1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بررسی میدانی کشنده سیتراک SITRAK C7H 4X2

شروع موضوع توسط M!LAD ‏9/9/20 در انجمن سایر خودروها

  1. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    شرکت MAN آلمان در سال 2009 با هدف گسترش حوزه فعالیت خود به بازار و صنعت در حال پیشرفت چین اقدام به سرمایه‏ گذاری و خرید 30 درصد سهام شرکت CNHTC به عنوان اصلی‏ ترین و بزرگ ترین تولیدکننده خودروهای تجاری سنگین در چین نمود. نتیجه این همکاری منجر به انتقال تکنولوژی مربوط به کامیون‏ های MAN سری TG و آغاز تولید خودروهای سنگین با برند SITRAK شد. کشنده های سیتراک C7H توسط مجتمع صنعتی پیلسان در کشورمان عرضه می‏شوند که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‏شویم.




    مجله ماشین - محمدجوادشبیری / مجتمع صنعتی پیلسان، زیرمجموعه‏ گروه صنعتی ماموت است که با هدف شناسایی و تأمین نیازها و خواسته‏ های عرصه حمل و نقل جاده‏ای به پشتوانه یکی از معتبرترین مجتمع‏ های صنعتی کشور و با تکیه بر تجربه و تخصص پرسنل خود در سال ۱۳۹۵ فعالیتش را در حوزه خودروهای سنگین آغاز و ضمن تکمیل سبد محصولات خود شامل انواع خودروهای تجاری سنگین و انواع تریلر، به فعالیت در زمینه تولید، فروش، تأمین و ارائه خدمات پس از فروش می پردازد.

    این مجتمع با بهره‏ گیری از دانش و تجربه داخلی و تکنولوژی شرکت‏ های معتبر خارجی و با تجهیز کارخانه ‏های خود به ماشین آلات و فناوری روز دنیا، امکان رقابت با محصولات برتر جهانی بر اساس خواسته‏ های مشتری را فراهم نمود. افق دید اولیه این مجتمع، ایجاد قطب تولید و ارائه محصولات مورد نیاز صنعت حمل و نقل جاده‏ای منطقه به صورت پکیج‏های کامل و اقتصادی شامل انواع کشنده و تریلر و تایر است.

    [​IMG]





    کشنده های سیتراک C7H عرضه شده از سوی این مجتمع، دارای مشحصات ویژه ای هستند، به عنوان مثال کشنده C7H دارای مکانیزم بالابر هیدرولیکی و الکتریکی بوده و از اتاق MAN سری TGA بهره می‏برد که واضح‏ترین نشانه آن، حالت کرکره‏ای در بخش عقبی بالای اتاق است.




    [​IMG]

    در طراحی داخلی و خصوصاً داشبورد این کشنده نیز می‏توان به روشنی ردپای طراحی محصولات MAN مثل TGA را دید که باعث شده است فضای داخلی، ساده و در عین حال کاربردی و به روز باشد.

    این خودرو بر خلاف سایر رقبایش که مالکین آنها با صرف هزینه خود باک دوم را اضافه می‏کنند دارای باک سوخت 560+600 لیتری به همراه مخزن ادبلو به ظرفیت 40 لیتر بوده و مجموعه کلاچ نیز ساخت‏ شرکت های SACHS و VALEO می باشد که سابقه زیادی در ساخت مجموعه کلاچ خودروهای سبک و سنگین دارند.




    [​IMG]



    کابین آیرودینامیک MAN سری TGA یکی از محبوب‏ترین کابین‏ ها در دنیای خودروهای سنگین است که با داشتن گواهی استاندارد اروپایی حفاظت از سرنشینان و استحکام کابین ECE R29، ایمنی و راحتی سفر را به سرنشینان خود هدیه می‏کند.


    [​IMG]



    موتور: MC11، همان موتور D20 MAN است که در عین ارائه گشتاور بالای 2100 نیوتن‏متر در محدوده کارکرد گسترده 1000 تا 1400 دور در دقیقه، دارای عمر یک میلیون و پانصد هزارB10 کیلومتر بوده به این مفهوم که 90 درصد موتور‏های تولید شده با این تکنولوژی تا پیمایش متوسط 1,500,000 کیلومتر نیازی به تعمیر اساسی نخواهند داشت.


