1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

هر آنچه در مورد ایمپلنت دندان باید بدانید

شروع موضوع توسط Sheida ‏20/8/17 در انجمن دندان پزشکی

  1. سلامت نیوز: دبیرعلمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان با اشاره به اینکه ایمپلنت به عنوان مناسب‌ترین راه حل جایگزینی دندان های از دست رفته مطرح است، گفت: طرح درمان ایمپلنت برای هر بیمار باید با توجه به شرایط ناحیه بی دندانی از لحاظ مقدار، کیفیت استخوان باقیمانده، نیازهای زیبایی و عملکردی تعیین شود.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، میثم مهابادی در آستانه برگزاری کنگره دندانپزشکی نقش جهان اظهارداشت: امروزه تقاضا جهت درمان های زیبایی از جمله بلیچینگ و سفید کردن دندان ها بسیار افزایش یافته است که روشهای مختلفی جهت درمان بلیچینگ مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از نکات مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد تشخیص صحیح علت بد رنگ شدن دندان ها و انتخاب روش صحیح درمان است.

    وی تأکید کرد: برخی تغییر رنگ دندان ها به روش بلیچینگ قابل درمان نیست و در این موارد باید درمان‌های دیگر نظیر لامینیت مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بلیچینگ معمولا به دو روش کلی داخل مطب و یا در خانه انجام می شود که در نوع داخل مطب از ماده سفید کننده با غلظت بالا تحت نظارت دندانپزشک جهت جلوگیری از آسیب به بافت های دیگر دهان استفاده می شود.

    دبیرعلمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان اضافه کرد: در بلیچینگ در خانه مواد با غلظت کمتر مورد استفاده قرار می گیرد البته در کنار مزایایی که این درمان برای بیماران دارد عوارضی نظیر بروز حساسیت های دندانی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. همچنین نتایج حاصل از بلیچینگ دایمی نبوده و پس از مدتی نیاز به تکرار درمان وجود دارد.

    مهابادی عنوان کرد:کنگره دندانپزشکی نقش جهان با شرکت بیش از ۱۰۰۰ دندانپزشک و ۴۰ سخنران داخلی و خارجی از اول شهریور ماه ۹۶ به مدت سه روز برگزار خواهد شد.همچنین از میان چکیده مقالات ارسالی به دبیرخانه کنگره پس از داوری نهایی ۳۰ پوستر در زمینه محور های کنگره مورد پذیرش قرار گرفته است که در زمان برگزاری این رویداد علمی ارایه خواهد شد

    دبیرعلمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره آشنایی دندانپزشکان با جدیدترین دستاوردها و تکنیک های دندانپزشکی در زمینه های مختلف است. در همین راستا سعی بر آن شده است که موضوعات سخنرانی طیف وسیعی از شاخه های علم دندانپزشکی را در برگیرد.

    مهابادی گفت: با توجه به کاربرد گسترده و رو به افزایش لیزر در دندانپزشکی، در این کنگره کارگاه های تخصصی در زمینه آموزش درمان حساسیت های دندانی، بلیچینگ و جراحی بافت نرم با لیزر اجرا خواهد شد.

    به گفته وی با توجه به اهمیت درمان صحیح دندان های شیری و نقشی که حفظ این دندان ها در سلامت آینده بیماران دارد، پانل های آموزشی دندانپزشکی کودکان با محوریت مطالب کاربردی و کنترل رفتار و همچنین پرسش و پاسخ در زمینه مشکلات رایج در دندانپزشکی کودکان برگزار خواهد شد.

    دبیرعلمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت: پانل ویژه طراحی لبخند و ساخت لامینیت با تمرکز بر آشنایی با تکنیک ها و نرم افزار های جدید مورد استفاده دراین زمینه از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

    مهابادی افزود: امروزه درمان ایمپلنت به عنوان مناسب ترین راه حل جایگزینی دندان های از دست رفته مطرح است که طرح درمان ایمپلنت برای هر بیمار باید با توجه به شرایط ناحیه بی دندانی از لحاظ مقدار و کیفیت استخوان باقیمانده، نیاز های زیبایی و عملکردی تعیین شود.

    وی یادآور شد: درمان پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت برای تمام بیماران امکان پذیر نیست و در برخی بیماران که تحلیل استخوان زیاد است مناسب ترین گزینه درمانی درمان‌های پروتز متحرک متکی بر ایمپلنت است البته توجه به این نکته مهم است که طرح درمان اولیه صحیح قبل از شروع جراحی ایمپلنت در نهایت به رضایت بیمار از پروتز نهایی منجر می شود.

    دبیرعلمی کنگره دندانپزشکی نقش جهان گفت:هر چه زمان اقدام برای درمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان ها کمتر باشد، استخوان مناسب تری در ناحیه وجود دارد و نتیجه درمان بهتر می شود . همچنین یکی از روش های کاشت ایمپلنت، روش ایمپلنت گذاری فوری است که بلافاصله بعد از کشیدن دندان گذاشته می شود. بنابراین بیماران باید قبل از کشیدن دندان مشاوره لازم را در این زمینه انجام دهند.


     
    M!TRA از این پست تشکر کرده است.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏24/11/16
    ارسال ها:
    9
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    ایمپلنت دندانی چه عوارضی دارد ؟ و آیا طبیعی و قابل برگشت است ؟
    بعد از جراحی ایمپلنت دندانی تغییراتی بروز می کند که موقتی بوده و طول درمان این تغییرات از سه هفته تا شش ماه می باشد. این عوارض ایمپلنت عبارتند از:

    [​IMG]



    عوارض ایمپلنت دندانی موقتی :
    ۱ – لق شدن مختصر دندان کنار ایمپلنت ( این امر بعد از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود برمی گردد.)
    ۲ – درد که امری اجتناب ناپذیر است و بسته به سختی جراحی و خصوصیات افراد کم یا زیاد می باشد ولی در هر صورت بهترین راه کنترل درد استفاده از مسکن یک ساعت قبل از جراحی می باشد . ( دو عدد ژلوفن ۴۰۰ میلی گرم با هم )

    [​IMG]


    معمولا درد فقط سه یا چهار روز اول بعد از کاشت دندان می باشد .
    در مورد ایمپلنت دندانی های بدون جراحی به دلیل باز نشدن لثه به میزان وسیع درد بسیار کمی وجود خواهد داشت که حتی نیاز به مسکن نیست .

