1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سرگرمی که فقط خانم ها از آن بهره مند هستند

شروع موضوع توسط Anoosh ‏2/8/20 در انجمن آرایش و زیبایی

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,828
    تشکر شده:
    27,806
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    خانمها نسبت به آقایان سرگرمی های بیشتری دارند. یک سرگرمی که برای هر خانمی در هر سن و موقعیتی جذاب است خرید لوازم آرایشی و آرایش کردن است. تنوع لوازم آرایشی حس لذت و سرخوشی ایجاد می‌کند، حسی که آقایان از آن کاملا بی بهره هستند. فکر کنید چه لذتی دارد که از موی سر گرفته تا ناخن دست، لوازم آرایش متنوع برای خرید و استفاده وجود داشته باشد.

    [​IMG]


    خرید لوازم آرایشی مانند خرید رنگ مو و محصولات صاف کننده و... و لوازم آرایش بسیار متنوع برای زیباتر کردن تک تک اعضای صورت، به همراه محو کننده، ‌فیکساتر و پاک کننده آرایشی. همچنین محصولات مختلف برای ناخن ها، مانند خرید لاک ناخن چه لاک ژلیش باشد چه معمولی. تمام این موارد می‌توانند زیبایی و تنوع خاصی به ظاهر خانمها بدهند و همین امر باعث رسیدن به بالاترین حس زنانه، "زیباتر شدن" می‌شود.

    سرگرمی یا سلامتی ؟ مسئله این است
    البته در کنار لوازم آرایشی، شدیدا نیاز به خرید محصولات مراقبت پوست و سلامت پوست وجود دارد. به عنوان مثال قبل از استفاده از کرم پودر، برای آسیب کمتر لوازم آرایشی، بهتر است از کرم های مرطوب کننده، کرم ضد آفتاب یا از آبرسان استفاده کرد.

    چه ضدآفتابی بخریم ؟
    اگر بخواهیم ضد آفتاب را در یک جمله تعریف کنیم بهتر است بگوییم که ضد آفتاب نوعی سد محافظتی دربرابر اشعه های مضر خورشید ( مانند اشعه های فرابنفش و یا UVA و UVB ) برای پوست شماست. اشعه های UVA در صورت برخورد مستقیم با پوست با مرور زمان باعث ایجاد چین و چروک، لکه های قهوه ای و همچنین ایجاد لایه ضخیمی از پوست کهنه روی پوست شما می شود. همچنین تابش اشعه های UVB روی پوست باعث ایجاد آفتاب سوختگی و ایجاد قرمزی و التهاب روی پوست می شود. کرم های ضد آفتاب به دلیل دارا بودن SPF ( SUN PROTECTION FACTOR ) در ترکیبات آن، از مشکلات ناشی از تابش مستقیم خورشید جلوگیری می کند.

    SPF یعنی چه ؟
    یکی از معیار های مهم در زمان خرید ضد آفتاب مناسب پوست، میزان SPF موجود در آن است. به عامل حفاظت در مقابل خورشید SPF می‌گویند. جالب است بدانید که عدد بالاتر به معنی مراقبت بیشتر کرم نیست. در واقع پزشکان خرید کرم ضدآفتابی را توصیه می‌کنند که SPF آن در بازه‌ ۱۵ تا ۵۰ باشد. هر SPF مناسب چه موقعیتی است؟ در کل برای ضد آفتاب ها سه نوع SPF نرمال و استاندارد معرفی شده است :
    ضد آفتاب با SPF 15 :
    فقط جلوی یک پانزدهم از اشعه خورشید را می گیرد. مخصوص مکان و موقعیتی است که اشعه قدرت زیادی ندارد و محافظ های جانبی، پوست شما را حفاظت می‌کنند.
    ضد آفتاب SPF 30 :
    این ضد آفتاب ها از نود و هفت درصد اشعه جلوگیری می کنند. این محصول نیز مخصوص شرایطی است که نور آفتاب شدید نباشد.
    ضد آفتاب با SPF 50 :
    که از نظر نظام دارو و غذا امریکا بیشترین مقدار SPF است، نود و هشت درصد از اشعه ها را پوشش می دهد. مشخص است که مخصوص شرایطی با نور آفتاب مستقیم و شدید است.

    پس با توجه به شرایط مکانی و زمانی نسبت به خرید ضد آفتاب با SPF ‌مناسب اقدام کنید.
    در زمان خرید ضد آفتاب باید به نکاتی در مورد نوع پوست خود توجه کنید :

    · اگر پوست شما مستعد آلرژی است نباید از ضد آفتاب های حاوی پارابن و اکسی بنزون و همچنین ضد آفتاب های معطر استفاده کنند.

    · برای جلوگیری از چروک پوست اطراف چشم باید از ضد آفتاب استیکی که دارای SPF 30 یا بالاتر است استفاده کنید.

    · استفاده از ضد آفتاب در نوزادان و کودکان معمولا از شش ماهگی به بالا مجاز است. همچنین از ضد آفتاب مخصوص کودک که حاوی تیتانیوم دی اکساید و زینک اکساید هستند باید استفاده کرد.

    · اگر شما دارای پوستی خشک هستید باید ضد آفتاب هایی که حاوی مرطوب کننده هستند را خریداری کنید.

    · افرادی با پوست های چرب موظف به خرید ضد آفتاب مخصوص پوست چرب هستند تا دچار جوش نشوند.

    · اگر شما پوستی حساس دارید، مانند پوست های مستعد آلرژی، باید از ضد آفتاب معطر، حاوی اکسی بنزون و پارابن دوری کنید.

    · اگر رنگ پوست شما تیره است می توانید از ضد آفتاب های رنگ مخصوص صورت خود استفاده کنید که از سفیدی پوست شما جلوگیری کنید.

    · اگر پوست شما حاوی روزاسه می‌باشد باید از ضد آفتاب های حاوی زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید استفاده کنید. این موارد در تمامی ضد آفتاب های مخصوص کودکان پیدا می شود.

    · ضد آفتاب هایی مخصوص پوست های آکنه و دارای جوش تهیه شده است. اگر این مشکل را دارید حتما از این نوع استفاده کنید.

    · در زمان استفاده از ضد آفتاب باید به زمان و فصل توجه داشته باشید، در فصل تابستان به علت وجود تعریق نسبت به فصل زمستان، باید زود به زود کرم را تمدید کنید. در هوای سرد، به اسکی بازان استفاده از ضد آفتاب توصیه شدیدی می شود. همچنین باید طی یک الی دو ساعت ضد آفتاب خود را تمدید کنند.

    · اگر در انتخاب ضد آفتاب مناسب پوست خود شک دارید، بهترین راه مراجعه به پزشک متخصص پوست است.
     
    کوکی♥❄ و نفحات از این پست تشکر کرده اند.