1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

وسایل و لباس‌های مورد نیاز ساک ورزشی چیست؟

شروع موضوع توسط BMtips ‏21/7/20 در انجمن سبک زندگی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏18/7/20
    ارسال ها:
    25
    تشکر شده:
    12
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    این روزها بازار باشگاه و ورزش داغ است. خانم‌ها و آقایان در هر سنی، در رشته‌های ورزشی گوناگون همچون بدن‌سازی، یوگا، ایروبیک، تنیس، پیلاتس و… با اشتیاق ثبت نام و شرکت می‌کنند. با این حال ممکن است انتخاب لباس یا وسایل ورزشی استاندارد و مناسب کمی دشوار باشد.

    افرادی که به طور منظم در باشگاه یا فضای ورزشی حضور دارند، جمع کردن و بستن ساک ورزشی برایشان یک روند کاملا عادی است. حتی برخی از افراد، ساک‌های ورزشی خود را آماده در گوشه اتاق یا داخل ماشین قرار می‌دهند. در این صورت نیازی نیست که هر روز بار وسایل و لباس‌ ورزشی خود را ببندید و آماده شوید.

    اگر اهل ورزش هستید، به ندرت فراموش می‌کنید که لباس یا وسیله‌ای را داخل ساک ورزشی قرار دهید. با این حال افرادی که به تازگی می‌خواهند وارد یک رشته ورزشی شوند و زندگی سالمی را آغاز کنند، ممکن است ندانند که چه لباسی را در ساک ورزشی خود قرار دهند. در این مقاله تعدادی از وسایل مورد نیاز ساک ورزشی را معرفی می‌کنیم تا به سرعت ساک خود را ببندید و راهی یک دنیای پر از انرژی و سلامتی بشوید.

    وسایل مورد نیاز یک ساک ورزشی چیست؟
    هنگامی که یکی از وسایل یا لباس ورزشی مورد نیاز را فراموش می‌کنیم در ساک باشگاه قرار دهیم، ممکن است به طور ناخودآگاه دچار نگرانی شوید و در ورزش‌تان اختلال ایجاد کند. از این رو آماده کردن ساک ورزشی همچون آماده کردن کیف مدرسه است و باید پیش از باشگاه تمام وسایل مورد نیاز را در آن قرار دهیم. چرا که این مسئله روی سلامت جسم و روان تاثیر بسزایی دارد.
    [​IMG]

    ۱ ساک ورزشی
    شاید برایتان عجیب به نظر برسد که چرا اولین گزینه در مقاله را ساک ورزشی قرار دادیم. کیف دوشی مجلسی یا حتی کوله پشتی مناسب حمل وسایل ورزشی نیست. چرا که معمولا پس از ورزش، لباس، حوله و وسایل ورزشی بر اثر تعریق یا حمام خیس می‌شوند و ممکن است به کیف چرم یا کیف‌های دیگر آسیب برساند.

    ۲ حوله دستی
    یکی از وسایل ضروری که باید در ساک ورزشی خود قرار دهید، حوله دستی است. چرا که با یک حوله خشک و تمیز تعریق را به خود جذب می‌کند و شما می‌توانید تعریق بدن‌تان را با حوله پاک کنید.
    یک حوله استاندارد باید نرم باشد تا دست و صورت را خراش ندهد. از این جهت حوله نخی یک انتخاب مناسب و استاندار خواهد بود. همچنین پیش از خرید حوله کمی پرس‌وجو کنید تا جنس حوله ضدحساسیت و با جذب بالا باشد.

    ۳ بطری آب
    این روزها بسیاری از دوستداران محیط زیست سعی می‌کنند از بطری‌های پلاستیکی آب کمتر استفاده کنند تا در نهایت خسارت کمتری به محیط زیست ما و آیندگان وارد شود. در این صورت توصیه می‌کنیم به جای استفاده از چندین بطری پلاستیکی و یک‌ بار مصرف، از بطری‌ آب استاندارد استفاده کنید.

