1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

دیزل ژنراتور دست دوم

شروع موضوع توسط seoyab.norouzi ‏13/6/17 در انجمن بازارچه انجمن

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏13/6/17
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    در فرهنگ غربی ، به کالاهایی که در انبار نگهداری می گردند Stock ( با تلفظ عامیانه استوک ) گفته می شود . در فرهنگ و اقتصاد کشورمان ، عموما جنس استوک ، به عنوان اجناس از رده خارج و یا دست دوم محسوب می شوند . دلایل متعددی برای خرید و فروش جنس دست دوم وجود دارد که بدیهی ترین دلیل فروش آن ، نقد کردن کالاییست که به هر دلیل ، فروشنده تمایل وامکان نگهداری از آن را ندارد . از مهمترین این عوامل می توان به عدم پاسخگویی وسیله مذبور به نیاز های مالک خود و بازدهی کم آن ، خریداری شدن مدل های جدید تر توسط کاربر ، کمبود فضا ، عدم استفاده و کاربرد ، نیاز به مبلغ فروش و ... اشاره کرد . به دلایلی مشابه نیز متقاضیان داشتن این وسیله ، پای پیش نهاده و به خرید دستگاه های دست دوم مبادرت می ورزند . از مهمترین این دلایل می توان به مقرون به صرفه بودن قیمت تمام شده وسیله مورد نظرشان و مرتفع شدن نیاز های خریدار با دستگاه مورد نظرش اشاره کرد . وسایل متعددی هستند که بازار خرید و فروش استوک آن ها ، از بازار مبادله دست اول آن ها پر رونق تر می باشد که از میان آن ها می توان به بازار دیزل ژنراتور دست دوم اشاره کرد . اصولا ماشین های صنعتی ( مانند دیزل ژنراتور ، ماشین های افزار ، دستگاه های CNC و ... ) در بازار ایران ، با گذشت سال های زیاد از ساخت خود نیز مورد استفاده قرار می گیرند ؛ به عنوان مثال ماشین تراش هایی با قدمت بیش از نیم قرن سن نیز به وفور یافت می شوند که در حال کار کردن باشند . یکی از دلایل استفاده از این ابزار آلات ، ارزان بودن نسبی مواد اولیه و نیروی محرکه در کشور می باشد . مسلما با وجود ارزانی نسبی سوخت های فسیلی و نیروی برق در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته ، استفاده از ماشین های قدیمی تر (دیزل ژنراتور دست دوم به عنوان مثال ) بسیار اقتصادی تر از خرید ماشین آلات نو با هزینه نسبتا سنگین می باشد . از سوی دیگر ، ممکن است صنعتگران ، به دلایل مختلف ( از جمله گران بودن مواد اولیه ) تمایل داشته باشند تا کمترین زائده و اصطلاحا «پرتی» را داشته باشند که در این صورت اقدام به خرید ماشن آلات صنعتی نو می کنند . یکی از پر کاربردترین ماشین آلات صنعتی و زندگی انسان در قرن حاضر ، دیزل ژنراتور ها می باشند . این دستگاه ها که استفاده ، خرید و فروش مدل های دست دوم آن بسیار رایج است ، با توجه به فاکتور های زیادی ارزش گذاری می شوند که از مهمترین آن ها می توان به سال ساخت تولید ، میزان کارکرد ، استهلاک وارده به اجزا ، کمپانی سازنده ، خدمات پس از فروش و گارانتی ، وجود قطعات تعویضی در بازار و ... اشاره کرد . از محبوب ترین دیزل ژنراتورهای دست دوم موجود در بازار ایران می توان به محصولات کمپانی های Doosan ، Lovol، Cummins ،Dorman، Volvoو CAT اشاره داشت . دیزل ژنراتور دست دوم علاوه بر موارد فوق با توجه به مدل موتور ، مدل ژنراتور ، وضعیت ظاهری و فنی ، توان در حالت اولیه و آماده به کار ارزیابی می شود که در نهایت ، منجر به افت 30 تا 60 درصدی دیزل ژنراتور نسبت به قیمت اولیه خود می گردد

    مولد گاز سوز
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/5/22
    ارسال ها:
    12
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    امروزه ژنراتورها به عنوان منبع تولید برق در مواقع اضطراری شناخته می شوند و می توان از آنها به عنوان منبع ثانویه برق برای تولید انرژی مورد نیاز برای بارهای خانگی یا صنعتی استفاده کرد. استفاده از ژنراتور در مراکز صنعتی، اداری و تفریحی از بروز حوادث جانی و مالی در هنگام قطع برق جلوگیری می کند. همچنین دانستن مشخصات دیزل ژنراتور برای کاربران این ژنراتورها بسیار مهم است. آیا کانوپی دیزل ژنراتور باعث افزایش قیمت دیزل ژنراتور میشود زیرا بارهای مختلف نیازهای انرژی متفاوتی دارند که در صورت انتخاب اشتباه می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار یا ژنراتور وارد کند. در ادامه به بررسی مشخصات دیزل ژنراتور می پردازیم.
    کاربرد دیزل ژنراتور
    دیزل ژنراتورها در انواع مختلفی تولید می شوند که با توجه به نیاز مصرف کنندگان در دسترس هستند. مهم ترین ویژگی دیزل ژنراتور قدرت آن است که می توان آن را به صورت انتخابی در حالت کم توان یا توان بالا کار کرد. کاربرد این دیزل ژنراتور در چندین مکان است که در زیر به آنها اشاره می شود:
    صنایعی که در زمان قطع برق دچار آسیب های جبران ناپذیری می شوند.
    افرادی که در مکان های سخت کار می کنند و نیاز به برق دارند.
    به عنوان تهیه کننده پشتیبان
    جهت استفاده در انبارها، مراکز بهداشتی و درمانی و شرکتهایی که به برق نیاز دارند.
    از انواع بزرگتر دیزل ژنراتورها برای تامین انرژی کشتی ها و قطارهای الکتریکی استفاده می شود.
    همچنین برخی از انواع ژنراتورهای برق به عنوان منبع تغذیه پشتیبان در زمان کمبود برق مورد استفاده قرار می گیرند. ژنراتورهای الکتریکی به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند و شامل انواع قابل حمل و ثابت می باشند.