    [​IMG]


    جعبه دنده 16 سرعته سنکرونیزه ZF، گیربکسی سبک، بادوام و استهلاک پایین است که با داشتن ضرایب دنده مناسب، شتاب‏ گیری مطلوب و قابلیت شیب روی 50 درصد را در دنده 1 با بار کامل ارائه می‏ دهد و عمر B10 آن یک میلیون کیلومتر است. محورMCY13 همان محور محرک 13 تن MAN است که به دلیل استفاده از تکنولوژی ساخت بالا، قابلیت ارائه ضریب‏ های کاهنده نهایی پایین را دارا بوده و راندمان بالا، استهلاک و صدای پایین و عمر 1,000,000B10 کیلومتری از ویژگی‏ های اصلی آن به شمار می‏روند.
    طول کامیون 6285 میلی‏متر و عرض آن 2496 میلی‏متر است و ارتفاع سقف اتاق کشنده تا سطح زمین (با بادگیر) به 3850 میلی‏متر می رسد.


    [​IMG]


    این کشنده با داشتن فاصله محوری 3600 میلی‏متر و فاصله محور عقب تا انتهای شاسی 1145 میلی‏متر دارای وزن ناخالص ترکیبی مجاز 44000 کیلوگرم و وزن ناخالص مجاز 18000 کیلوگرم است.


    [​IMG]



    پیشرانه این کشنده، مدل MC11.44-50 licensed by MAN با استاندارد آلایندگی Euro V EEV به قدرت موتور 440/1900 (اسب‏ بخار / دور در دقیقه)و حداکثر گشتاور 2100/1400-1000 (نیوتن‏متر دور در دقیقه) ودارای 6 سیلندر خطی 24 سوپاپ و حجم موتور 518/10 لیتر مجهز به توربو شارژ محصول شرکت HOLSET و اینترکولر است .

    از سایر تجهیزات این کشنده می توان به سیستم تزریق سوخت Common Rail و ECU موتور محصول شرکت BOSCH، گرم کن الکتریکی هوای ورودی به موتور (Cold Start)، گرم کن سیستم کنترل آلایندگی SCR، مجهز به کاتالیزور هوشمند و سامانه مصرف بهینه سوخت (ECO Switch) اشاره نمود.


    [​IMG]


    طراحی و ساخت شاسی تحت لیسانس MAN و از فولاد با مقاومت کششی بالا با ضخامت 8 میلی‏متر بوده و اکسل‏ ها تحت لیسانس MAN و اکسل عقب مجهز به قفل دیفرانسیل و بلبرینگ اکسل‏ ها ساخت کمپانی SKF است.

    سیستم فرمان هیدرولیک با قطر غربیلک 45 سانتی‏متر ساخت کمپانی بوش است و سامانه تعلیق در جلو شامل فنر پارابولیک به همراه میل موج گیر و سیستم تعلیق عقب بادی چهار بالن با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک است .

    سامانه ترمز دو مداره مستقل پنوماتیکی در ترمزهای جلو و عقب دیسکی، ترمز هوشمند ABS و ASR (سیستم ترمز ضد لغزش)، EBL (سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز) و ESC (سیستم الکترونیکی کنترل پایداری)، سیستم‏ های الکترونیکی ترمز WABCO، مجهز به ترمز دستی تریلر، مخازن باد آلومینیمی، ترمز اگزوز و ترمز موتور EVB اتوماتیک است.


    [​IMG]



    کابین کشنده C7H دارای اتاق سقف بلند و دو عدد تخت خواب، مجهز به جک بالابر هیدرولیکی و الکتریکی، تعلیق اتاق بادی مجهز به 4 بالن، بادگیر سقف و جانبی اتاق و‏ دارای تاییدیه تست استحکام کابین از اتحادیه اروپا (ECE R29) است.

    سیستم صوتی و تصویری پیشرفته به همراه مانیتور 5/5 اینچی، سیستم تعلیق بادی صندلی راننده با قابلیت تنظیم، غربیلک فرمان مجهز به دکمه‏ های کنترلی و دارای پدال تنظیم و قابلیت جابجایی فرمان در دو جهت، آینه‏ های گرم کن دار با تنظیم برقی، شیشه بالابر برقی شاگرد و راننده و تهویه مطبوع اتوماتیک، از سایر تجهیزات استاندارد این کشنده است.
    در جمع بندی نهایی می توان ویژگی‏های اصلی محصولات سیتراک را در چهار بخش به صرفه بودن، قابلیت اعتماد، ایمنی و راحتی سواری خلاصه کرد.
     
    Anoosh و Milaad از این پست تشکر کرده اند.