    [​IMG]
    ۳ –تورم بعد از گذاشتن ایمپلنت دندانی در بعضی بیماران وجود دارد و در موارد جراحی پیوند استخوان احتمال کبودی نیز می رود که معمولا این عوارض ایمپلنت از روز بعد از کاشت ایمپلنت شروع می شود و پس از یک هفته بهبودی کامل می یابد.
    ۴ –
    در بعضی از موارد (مواردی که ارتفاع استخوان فک پایین بسیار کم می باشد) ممکن است گزگز و یا بی حسی گوشه ی لب مشاهده شود که امری عادی است و پس از گذشت زمان بهبود می یابد.
    عوارض ایمپلنت دندانی دائمی :

    [​IMG]


    از جمله ی عوارض ایمپلنت دندانی که بعد از ۱۵ سال ظاهر می گردد در مورد تک ایمپلنت های مربوط به دندان های جلویی می باشد.
    بدین شکل که پس از ۱۵ سال نوک دندان های طبیعی فک بالا یک تا دو میلیمتر پایینتر می آیند ولی نوک روکش های ایمپلنت سر جایشان می مانند بنابراین نیاز به ترمیم مجدد دارند.
    منبع : ایمپلنت دندانی
     
    M!TRA از این پست تشکر کرده است.
  3. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏2/8/17
    ارسال ها:
    38
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    مرد
    عوامل اصلی تغییر رنگ دندان

    با وجود لکه های زرد و سیاه دندان ها نمی توانید ظاهرو لبخند زیبایی داشته باشید ،عوامل اصلی تغییر رنگ دندان ها چیست؟

    امروزه تغییر رنگ و لکه دار شدن و سایر مشکلات ظاهری دندان ها می تواند ناراحتی ها و هزینه های بسیاری برای افراد ایجاد کند.معمولا افراد برای رفع این مشکل از شیوه های مختلفی استفاده می کنند،ازجمله نوارهای سفیدکننده،خمیردندان ها،ژل ها و آدامسهای سفید کننده و همینطور شیوه های حرفه ای تر که با مراجعه به مطب دندان پزشکان از قبیل جرم گیری،استفاده از اشعه و سفید کردن دندان ها با آب اکسیژنه و سایر خدمات دندان پزشکی انجام می پذیرد.

    دلایل اصلی لکه دارشدن و تغییر رنگ از نظر جامعه دندان پزشکان آمریکا شامل عوامل زیر می باشد:

     نوشیدن چای و قهوه

     مصرف دخانیات

     بالا رفتن سن و ساییدگی دندان و عاج که زردی خود را بیشتر نشان می دهد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏21/8/17
    ****FERESHTEH**** از این پست تشکر کرده است.
  4. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏27/12/17
    ارسال ها:
    36
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    8
    هزینه ایمپلنت

    ایمپلنت دندان یکی از مهمترین خدمات دندانپزشکی است که امروز تقاضای زیادی برای آن وجود دارد اما همواره هزینه ایمپلنت یکی از دغدغه‌های همیشگی مراجعین بوده است. از اینرو آگاهی از فاکتورهای تأثیرگذار بر هزینه ایمپلنتیکی از شاخص‌هایی است که بر روی تصمیم‌گیری مراجعین تاثیر می‌گذارد. در این بین، برخی از دندان‌پزشکان در مراحل درمان ایمپلنت دندان پروتز و روکش‌های ایمپلنت را خودشان به صورت سفارشی می‌سازند تا هزینه ایمپلنت کاهش یابد و نیازی برای مراجعه به متخصص پروتز وجود نداشته باشد. تعیین هزینه ایمپلنت باید در جلسه مشاوره با پزشک متخصص بعد از بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان بیمار مورد بررسی قرار گرفته و متناسب با بودجه وی درمان مناسب تجویز شود. در واقع متخصص ایمپلنت باید با بررسی تمام جوانب، بررسی‌های دقیق و در نظر گرفتن بهترین روش‌های درمانی مناسب و کم هزینه برای مراجعه کننده هزینه ایمپلنت را با توجه به اقدامات پیشرو ( از جمله جراحی، پروتز و ..) و با لحاظ نمودن بودجه بیمار در تصمیم گیری خود، اعلام نماید.

    برخی عوامل بر روی هزینه ایمپلنت تاثیر می‌گذارند که مهمترین آنها عبارتند از:


    - کشور سازنده و برند ایمپلنت: برخی از کشورها در زمینه ساخت ایمپلنت تجربه موفق زیادی دارند که انتخاب ایمپلنت از آن کشور بر روی هزینه ایمپلنت تأثیرگذار است.
    - فناوری منحصر به فرد: در بین کشورهای سازنده ایمپلنت، برخی از کشورها سبک‌های مخصوص و فناوری‌های مختص خودشان را برای تولید قطعات ایمپلنت دارند که سبب ایجاد مزیت رقابتی برای آن برند ایمپلنت می‌شود و بر روی هزینه ایمپلنت تاثیر دارد.
    - کیفیت قطعات: هر چه کیفیت قطعات ایمپلنت بالاتر باشد و از بهترین مواد مصرفی برای ساخت قطعات ایمپلنت استفاده شود، هزینه ایمپلنت نیز به علت افزایش ماندگاری آن، افزایش می‌یابد.
    - ضمانت قطعات ایمپلنت: یکی از مهمترین عوامل اثرگذار بر روی هزینه ایمپلنت ضمانت قطعات آن است. در این بین برخی شرکت‌های سازنده ایمپلنت به مرکز تخصصی و پزشک متخصص ایمپلنت ضمانت‌نامه کتبی می‌دهند.

    هزینه ایمپلنت مبتنی بر معیارهای زیر محاسبه میشود:

    - هزینه پزشک متخصص ایمپلنت(جراح و متخصص پروتز): جراحی و کاشت ایمپلنت توسط متخصص پروتز و جراحی باید توسط متخصص پروتز انجام شود که دستمزد پزشک متخصص بر حسب تخصص و تجربه در هزینه ایمپلنت تأثیرگذار خواهد بود.
    - هزینه لابراتور
    - نوع ایمپلنت به کار رفته
    - هزینه جراحی‌های بازسازی شده (در صورت نیاز) : در صورتی که استخوان فرد برای کاشت ایمپلنت هنوز آمده نباشد باید جراحی‌های بازسازی از جمله سینوس لیفت و ... انجام شود.
    - هزینه قطعات ایمپلنت با توجه به برند و کارخانه سازنده. در شرایط عادی، 5 قطعه ایمپلنت لازم است که دو عدد از این قطعات به عنوان فیکسچر و اباتمنت همیشگی در دهان بیمار باقی می‌مانند اما قطعات دیگر صرفاً برای قالب‌گیری و فرم‌دهی لثه‌ها به کار می‌روند.


