را اجرا کنم ؟

    اگر می خواهید بازی را مستقیما" از cd یا dvd اجرا کنید ، ار منوی file گزینه run cd را انتخاب کنید. اگر می خواهید بایوس را تست کنید و یا تغییراتی در فایل های memory card ایجاد کنید ، از منوی run گزینه execute را انتخاب کنید.

    >>> برای انتخاب گزینه های زیر حتما" باید از منوی config اقدام کنید - زیرا موارد زیر جزو پلاگین ها محسوب نمی شوند <<<


    MemoryCard

    برای تعریف memory card می باشد.


    CPU

    با انتخاب گزینه cpu ، پنجره ای به نام cpu config باز خواهد شد که در قسمت بالای آن ، مشخصات رایانه تان را نوشته است.
    EErec : این گزینه را حتما" تیک بزنید. در غیر این صورت سرعت اجرای بازی ها شدیدا" کاهش می یابد.
    VU1Rec و VU0Rec : حتما" هر دو را تیک بزنید مگر اینکه در بازی تان ایرادی مشاهده می کنید و یا بازی تان به درستی اجرا نمی شود ، در این صورت می توانید یک یا هر دوی این گزینه ها را خاموش کنید.
    Multi Threaded GS mode : این گزینه را تنها در صورتی می توانید تیک بزنید که از cpu های دو یا چند هسته ای و یا cpu هایی که از حالت HTپشتیبانی می کنند ، استفاده می کنید.
    Dual Core mode : فقط در cpu های دو یا چند هسته ای استفاده شود.
    Frame Limit: از بالا رفتن سرعت در بازی ها به بیش از 50 فریم(pal) یا 60 فریم(ntsc) جلوگیری می کند.

     
    3 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏4/3/11
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    0
    3 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  3. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏30/11/11
    ارسال ها:
    15,734
    تشکر شده:
    8,310
    امتیاز دستاورد:
    113
    پاسخ : اجرای بازی های ps2 در pc ولی بهتر + آموزش

    سلام
    شبیه ساز PC-Ps2 Emulator PCSx2 رو میتونید از لینک زیر دانلود کنید:

    [​IMG]پسورد فایل:
    کد:
    [B]www.downloadha.com[/B]

    [​IMG]لینک دانلود – 9.8 مگابایت

    [HR][/HR]برای دانلود PCSX2 BIOS هم از لینک زیر اقدام فرمایید:

    دانلود از سرور فور شیرد:
    PCSX2 1.0.0 BIOS - Download - 4shared



    لینک دانلود:

    مستقیم
    غیر مستقیم
     
    2 نفر از این پست تشکر کرده اند.
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏20/2/15
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    ÷سلام خیلی ممنونم آلی بود من ی چندتا نرم افضاری در این باره دارم ا
    گه خواستین به خودم بگین به وبلاگ من هم لطفا بیایید آدرس
    http://harcheedeletbekhad.blogfa.com
     
    وضعیت سفید از این پست تشکر کرده است.
  5. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏12/8/16
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    اقا به خدا من دلم میخواد نصبش کنم اما وارد برنامه میشم ارور میدم ترو خدا بگو چیکار کنم
     
    وضعیت سفید و OnlineBoy از این پست تشکر کرده اند.
  6. کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏25/8/15
    ارسال ها:
    1,368
    تشکر شده:
    8,697
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    باید بگین چه اروری میده تا دوستان هم کمکتون کنن
    کل برنامه مشکل داره یا روی بازی خاصی ارور میده
    کمی بیشتر توضیح بدین
     
    وضعیت سفید، *Mitra* و سایه از این ارسال تشکر کرده اند.
  7. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/9/17
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    سلام ببخشید یه سوال داشتم.... من همه ی کارا رو مو به مو انجام دادم ولی وقتی میخوام بازی رو اجرا کنم فقط صوت بازی میاد و یه تصویر سیاه ممنون میشم راهنماییم کنید.