1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تحصیل در آلمان

شروع موضوع توسط mohammadcr77 ‏28/7/18 در انجمن سایر علوم

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏25/7/18
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    تحصیل در آلمان یکی از راههای اخذ اقامت اروپا و ورود به کشور آلمان است. معمولا در مسیر اخذ ویزای تحصیلی آلمان با چالش هایی از قبیل، شرایط اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان، شرایط تحصیل در رشته پزشکی آلمان، تحصیل رایگان در آلمان، مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان، هزینه تحصیل و زندگی در آلمان، دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در آلمان روبرو هستیم که در ادامه به تمامی موارد زیر خواهیم پرداخت.

    کشور آلمان برای دانشجویان بین المللی به منظور ادامه تحصیل بسیار محبوب است و سومین کشور برای ادامه تحصیل بین دانشجویان بین المللی است و دلیل این محبوبیت برخورداری از سیستم آموزشی عالی و باکیفیت، زندگی دانشجویی پویا، و شهریه مناسب دانشگاه ها می باشد. کشور آلمان در قلب اروپا قرار دارد و بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا به شمار می آید. صد ها دانشگاه در آلمان وجود دارد که دارای رشته های بدون شهریه هستند یا شهریه کمی دارند

    برای ادامه تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم ابتدا باید دوره یک ساله کالج را بگذرانید و دارای مدرک زبان آلمانی در سطح B1 باشید چرا که تحصیل در کالج به زبان آلمانی میباشد و نیز معدل مدرک دیپلم باید بالای ۱۷ باشد. قبل از پذیرش در کالج باید حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساعت زبان آلمانی آموخته باشید. تحصیل در کالج رایگان است و دانشجو تنها باید هزینه زندگی خود را پرداخت کند که مبلغی بین۵۰ تا ۲۰۰یورو برای هر ترم تحصیلی است. بعد از پایان دوره کالج از متقاضی آزمونی برای ورود به دانشگاه گرفته میشود که در صورت عدم قبولی بعد از ۱ و نیم سال مجددا می تواند این دوره را در همان محل تکرار کند. علاوه بر این برای تحصیل در آلمان باید قبولی کنکور سراسری در رشته مورد نظر خود را در ایران داشته باشید و اگر در دوره های روزانه قبول شوید شانس بیشتری خواهید داشت. افرادی که دارای مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد هستند معمولا بدون دوره کالج مستقیما وارد رشته های کارشناسی می شوند.

    تحصیل در مقطع فوق لیسانس هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی صورت میپذیرد در نتیجه برای تحصیل به زبان انگلیسی داشتن مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ و برای تحصیل به زبان آلمانی داشتن مدرک B1 ضروری می باشد. برای پذیرش دانشجویان ایرانی در مقطع فوق لیسانس در کشور آلمان داشتن مدرک معتبر لیسانس از دانشگاه های ایران لازم است، اگر این مدرک دارای اعتبار نباشد از دانشجو امتحان ورودی گرفته می شود برای آمادگی در امتحان ورودی دانشجو باید در دوره های PREP که از سوی دانشگاه برگزار می شود شرکت کنید.

    برای تحصیل در آلمان در مقطع دکترا، دانشجو نخست باید استاد راهنمایی برای خود پیدا کند، و در مقطع لیسانس و فوق لیسانیس دارای معدل بالایی باشد. از این رو پذیرش در این مقطع بسیار سخت تر است
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏24/12/18
    کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده است.