    البته باید به این نکته اشاره داشت که در وزارت بهداش هزینه ایمپلنت با توجه به کاهش قیمت تجهیزات و هزینه‌های دارویی و حذف واسط‌های واردات تجهیزات دندان‌پزشکی و پزشکی و اصلاح روند قیمت‌گذاری، بهبود یافته است و بسیاری از بیماران می‌توانند با خیال آسوده بابت هزینه ایمپلنت برای درمان ایمپلنت اقدام نمایند. با توجه به هزینه ایمپلنت که توسط بیمار پرداخت می‌شود، بسیاری از افراد سوالاتی پیرامون میزان موفقیت ایمپلنت دندان خود دارند. باید گفت، با توجه به جنس استخوان فک و بافت لثه میتوان بیش از 95 درصد به موفقیت درمان ایمپلنت دندان در اصلاح طرح لبخند و سلامت دهان و دندان بیمار دست یافت.دکتر آشتیانی با اتکاء به سال‌ها تجربه، تحصیلات علمی از برترین دانشگاه‌های علمی معتبر و گذراندن دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی درمان‌های زیبایی دندانپزشکی و استفاده از برترین و به روز ترین تجهیزات و ابزارهای نوین پزشکی بهترین سطح کیفیت خدمات را در اسرع وقت و مقرون به صرفه برای مراجعین خود ارائه می‌نماید. شما می‌توانید با مراجعه به مطب ایشان علاوه بر مشاوره در زمینه هزینه ایمپلنت اطلاعات مناسب را در خصوص شیوه درمان ایمپلنت جویا شوید.
     
  5. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏27/12/17
    ارسال ها:
    36
    تشکر شده:
    3
    امتیاز دستاورد:
    8
    لمینت دندان

    از مهمترین درمان‌ها در حوزه دندان پزشکی لمینت دندان موسوم به ونیر می‌باشد. لمینت در واقع یک لایه بسیار نازک سرامیکی یا کامپوزیتی برای روکش کردن سطح جلویی دندان‌هاست. مهمترین علل استفاده از لمینت دندان، زیبایی طبیعی، مقاومت بسیار بالا، عدم نیاز به بی‌حسی، انجام درمان تنها در ۲ جلسه و عدم رنگ پذیری آن است. مهمترین کاربردهای لمینت دندان عبارتند از:

    • بدشکلی دندان

    • ترک خوردگی

    • شکستگی دندان

    • کجی دندان

    • پر کردن فواصل بین دندانی

    • جایگزین مناسب برای ارتودنسی

    در واقع، لمینت دندان برای برطرف نمودن مشکلات خفیف تا متوسط دندانی مرسوم می‌باشد.


    لمینت دندان از دو نوع سرامیکی (غیر مستقیم) و کامپوزیتی (مستقیم) است. در لمینت دندان مستقیم، دندان پزشک کامپوزیت را به طور مستقیم بر روی دندان شکل می‌دهد و فیکس آن با اشعه ایکس صورت می‌گیرد اما در لمینت غیرمستقیم پس از تراش و قالب‌گیری، روکش‌ها در آزمایشگاه دندان‌سازی ساخته می‌شود. لمینت سرامیکی در حدود ۱ -۲ میلی متر از جنس چینی و یا سرامیکی خاص بوده و پس از تراش و قالب گیری در آزمایشگاه، بر روی سطح دندان چسبانیده می‌شود.

    لمینت کامپوزیتی به قالب‌گیری و تراش دندان نیاز ندارد و به طور مستقیم توسط دندان پزشک بر روی مینای دندان چسبانیده شده و با استفاده از اشعه فیکس ثابت می‌شود. توجه داشته باشید که لمینت دندان کامپوزیتی نه تنها آسیبی برای مینا دندان ندارد بلکه در مواقعی که مینای دندان به دلیل ساییدگی، ترک‌های ریز یا لب پریدگی دچار آسیب می‌شود، یک لایه محافظ و پوششی برای مینا دندان برشمرده می‌شود. بنابراین لمینت دندان را یک عمل زیبایی _ درمانی برای رفع مشکلات و ناهنجاری‌های ظاهری در دندان بر می‌شمارند.

    از اینرو باید عنوان کرد که در حال حاضر، لمینت دندان یا ونیر تکنیک جدیدی در دندانپزشکی زیبایی است که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است و خیلی از افراد حاضر هستند تا با صرف زمان و هزینه و با استفاده از این تکنیک فرم زیباتری به صورت خود مخصوصاً حین لبخند زدن بدهند. در واقع لمینت دندان، لایه ای همرنگ دندان است که به منظور اصلاح رنگ، شکل و فرم دندان ها، بر روی دندان کار گذاشته می شود.

    ما امروز در کلینیک تخصصی دندان پزشکی سامان نقش لمینت دندان در سلامت و زیبایی شما را معرفی نماییم. با ما همراه باشید.

    اهمیت استفاده از لمینت دندان برای زیبایی لبخند شما

    همانطور که شما بزرگتر می شوید و سن‌تان بالاتر می رود، به آرامی متوجه خواهید شد که دندان ها واقعا عمر طولانی ندارند. به خصوص برای کسانی که سبک زندگی مناسبی نداشته و به موضوع سلامت و مراقبت از دندان ها اهمیتی نمی دهند. اتفاقی که می افتد این است که اکثر ما دیر یا زود پیش دندانپزشک می رویم و می‌گوئیم که باید در بعضی دندان ها از روکش‌های دندانی استفاده کنیم. به این صورت است که با صرف پول و زمان صاحب لبخندی زیبا و دندان¬هایی سفید و هالیوودی خواهید شد.

    در حالت عادی و در اثر گذر زمان و نداشتن سبک زندگی مناسب، دندان ها می توانند به راحتی پوشیده شوند، زرد شوند یا زیبایی خود را از دست بدهند، که در آن صورت قرار دادن روکش لمینت دندان می‌تواند طرح لبخند شما را مانند بسیاری از سلبریتی‌های مشهور هالیوودی بیافریند.

    لمینت دندان چگونه به سلامت دندان ها کمک می کنند؟

    پوسته‌های سفارشی ساخته شده برای لمینت، روکش‌های دندانی ساخته شده برای دندان‌ها نام گذاری می‌شوند و این روکش‌ لمینت دندان طراحی شده‌اند تا دندان‌های جلویی شما را پوشش دهند تا ظاهر زیبایی برای شما خلق کنند.روکش‌های لمینت دندان می‌توانند از مواد کامپوزیتی پرسلن یا رزین ساخته شوند.

    برای داشتن یک لبخند هالیوودی، بهتر است برای انتخاب روکش مناسب لمینت دندان به دندانپزشکان با تجربه ما در کلینیک دندان پزشکی سامان مراجعه نمایید. متخصص با معاینه دقیق دندان‌های شما می‌تواند تشخیص دهد که چه نوع روکش لمینت دندان برای فرم دندان و فک شما مناسب می‌باشد.

