1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

دنیای اجنه چه شکلی است؟

شروع موضوع توسط Anoosh ‏7/12/20 در انجمن علوم متفرقه

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,834
    تشکر شده:
    27,835
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    استاد حوزه پاسخ می دهد؛
    دنیای اجنه چه شکلی است؟/ اجنه‌ چند سال عمر می‌کنند؟

    استاد حوزه امام رضا(ع) گفت: اجنه مانند انسان روح و عقل دارند و بر عکس انسان، چشم‌شان لطیف است.
    [​IMG]

    حجت‌الاسلام حسن قاسمی در گفتگو با خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران، با اشاره به موجودیت اجنه اظهار داشت: قرآن کریم در سوره جن وجود آن ها را ثابت کرده است و در طول تاریخ انسان‌های بسیاری از جمله سلیمان نبی(ع) با آن‌ها در ارتباط بوده اند.


    حجت الاسلام قاسمی با بیان اینکه اجنه‌ همانند انسان زندگی می‌کنند، افزود: اجنه برعکس انسان که در عالم صغیر و مادی زندگی می‌کند،‌ در دنیای لطیف به کارهای روزمره خود می‌پرداخته و دارای جسم و روح هستند و طول عمرشان معمولاً بین هزار تا دو هزار سال متغییر است.


    این استاد حوزه ادامه داد: اجنه به دو صورت تخم‌ریزی و حاملگی، زاد و ولد می‌کنند و بر طبق احادیث و روایات تعداد اجنه از تعداد انسان ها به مراتب بیشتر است و به علت اینکه آن‌ها در دنیای لطیف به سر می‌برند از بوی غذای انسان و رایحه گل‌ها به عنوان غذا استفاده می‌‌کنند.


    قاسمی با بیان اینکه اجنه بیشتر در مکانهای قدیمی زندگی می کنند؛ اضافه کرد: اجنه دارای عقل و اختیار هستند ولی ظرفیت وجودی‌شان پایین‌تر از انسان است. همانند ما عبادت می‌کنند و بر طبق روایات در اهل اجنه دورویی و نفاق وجود ندارد و در صورت شیعه نبودن کافر هستند و جن‌های شیعه برای حضرت امام حسین(ع) عزاداری هم می‌کنند.


    وی با بیان اینکه ابلیس از جنس جن است تصریح کرد: ابلیس اجنه را برای گول زدن انسان استخدام کرده و از اینکه بین افراد فتنه ایجاد کند و سبب بروز اختلاف شود لذت می‌برد.


    وی عنوان کرد: اگر انسان سر به سر اجنه بگذارد، جن‌های بد سراغ افراد آمده و زندگی روزمره‌شان را به تلخی می‌کشانند و به طور دائم باعث ترساندن این افراد می‌شوند.


    حجت‌الاسلام حسن قاسمی در پایان گفت: هرچقدر تابع‌ شریعت باشیم اجنه از ما دوری می‌کنند و هر کجا ما در این راه کم بگذاریم شیطان سراغ ما خواهند آمد. همچنین افراد برای نجات از اجنه باید بسم‌الله الرحمن الرحیم و لا‌اله‌الله را زیاد ذکر کنند.
     
    m naizar و آرامی از این پست تشکر کرده اند.
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,834
    تشکر شده:
    27,835
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    جن همان طور که از معنای کلمه ان مشخص است به چیز پنهان گفته میشود که در نهان اشکار نباشد و این موجودات نیز به همین دلیل چنین نام گرفتند و با ملائکه در مجرد بودن از ماده شریک هستند
    ولی میتوانند به اشکال مختلف ظاهر شوند و البته به هیئت واقعی خود هرگز !
    اجنه از حیث حشر و تکلیف با انسان ها اشتراک دارند و انان نیز محاسبه عمل میشوند ...
    غذای اجنه هم از بو کردن استخوان است برای همین در روایات وارد شده است که یکی از مکان مجمع اجنه در قبرستان ها میباشد و به هنگام غذا استخوان را خیلی لیس نزنید که بویش برود زیرا اجنه از ان سهم دارند

    علی کل حال اجنه نیز دنیای خود را دارند و در سوره الرحمن خداوند انسان و جن را با هم مورد خطاب قرار داده و نعمت های خود را به ایشان ذکر میکند لذا مشخص است ایشان موجوداتی هستند که در خفای سطح و جو زمین زندگی میکنند

    از حضرت امام صادق (ع) روایت شده : روزی حضرت رسول (ص) نشسته بود، مردی به خدمتشان رسید که بلندی قامتش مثل درخت خرما بود. سلام کرد، حضرت جواب داد و سپس فرمود: «خودش و کلامش شبیه جن است ». سپس به او فرمود : کیستی ؟ عرض کرد: من هام ، پسر هیم، فرزند لاتیس، پسر ابلیس هستم (بحارالانوار ص ۸۳)
     
    m naizar و آرامی از این پست تشکر کرده اند.
  3. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,834
    تشکر شده:
    27,835
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    در قرآن آمده که شیطان و اولیایش شما را از جایی می بینند که شما آنها را نمی بینید .
    نیامده که چون نامرئی هستند شما آنها را نمی بینید .
    ما جن ها رو نمی بینیم چون در روی زمین زندگی نمی کنند .
    به نظر من اجنه همان موجودات فضایی هستند که در کرات دیگر یا سفینه هایشان در اطراف کرات و همچنین اطراف زمین زندگی می کنند . برخی هایشان هم در زیر زمین شهرها و کشور هایی دارند و آنجا زندگی می کنند و به ندرت روی زمین می آیند .
    اجنه از نظر تکنولوژی خیلی پیشرفته تر از انسان هستند و اشیاء نورانی ناشناس و بشقاب پرنده ها وسایل حمل و نقل آنهاست . اجنه هزاران سال قبل با هم و با فرشتگان خداوند جنگ کرده اند و حتی یکی از سیاراتشان در منظومه شمسی کلاً نابود شده است .
    داستانهایی که درباره اجنه ساخته شده اکثراً دروغی هستند . اجنه نیز مانند انسان می توانند برونفکنی کنند یا تخلیه روح کنند و انسان در خواب و یا حالت خلسه می تواند روح آنها را ببیند و با خودشان اشتباه کند .
    اجنه نژادهای مختلفی دارند از جمله شبیه انسانهایی به شکل مارمولک یا سوسمار ، انسانهایی با بال و پر ، انسانهایی ریز نقش و پر مو ، انسانهایی شبیه حشرات و ... هستند
     
    m naizar و آرامی از این پست تشکر کرده اند.