1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نرم افزارهای آهنگسازی کاربردی و حرفه ای برای هنرجویان

شروع موضوع توسط sahar binandeh ‏20/10/20 در انجمن موسیقی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏15/10/20
    ارسال ها:
    22
    تشکر شده:
    10
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    نرم افزارهای آهنگسازی اغلب مورد توجه علاقمندان به آهنگسازی و موسیقی بوده است. چراکه به روش ساده تر و قابل دسترس تری با کامپیوتر شخصی خود می توانند آموزش آهنگسازی را داشته باشند و خروجی ملودی نوشته شده ی خود را لمس کنند.

    همانطور که می دانید، گوش دادن به موسیقی علاوه بر اینکه می تواند سرگرم کننده باشد و روح انسان را نوازش دهد ، می تواند از استرس ناشی از مشکلات روزمره بکاهد و و نشاط را به زندگی ما بیافزاید. گوش دادن به موسیقی و یا نواختن موسیقی یکی از لذت بخش ترین فعالیتهایی است که هرکسی میتواند درطول عمرخود، به کارهای روزمره ی خود اضافه کند. اما در این میان هنرجویانی نیز هستند که علاوه بر علاقه به نواختن دوست دارند در آهنگسازی نیز متبحر شده و آهنگ های ساخته ی خودشان را بنوازند. در این مقاله سعی داریم شما رابا برخی از نرم افزارهای آهنگسازی که امروزه در دنیای موسیقی کاربردی شدند آشنا کنیم. لذا برآن شدیم تا شما را با چندین نرم افزار کاربردی آهنگسازی آشنا کنیم.

    معرفی نرم افزارهای آهنگسازی
    نرم افزار کیوبیس(cubase)
    این نرم افزارمحبوب یکی ازقدیمی ترین نرم افزار دردنیای دیجیتال به حساب می آید وبه شما در زمینه ی تنظیم ، ضبط ، مسترینگ ومیکس موسیقی کمک می کند. نرم افزار کیوبیس این امکان رابرای هنرجوی موسیقی فراهم می کند که فرد بتواند فایل های MIDI، ترک های صوتی خام و دیگر اطلاعات مربوط به موسیقی را ویرایش کرده و آنها را با فرمت هایی مثل کنسول ویرایش ،نت های موسیقی وغیره ارائه دهد. شما می توانید از قابلیت های دیگر این اپلیکیشن مثل افکت صدا نیز بهره مند شوید.

    [​IMG]

    نرم افزار واک بند(walkband)
    این اپلیکیشن کاربردی برای انواع سازهای موسیقی مانند گیتار، پیانو،درام کیت، بیس وغیره می باشد. با استفاده از این برنامه می توانید انواع مختلف موسیقی ها را بسازید وترکیب کنید. یکی از مزایای مهم این نرم افزاراین است که شما به راحتی میتوانید موسیقی ساخته شده خودرا با گوشی همراه خود پخش کنید . این نرم افزار صفحه کلید MIDIراهم دارد که ازطریق بلوتوث پشتیبانی می شود.

    [​IMG]



    نرم افزار اف ال استودیو(FL Studio)
    که مخفف fruity loops studio هست وتوسط یک کمپانی بلژیکی تولید شده است. با این نرم افزار می توانید تا سطوح حرفه ای آهنگسازی پیش بروید. این اپلیکیشن قابلیت ضبط و پخش انواع آهنگ ها و همچنین ویرایش هرنوع فایل صوتی را دارا می باشد ویک نرم افزارحرفه ای برای افکت گذاری موزیک است. علاوه بر قابلیت های ذکر شده، با این نرم افزار می توانید میکس و مسترینگ نیز انجام دهید.

    [​IMG]

    نرم افزار سان ووکس(Sun Vox)
    این اپلیکیشن قدرتمندترین نرم افزار برای اندروید است ونسبت به سایرنرم افزارهایی که نام بردیم پیچیده تراست. چرا که از افکت ها وفیلترهای بیشتری بهره مند هست . هم برای اندروید وهم آی او اس قابل دانلود است. از قابلیت های آن می توان به ارسال مولتی ترک های WAV، ارسال ودریافت MIDI، میکروفون ،دارای افکت وماژول های مختلف اشاره کرد.

    [​IMG]
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏6/8/21
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏4/7/15
    ارسال ها:
    713
    تشکر شده:
    3,251
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    Guitarist / Producer / Translator/ Gamer
    Reaper va Ableton Live va LOGIC Pro

    این 3 تا و دیگر هیچ! هرکدوم برای هدفی خاص