    مزایای درمانی و زیبایی شناختی لمینت دندان

    لمینت دندان می‌توانند چندین مشکل را حل کنند. شما به راحتی می توانید تشخیص دهید که لمینت دندان راه حل کاملی برای برخی مشکلات درمانی مانند موارد زیر هستند:

    • دندان‌های لکه‌دار و زرد شده از کانال‌های ریشه (ناشی از مصرف داروها، و یا استفاده بیش از حد از فلوراید، مواد غذایی رنگی و یا روکش‌های پیشین)

    • دندان‌های شکسته یا شکسته

    • دندان‌های نامنظم، غیرمتعارف یا نامنظم.

    • فواصل بین دندان‌ها

    مزایای زیبایی شناختی لمینت دندان عبارتند از:

    • ظاهر طبیعی دندان‌ها

    • ایجاد طرح زیبای لبخند به سبک هالیوودی

    • مقاومت در برابر جویدن آدامس در عین حفظ زیبایی دندان

    • مقاومت در برابر سایش برای روکش‌های پرسلن

    • انعکاس‌دهی نور به صورت طبیعی با ظاهری بسیار واقعی

    • مقاومت و غیر قابل نفوذ بودن در برابر لکه‌ها به ویژه لمینت دندان با روکش سرامیکی

    • سالم ماندن دندان‌ها به علت عدم تراشیدن مینا و عاج در لیمنت کامپوزیتی

    • مقاومت زیاد در برابر فشارهای زیاد هنگام جویدن غذا در لمینت کامپوزیتی

    • امکان ترمیم پذیری مجدد در صورت شکستن و پریدگی در فشارهای زیاد در لمینت کامپوزیتی

    • نمای زیبای لمینت به صورت غیر قابل تشخیص و طبیعی به ویژه در لمینت تکی

    • براقیت و شفافیت لمینت در طول سال‌ها (بیش از ۱۰ سال)

    پروسه انجام عمل لمینت

    برای آنکه بتوانید طرح لبخندی زیبا بر لبان تان داشته باشید، می بایست با مراحل انجام عمل زیبایی لمینت دندان آشنا شوید. شما برای انجام لمینت سه گام مهم را پیشرو دارید: مراجعه به مشاورین و کارشناسان متخصص دندان پزشکی برای معاینات پیش از انجام لمینت، اقدامات ساخت مواد و روکش‌های لمینت دندان و در نهایت اجرا و پیاده‌سازی لمینت توسط دندان پزشک.

    شما می‌توانید انتخاب کنید که لمینت دندان به صورت تک دندانی یا برای تعداد بیشتری از دندان ها برای شما انجام شود.


    فاز اول: تشخیص و برنامه ریزی برای عمل زیبایی لمینت دندان

    شما باید فعالانه در این مرحله شرکت کنید و با مراجعه به دندان پزشک معاینات اولیه دندانی خود را انجام دهید. همانطور که شما این کار را انجام می‌دهید، دندانپزشک با توجه به فرم دندان و فک صورت شما، معاینات لازم پیش از انجام لمینت دندان را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که لمینت¬ دندان گزینه مناسب برای زیبایی دندان‌های شما هستند. معاینات لمینت دندان از طریق برداشت نمونه از دندان و دهان شما یا اشعه ایکس صورت می‌گیرد.

    فاز دوم: آماده سازی – قبل از قرار دادن روکش برای لمینت دندان

    نصب لمینت دندان سرامیکی می‌تواند به روش‌های متعددی انجام شود که شامل تکنیک‌های بدون دریل کردن دندان و یا تزریق بی‌حس‌کننده و استفاده از روکش‌های بسیار نازکی مانند لومینرز ممکن خواهد بود که نیازی به تراشیدن دندان نیست و می‌توان بدون نیاز به بی حسی بر روی دندان چسبانید.

    دندانپزشک لایه‌ای از مینا را از سطح دندان شما را برخواهد داشت که برابر با ضخامت روکش است که مورد استفاده برای قرارگیری لمینت دندان قرار می‌گیرد. قبل از شروع این روند آماده‌سازی برای انجام لمینت، شما باید بحث کنید که آیا شما نیاز به انجام آزمایش‌های بررسی کم خونی دارید یا خیر. سپس، دندانپزشک شما نمونه‌های گرفته شده از دندان یا تصویر دندان شما را برای بررسی به آزمایشگاه ارسال می‌کند که روکش‌های مختص دندان شما تولید و آماده شوند. این پروسه تولید روکش‌های لمینت دندان، می‌تواند تا دو هفته طول بکشد تا روکش‌های لمینت دندان شما از آزمایشگاه بیرون بیاورد.


    فاز نهایی: چسباندن روکش های لمینت دندان

    هدف دندانپزشک شما در این مرحله این است با جایابی مناسب روکش‌های لمینت دندان بر روی دندان (های) شما ظاهری مناسب و زیبا برای دندان های شما خلق نماید و زیبایی صورت شما را تضمین نماید. به منظور حصول اطمینان از اندازه، رنگ و درجه رنگ روکش ها، دندان پزشک لازم است چندین بار روکش را برداشته و برش دهد تا شما بتوانید به فرم و شکل مناسبی برای دندان و فک صورت خود دست یابید.

    اکنون دندان پزشک برای افزایش درخشندگی و براقیت دادن، روکش‌های لمینت دندان را چندین بار جلا میدهد تا دندان هایتان طبیعی‌تر جلوه نماید. البته روکش‌های لمینت دندان می‌توانند در این مرحله، با توجه به درجه رنگ سیمان قابل تغییر باشند اما بعد از چسبانیدن روکش‌ها بر روی دندان، رنگ با سیمانی دیگر قابل تغییر نخواهد بود.


    در نهایت دندان با مواد شیمیایی مخصوص پاکسازی می‌شوند و در نهایت سیمان مخصوص بر روی دندان قرار خواهد گرفت و چسبانیده خواهد شد. هنگامی که روکش لمینت در محل مشخص شده روی دندان قرار می‌گیرد، دندانپزشک شما از یک پرتو نور ویژه‌ای استفاده می‌کند تا سیمان سخت شود. در صورتی که عمل پیاده سازی روکش لمینت بر روی دندان‌های انجام شد، دندان های خود را در حضور دندان پزشک و همچنین بعد از ترک مطب بررسی نمایید تا اگر لازم باشد، دندان‌ها را برای تضمین زیبایی مد نظرتان، مجدد روکش نمایید که نیاز به پیگیری شما دارد.