    ۴ رول ضد تعریق یا دئودورانت
    برخی از افراد پس از ورزش در خود باشگاه دوش می‌گیرند، در این صورت قرار دادن یک رول ضد تعریق در ساک ورزشی، ایده مناسبی است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که تفاوت میان رول ضد تعریق با رول دئودورانت چیست؟
    رول ضد تعریق به منظور رفع بوی بد بدن است که از اسانس‌های خوش بو، روغن و مقداری الکل تشکیل شده است. رول دئودورانت از ترکیبات آنتی باکتریال ساخته شده است. از این رو فرایند تعریق را از بین نمی‌برد و تنها مانع بوی ناخوشایند تعریق می‌گردد. به بیان دیگر، هنگامی که از رول دئودورانت استفاده می‌کنید، انتظار نداشته باشید که بدنتان عرق نکند، چرا که تنها بوی بد عرق از بین می‌رود.

    ۵ جوراب
    بسیاری از مربیان باشگاه یا رشته‌های ورزشی، کسی که جوراب به پا نداشته باشد را به زمین راه نمی‌دهند. چرا که جوراب روی مچ پا قرار می‌گیرد و در بسیاری از مواقع مانع پیچ خوردن و رگ به رگ شدن پا می‌شود.
    شما می‌توانید در ورزش از جوراب ورزشی استفاده کنید که معمولا آن را از نخ و پلی‌استر می‌سازند. از این این مدل جوراب انعطاف پذیری بالایی دارد و پایتان درد نمی‌گیرد.

    ۶ تاپ ورزشی

    بسیاری از خانم‌ها، تاپ ورزشی را به تیشرت یا لباس‌های دیگر ترجیح می‌دهند. معمول تاپ ورزشی بافت کشی دارد که ورزش کردن و حرکات کششی را ساده‌تر می‌کند. از این رو با این مدل لباس ورزشی، انعطاف بیشتری خواهید داشت.
    تاپ ورزشی زنانه یا مردانه، در طرح و مدل‌های گوناگون به فروش می‌رسد که می‌توانید آن را با شلوار ورزشی سِت کنید. البته بسیاری از لباس‌های ورزشی به صورت سِت لباس ورزشی یعنی تاپ، سویشرت و شلوار در بازار موجود است.




     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏18/5/22
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏19/4/22
    ارسال ها:
    8
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    سلام. دنبال یه فروشگاه برای خرید ساک دستی ورزشی جین هستم. سایت جینگولو ساک های جذابی داره که قیمت هاش هم مناسبه. اگه کسی سابقه خرید از این سایت رو داره، ممنون میشم اطلاع بده که جنس هاش خوب بوده یا نه
    ساک دستی ورزشی جین - جینگولو
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏18/5/22
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/3/12
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    خیلی عالی

    انتخاب ساک ورزشی برای باشگاه بدنسازی یکم چالش داره. من یک ساک آدیداس به قیمت 1 میلیون خریدم و وقتی دستم رسید دیدم خیلی کوچیکه!
    برای همین پیشنهاد میکنم این موارد رو لحاظ کنید:
    • قبل از خرید، وسایل و تجهیزات ورزشی خود را اندازه بگیرید تا اندازه مناسب کیف و ساک ورزشی را انتخاب کنید.
    • به جنس کیف و ساک ورزشی توجه کنید. جنس بادوام و مقاوم برای استفاده طولانی مدت مناسب است.
    • اگر قصد دارید از کیف و ساک ورزشی برای حمل وسایل ورزشی سنگین وزن استفاده کنید، کوله پشتی ورزشی انتخاب بهتری است.
    • اگر قصد دارید از کیف و ساک ورزشی برای حمل وسایل ورزشی خیس استفاده کنید، کیف و ساک استخری انتخاب مناسبی است.
    • بودجه خود را تعیین کنید تا بتوانید کیف و ساک ورزشی با کیفیت مناسب را خریداری کنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/1/24