    نکات مراقبتی بهداشتی پس از انجام لمینت دندان

    پس از انجام لمینت دندان، می‌بایست به طور مرتب دندان‌ها را مسواک بزنید و از نخ دندان برای ممانعت از پوسیدگی دندانی استفاده کنید.. مصرف مواد قندی را کاهش دهید و وعده های غذایی خود را در طول روز کاهش دهید. همچنین برای کاهش احتمال شکستگی لمینت دندان از گاز زدن غذاهای سفت یا خرد کردن یخ، یا باز کردن درب قوطی و نوشابه و سایر موارد ممانعت نمایید تا عمر طولانی برای لمینت دندان را تضمین نمایید. برخی از دهان شویه‌های حاوی فلوراید برای لمینت دندان اثر منفی در پی خواهند داشت و استفاده از آنها به مشاوره با دندانپزشک نیاز دارد.
     
  6. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏9/11/19
    ارسال ها:
    30
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    تاثیر استفاده از داروهای ضد پوکی استخوان بر ایمپلنت
    پوکی استخوان
    پوکی استخوان (osteoporosis ) نوعی بیماری که در آن به مرور استخوان ها ضعیف میشوند. این وضعیت برای بسیاری از بخش های بدن از جمله استخوان فک مخرب است. پوکی استخوان میتواند استخوان فک را درگیر کند که به عنوان یک عامل موثر بر ایمپلنت دندان مطرح است. پوکی استخوان باعث به تحلیل استخوان و افزایش خطر شکستگی میشود.

    تاثیر داروهای ضد پوکی استخوان بر ایمپلنت
    تحقیقات نشان میدهد داروهای ضد پوکی استخوان تاثیرات منفی بر روی ایمپلنت دارد. یکی از شایع ترین مشکلات، سندروم خشکی دهان است.

    داروی Bisphosphonate برای پوکی استخوان مصرف میشود. این دارو روی زیبایی استخوان های فک هم تاثیر میگذارد و موجب ضخامت استخوان بیرونی و تراکم مواد معدنی استخوان ها میشود. تغییرات در ساختار استخوان فک میتواند به ایمپلنت صدمه جدی وارد کند.

    بیمارانی که بیش از چند سال از داروهای پوکی استخوان استفاده میکنند، قبل از شروع ایمپلنت باید با پزشک خود مشورت کنند تا در صورت ضرورت برای مدت کوتاهی مصرف دارو خود را قطع کنند.
    یرای سلامت دهان و دندان میتوان از تخفیف های کارت دندان پزشکی استفاده کرد.

    بیماری پوکی استخوان علامتی برای عدم کاشت دندان نیست ولی باید به بیمار در مورد وضعیت قبل از عمل اطلاعات داده شود. پوکی استخوان نباید مانعی برای بیمارانی باشد که به دنبال مراقبت از دندان هستند.
     
  7. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/19
    ارسال ها:
    47
    تشکر شده:
    12
    امتیاز دستاورد:
    8
    پس از اینکه دندانی از بین رفت و جای آن خالی شد، مشکلات زیادی برای جویدن و حتی تکلم ممکن است پیش بیاید. یکی از راه های درمان این وضعیت استفاده از ایمپلنت دندان است.

    ایمپلنت دندان چیست؟

    ایمپلنت یا کاشت دندان، یک متد درمانی است که در آن یک قطعه کوچک مصنوعی (معمولا از جنس تیتانیوم) در داخل استخوان فک ها قرار میگیرد و به نوعی نقش دندان را ایفا میکند.

    ایمپلنت کاشته شده در استخوان معمولا با سلول های استخوانی و دهانی سازگار است. و در کار آن ها اختلال ایجاد نمی کند. روی این قطعه کاشتنی را با تاج و روکش دندان پر میکنند تا شکلی دقیقا شبیه به دندان ایجاد شود.

    انتخاب نوع ایمپلنت دندان

    شخص ابتدا باید توسط دندانپزشک معاینه شده و ساختارهای دهان، دندان و فک او با دقت ارزیابی شوند. پس از آنکه مشخص شد شخص هیچگونه مشکلی مربوط به ساختارهای دهانی ندارد (مثل عفونت لثه و ..) متخصص ایمپلنت با توجه به شرایط شخص، نوع ایمپلنت را برای او انتخاب میکند. نوع پروتز کاشته شده در فک متفاوت خواهد بود و ممکن است ثابت یا متحرک باشد.

    میزان موفقیت ایمپلنت دندان چقدر است؟

    طبق گزارشات رسمی از منابع معتبر، میزان موفقیت کاشت دندان در افراد مختلف چیزی حدود 97 درصد است. در حدود 3 درصد باقی مانده، به جای اینکه ایمپلنت به بافت پیوند استخوانی بچسپد به لثه متصل می شود که باید از نو عمل کاشت را انجام داد.

    آیا کاشت ایمپلنت دندان شامل محدودیت سنی خاصی می‌شود؟

    برای انجام اینکار معمولا باید به اندازه کافی صبر کرد تا بافت استخوانی صورت و فک ها به تکامل و انتهای رشد خود برسند. سن اتمام رشد استخوان های صورت معمولا 18 سال است.

    اگر پیش از این سن اقدام به انجام کاشت ایمپلنت کرد، به خاطر رشد فک، سایز دندان کاشته شده کوچکتر میشود. و باید دوباره آن را تعویض کرد. ولی پس از اتمام سن 18 سالگی هیچگونه محدودیت خاصی در خصوص کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد و تا هر سنی میتوان این کار را انجام داد.

    بهترین زمان برای کاشت چه زمانی است؟

    به نظر میرسد مناسب ترین زمان برای انجام این کار بعد از کشیدن دندان باشد. اما مدت زمان آن میتواند متفاوت باشد:

    · قرار دادن قطعه کاشتنی دقیقا بعد از کشیدن دندان طبیعی (البته در مواردی که بیمار عفونت‌لثه و یا دیابت نداشته باشد)

    · اتصال قطعه کاشتنی به مدت 3 هفته تا 3 ماه بعد از کشیدن دندان

    · و سرانجام قرار داردن قطعه ایمپلنت بیش از 3 ماه پس از کشیدن دندان

    قیمت انواع ایمپلنت دندان

    هزینه های تمام شده خرید و نصب قطعات کاشتنی دندان معولا نسبت به سایر خدمات دندانپزشکی بیشتر است. و این طبیعی است زیرا هم قطعات گران هستند و هم روند انجام عمل مشکلتر و زمانبرتر است.

    از تمام هزینه ای که برای دندان کاشتنی خود صرف میکنید بیشتر آن مستقیما برای خرید و بکارگیری متریال مورد نیاز مورد نیاز، استفاده میشود. و طبیعی است که هرچه فرآیند درمانی تخصصی تر باشد هزینه ها نیز در هر صورت بالا خواهد بود.

    هنگام کاشت این قطعات سعی کنید نمونه های ارزان آن را خریداری نکنید و فریب تبلیغات رسانه ها و کلینیک ها را نخورید. برای کسب اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان بهتراست به دندانپزشک متخصص مراجعه کنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/9/20
  8. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏3/3/19
    ارسال ها:
    47
    تشکر شده:
    12
    امتیاز دستاورد:
    8
    غالباً افرادی که به دنبال کاشت دندان با روش ایمپلنت هستند، می خواهند بدانند که این روش چقدر هزینه خواهد داشت. هنگامی که پیش از انتخاب کلینیک کاشت ایمپلنت تحقیقات خود را انجام می دهید، ممکن است تعجب کنید که چرا هر کلینیکی یک قیمت به شما میگوید و تقریبا همه آن ها یک محدوده قیمت ایمپلنت دندان را به شما پیشنهاد میدهند. در این مقاله قصد داریم درباره هزینه ایمپلنت دندان و عوامل تاثیر گذار بر روی این هزینه مطالبی به شما ارائه دهیم. تمام اطلاعات موجود در این مقاله معتبر بوده و از بهترین کلنییک دندانپزشکی جنت آباد پرس و جو شده است.


    اهمیت جایگزین دندان در اطلاح طرح لبخند

    لبخند یکی از مهمترین دارایی های ما است که شاید اولین صحنه ای که دیگران در برخورد با شما میبینند لبخندتان است. خیلی از افراد با دیدن لبخند شما، کما بیش شما را قضاوت کرده و درباره وضعیت زندگی، روحیات و سطح سلامتیتان فکر میکنند. بنابراین طرح لبخند بسیار مهم است. یکی از فرآیندهای انجام شده در اصلاح طرح لبخند کاشت ایمپلنت دندانی در صورت عدم وجود یک یا چند دندان است. کاشت ایمپلنت دندان در کنار سایر روش های اصلاح طرح لبخند مانند نصب ونیر دندان (لمینت دندان، ونیر کامپوزیت، و ...) همگی باعث بهبود لبخند و زیبایی بیشتر شما میشود.


    8 عامل مهم و تاثیرگذار بر روی قیمت ایمپلنت دندان



    1. نوع ایمپلنت (فوری یا تاخیری)

    ایمپلنت ها یا به روش فوری کاشته میشوند یا به روش تاخیری و طی دست کم دو مرحله. در روش اول چنانچه تمام ویژگی های لازم را داشته باشید میتوانید در یک مرحله اقدام به کاشت دندان جدید کنید و چنانچه نیاز به پیوند استخوان باشید و یا مشکلاتی سد راهتان باشد به صورت تاخیری و در چند مرحله برایتان ایمپلنت کاشته میشود. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا شما صاحب یک جایگزین خوب دندانی از جنس ایمپلنت شوید. هزینه هر دو نوع ایمپلنت متفاوت است اما هزینه ایمپلنت تاخیری نسبتا بیشتر است زیر مقدمات و آمادگی های زیادی نیاز دارد

    .

    2. تعداد ایمپلنت


    هرچه شما به تعداد بیشتری ایمپلنت نیاز داشته باشید به طبع قیمت و هزینه ایمپلنت دندان نیز برای شما بیشتر خواهد بود. برخی از بیماران تنها نیاز به کاشت یک ایمپلنت دارند این درحالی است که برخی دیگر ممکن است بخواهند دندان های یک فک را کاملا با ایمپلنت جایگزین کنند. قیمت برای هر دو فک نسبتا بالا خواهد بود.


    3. مواد بکار رفته در ساخت ایمپلنت ها


    ایمپلنت های دندان باید از مواد سازگار با بدن ساخته شود تا بدون ایجاد یک واکنش آلرژیک یا رد شدن توسط بدن، با فک جوش خورده و یکپارچه شوند. بهترین ماده برای ساخت ایمپلنت های دندانی الیاژ تیتانیوم است. برخی از جراحان دندانپزشکی استفاده از زیرکونیوم را به عنوان یک جایگزین برای تیتانیوم شروع کرده اند زیرا سفید بودن آن باعث می شود تا با دندانهای طبیعی نزدیک باشند. از این حیث کاشتن ایمپلنت های دندان زیرکونیومی همان سفیدی و طرحی لبخندی را به شما میدهد که ونیر دندان هایی مانند لمینت دندان و ونیر کامپوزیت و .... میدهند.


    4. اسکن دهان و دندان


    قبل از قرار دادن، جراح دندانپزشک شما نیاز به گرفتن تصاویر با کمک اشعه ایکس و اسکن ویژه دهان و دندان دارد. سی تی اسکن دهان و دندان جراح را قادر می سازد تا ببیند که آیا شما به اندازه کافی استخوان فک در محل کاشت دارید یا خیر. گرفتن این اسکن ها همچنین به جراح کمک میکند تا همه چیز را پیش بینی کرده و از بروز عوارض جلوگیری کند. اسکن ها هرچند که هزینه زیادی ندارند اما یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت ایمپلنت دندان است.


    5. نحوه انجام عمل (تکنیک عمل جراحی)


    روشهای دقیق قرار دادن کاشت از فناوری رایانه ای پیشرفته استفاده می کند. قرارگیری استاتیک ایمپلنت دندان نیاز به گرفتن اسکن های متعدد از دهان شما دارد تا راهنمایی هایی برای جراحی ایجاد شود. قرارگیری پویا و دینامیک نیز از مانیتورهای رایانه ای و نرم افزاری برای هدایت دست جراح در طی مراحل جابجایی استفاده می کند. هر کدام از این روشها به نوعی روی هزینه ایمپلنت دندان تاثیر میگذارد.


    6. کلینیک دندانپزشکی کاشت ایمپلنت دندان



    شاید یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار روی قیمت ایمپلنت دندان مرکز دندانپزشکی باشد که در آن عمل جراحی انجام میدهید. هزینه ایمپلنت دندان در شهرهای مختلف و حتی در بخش های مختلف یک شهر هم متفاوت است. برای مثال هزینه ایمپلنت دندان در تهران در یک بازه و محدوده قرار دارد و شاید برخی مناطق چند میلیون کمتر یا بیشتر از حد نرمال دریافت کنند. با این حال برخی از کشورها هستند که هزینه ها در آن ها بسیار کم است به همین جهت برخی افراد دوست دارند به صورت مدیکال توریسم اقدام به ایمپلنت گذاری کنند. برای کسانی که در خارج از ایران هستند سفر به ابران و کاشت ایمپلنت میتوانید بسیار کم هزینه باشد.


    7. تخصص و آموزش جراح دندانپزشکی


    هرچه جراح دندانپزشک مجرب و باتجربه تر باشد، نیاز به پرداخت و صرف هزینه بیشتری برای جراحی ایمپلنت دندان خواهید بود. جراحان برتر ایمپلنت دندان با تجربه و مهارت خود و در نهایت آرامش برای شما کاشت ایمپلنت را انجام میدهند بنابراین قیمت ایمپلنت دندان آن ها باید کمی بالاتر از سایر جراحان باشد.


    8. پیوند استخوان


    اگر استخوان فک شما برای حمایت ایمپلنت دندان بسیار ضعیف یا ناکافی باشد، ممکن است لازم باشد قبل از عمل کاشت، پیوند استخوان کنید. پیوند استخوان نیاز به یک عمل جراحی اضافی دارد که طی آن استخوان از یک بخش دیگر بدن و یا از شخص دیگری روی موضع عمل پیوند داده میشود تا به اتصال کال ایمپلنت به استخوان فک کمک کند. هزینه این عمل مستقیما روی هزینه و قیمت ایمپلننت دندان شما تاثیر خواهد گذاشت.


    اجازه ندهید قیمت ایمپلنت دندان زیاد مانع کاشت دندان شما شوند


    برخی از عواملی که در بالا ذکر شد، بخشی ضروری از کاشت دندان با انواع ایمپلنت است. شاید برخی فاکتورها و عوامل دیگر هم وجود داشته باشد که در نهایت بیشتر آن ها اهمیت ندارند و مهمترین آن ها همین چند فاکتور و عامل مورد بررسی در این مقاله بود. در نهایت با وجود اینکه هزینه کاشت ایمپلنت دندان بالا است اما اجازه ندهید که این قیمت ها و هزینه ها شما را از داشتن یک طرح لبخند خوب بازدارند. کاشت ایمپلنت دندان یک سرمایه گذاری بزرگ برای سلامتی دهان و دندان است و مساله کم اهمیتی نیست. صرف این هزینه ها شما را از پرداخت هزینه های مشابه در هنگام بروز مشکل بازمیدارد.


    کجا ایمپلنت دندان با کیفیت و ارزان بکاریم؟



    اگر در تهران زندگی میکند، حتما به تاج دنتال، کلینیک دندانپزشکی در جنت آباد، سر بزنید. در این مرکز تعدادی از متخصصان و جراحان خوب دهان و دندان وجود دارند که علاوه بر تجربه بالا از امکانات و تجهیزات روز دنیای جراحی ایمپلنت برخوردارند. اگر واقعا قصد کاشت ایمپلنت دارید و میخواهید قیمت ایمپلنت دندان با شما منصفانه و ارزان حساب شود حتما برای یکبار هم که شده به این مرکز مراجعه کنید و نتایج عمل هزاران مراجع به این مرکز را از نزدیک ببینید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/7/20
  9. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏1/9/20
    ارسال ها:
    59
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    لمینت از موادی همرنگ با دندان شما ساخته می‌شود. از جمله دلایلی که افراد را ترغیب به استفاده از لمینت می‌کند عبارتند از:

    • یکدست کردن دندان ها از رنگ طبیعی تا رنگ های سفید و براق هالیوودی
    • برطرف کردن لکه های ثابت و تغییر رنگ های دائمی دندان
    • اصلاح طرح لبخند
    • فرم دهی مناسب و اصولی و بهبود وضعیت به دندان
    تغییر شکل و طول دندان

    حذف و یکسان نمودن فواصل بین دندان

    مرتب کردن و یکدست کردن مناسب دندان ها

    ترمیم شکستگی و لب پریدگی های تاج دندان

    انواع لمینت دندان
    به صورت کلی در حال حاضر در درمان زیبایی دندان دو نوع لمینت وجود دارد. لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی. یکی از نگرانی های افرادی که تمایل به لمینت دندان دارند آسیب به مینای دندان می باشد اما باید به خاطر داشت در صورتی که دندان پزشک متخصص رشته ترمیم و زیبایی باشد و همچنین تجربه کافی برای انجام این نحوه درمان زیبایی را داشته باشدآسیب زیادی به دندان‌ها وارد نمی شود. در این مقاله به بررسی این دو روش درمان می پردازیم.

    لمینت سرامیکی
    لمینت سرامیکی از جنس سرامیک یا چینی است که علاوه بر ظاهری زیبا رنگ ثابت تری دارد. این نوع لمینت در گذر زمان رنگ خود را حفظ می‌کند و با استفاده از مواد رنگی تغییر رنگ نداده و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

    لمینت دندان سرامیکی در واقع یک لایه بسیار نازک سرامیک یا چینی با قطر حدود نیم میلیمتر می باشد که بر روی دندان های فرد چسبانده می شود.

    مراحل انجام لمینت دندان سرامیکی
    • مراجعه به دندان پزشک و انجام معاینات اولیه
    در مراجعه اول پزشک متخصص ترمیم مراحل کار، مزایا و معایب آن را توضیح داده و شما را با نوع درمان انتخابی آشنا می کند و معاینات اولیه و معمول را انجام می دهد.

    • عکاسی وبررسی اولیه وضعیت دهان و دندان
    بعد از گرفتن عکس پزشک با اطمینان خاطر بیشتر در مورد نیاز دندان به درمان نظر می دهد.

    • رفع بیماری ها و مشکلات دهان و دندان
    در ابتدا تمامی مشکلات دندان از جمله جرم گیری و ترمیم و … توسط دندان پزشک انجام می شود تا بعدا مشکلی برای انجام لمینت دندان وجود نداشته باشد.

    • تراش مینای دندان
    در نصب لمینت سرامیکی پزشک شما ناچار مقداری از مینای دندان را تراش می‌دهد تا برای نصب قالب لمینتی آماده شود. دندان پزشک بعد از تراش مینای دندان یک ترمیم موقتی بر روی آن قرار می‌دهد تا در مدت بین دو جلسه پوسیدگی ایجاد نگردد

    • تهیه قالب برای دندان و انتخاب رنگ مناسب با سلیقه و کاربرد دندان برای بیمار
    از آن جایی که قالب ها به صورت اختصاصی برای هر فرد ساخته می شود، پزشک متخصص قالب مورد نیاز را از قسمت جلویی دندان تهیه کرده و به انتخاب شما رنگ آن را انتخاب می نماید.

    • ارسال قالب اولیه به آزمایشگاه و ساخت قالب اصلی از جنس سرامیک
    • نصب قالب آماده به وسیله ی باند رزینی بر روی دندان
    در جلسه دوم ترمیم از روی دندان برداشته شده و قالب نهایی لمینت دندان بر روی آن نصب می‌گردد.

    مزایای لمینت سرامیکی دندان
    • طبیعی بودن
    یکی از مهمترین مزایای لمینت های سرامیکی زیبایی طبیعی آن است که مورد استقبال افراد قرار می‌گیرد. از آنجایی که لمینت آماده شده برای هر فرد به صورت مجزا انجام می‌شود، یکی از مزیت های این روش درمانی به حساب می آید چرا که ظاهر دندان شما بسیار طبیعی و مناسب با بیمار می باشد.

    • مقاومت
    از دیگر مزایای لمینت سرامیکی استحکام مقاومت بالا سرامیک مورد استفاده در لمینت است که همین امر عمر لمنیت را بیشتر می‌کنند.

    • سفید کردن قطعی دندان
    سفید کردن دندان به روش های مختلفی انجام می شود. گاهی برخی لکه ها و یا تغییر رنگ ها ممکن است توسط دیگر راه های درمان زیبایی انجام نشود و به موفقیت نرسد. اما در این روش قطعاً تیره‌ترین دندان‌ها می توانند رنگ سفید و طبیعی به دست آورد.

    • عدم تغییر رنگ
    اغلب روش های درمانی برای سفید کردن دندان جلوی رنگ گرفتن مجدد دندان را نمی گیرد اغلب بعد از گذشت زمان دندان ها تغییر رنگ می‌دهند. اما در لمینت سرامیکی شما به راحتی می‌توانید از مواد غذایی رنگی چای قهوه و غیره استفاده کنید، بدون اینکه نگران تغییر رنگ در لمینت دندان خود باشید.

    • سازگاری با لثه
    جنس سرامیکی لمینت دندان باعث سازگاری با دندان و لثه می گردد و جلوی بسیاری از بیماریهای ممکن گرفته می شود.

    • آسان بودن نحوه درمان
    این روش از درمان در زیبایی یکی از آسان ترین راه های زیباسازی دندان می باشد چراکه هم زمان کم و هم با درد بسیار کم و با ماندگاری بالا می باشد.

    • درد کم
    این روش درمان به قدری راحت و آسان است که هیچ نیازی به بی حس کردن دندان نمی باشد و دندان پزشک شما می تواند به راحتی در یک جلسه کوتاه قالب آماده شده را بر روی دندان های شما نصب کند.

    • خطر کمتری نسبت به دیگر راه‌های زیبایی
    در مقابل با روکش دندان ضرر کمتر و دقت بالاتری برای انجام لمینت دندان وجود دارد.

    لمینت کامپوزیتی
    روش دوم لمینت استفاده از کامپوزیت است. برای انجام لمینت کامپوزیتی همانند روش لمینت سرامیکی شما باید در ابتدا تمامی مشکلات و بیماری های دهان و دندان و لثه خود را برطرف نمایید. پس از عکس برداری و رفع مشکلات دندان توسط دندان پزشک قالب موقت لمینت دندان کامپوزیتی تهیه شده به بیمار نشان داده می‌شود و در صورت موافقت و رضایت کامل بیمار قالب نهایی ساخته و بر روی دندان ها قرار می گیرد.

    پاکسازی و رسیدگی به دندان در روش لمینت کامپوزیتی به نسبت لمینت سرامیکی از حساسیت بیشتری برخوردار است و برخی از دندانپزشکان مراحل ایزوله سازی، اسید شدن، شستشوی دندان ها، خشک کردن را قبل از نصب نهایی قالب بر روی دندان ها انجام می دهند.

    مزایای استفاده از لمینت کامپوزیتی
    • تراش کمتر بر روی مینای دندان
    در مدل کامپوزیتی تراش کمتری بر روی مینای دندان ایجاد می شود و در صورتی که نوع دندان یکدست و بدون شکستگی و نامرتبی باشد نیازی به تراش بر روی مینای دندان وجود ندارد.

    • تنوع رنگ
    مدل کامپوزیتی تنوع رنگی بیشتری دارد و لزوما نباید از رنگ سفید و براق هالیوودی استفاده کنید و میتوان دنگ های طبیعی تر را انتخاب نمایید.

    • هزینه کمتر
    لمینت کامپوزیتی هزینه کمتری به نسبت به لمینت سرامیکی برای بیمار دارد.

    • امکان ترمیم لمینیت
    در صورت ایجاد شکستگی بر روی لمینت دندان امکان تعمیر و اصلاح مجدد در رو شدن با کامپوزیت وجود دارد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏19/10/20
  10. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏31/7/21
    ارسال ها:
    15
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    1
    برای بررسی قیمت تمام شده ایمپلنت دندان دیجیتال ابتدا باید معاینات لازم صورت بگیرد. عوامل مختلفی هستند که می‌توانند روی قیمت نهایی کاشت دندان به روش دیجیتالی تأثیر بگذارند. هزینه‌های کاشت دندان، قالب‌گیری از دندان‌ها، عکس‌برداری یا درمان‌هایی که ممکن است قبل از کاشت توسط پزشک انجام شوند، روی قیمت نهایی تأثیر می‌گذارند.

    ایمپلنت به دلیل اینکه روش جدیدی در کاشت دندان محسوب می‌شود از قیمت بیشتری برخوردار است. نوع دیجیتالی کاشت دندان به دلیل استفاده از دستگاه‌های مدرن، به کارگیری روش‌های جدید و استفاده از روش‌های تخصصی‌تر از طرف پزشک متخصص می‌تواند هزینه‌های درمانی را افزایش دهد.

    دستگاه‌های پیشرفته باید وارد شوند و چون بسیار تخصصی هستند این امر هزینه‌ها را بیشتر می‌کند. اما باید بدانید که هزینه پرداختی در برابر دقت بسیار بالایی که این روش دارد و در کنار آن به صفر رساندن خطای دندان‌پزشک، یک مزیت شناخته می‌شود و می‌توان گفت پرداخت هزینه بیشتر ارزشش را دارد.

    متخصص و بیمار هر دو باید به دنبال این باشند که ایمپلنت انتخابی از برند برتری تهیه شده باشد. کیفیت در این کار حرف اول را می‌زند. چون اگر ایمپلنت برند خوبی نداشته باشد این مهم می‌تواند عمر آن را کوتاه کرده و حتی برای بیمار آسیب‌زا نیز باشد. انتخاب برند خوب نیز در افزایش هزینه‌های بیمار نقش دارد.

    به طور کلی قیمت ایمپلنت معمولی بین ۲ تا ۶ میلیون تومان است و قیمت ایمپلنت دیجیتالی از ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان متغیر است. برندهای پایین‌تر می‌توانند به کاهش قیمت کمک کنند اما در مقابل آن کیفیت را نیز پایین می‌آورند؛ بنابراین در انتخاب ایمپلنت باید به کیفیت اهمیت ویژه‌ای بدهید و مطمئن باشید که دندان‌پزشکتان نیز به این مهم اهمیت می‌دهد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏27/11/21