1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

سئو (seo)| نکات بسیار مهم برای افزایش میزان کراولینگ گوگل

شروع موضوع توسط Amon Amarth ‏25/8/14 در انجمن سئو (SEO)

  1. کاربر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏7/6/12
    ارسال ها:
    12,082
    تشکر شده:
    28,151
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    سئو (SEO)| نکات بسیار مهم برای افزایش میزان کراولینگ گوگل

    [​IMG]
    ۱۲ نکته ارزشمند برای افزایش میزان کراولینگ گوگل

    کراولینگ سایت نقش مهمی در سئو داشته و اگر بات‌ها نتوانند به طور موثر سایت را کراول کنند، صفحات مهم شما در گوگل یا سایر موتورهای جستجو شاخص‌گذاری نشده و در لیست‌های نتایج قرار نخواهند گرفت. سایتی که ناوبری (منو) خوبی داشته باشد، باعث تسهیل کراولینگ عمیق و شاخص گذاری می‌شود. مخصوصا، در سایت‌های خبری بسیار مهم است که بات‌ها سایت را در چند ثانیه بعد از انتشار خبر کراول کنند، زیرا محتوا سریعا ارزش خود را از دست می‌دهد.
    کارهای زیادی را می‌توان برای ارتقای احتمال کراولینگ و شاخص‌گذاری سریعتر انجام داد. موتورهای جستجو از اسپایدرها و بات‌ها برای کراول کردن، شاخص گذاری و رتبه‌بندی وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. تنها در صورت شاخص‌گذاری صفحات شما در صفحه نتایج جستجو یا SERP نشان داده خواهند شد. در غیر این صورت، کاربر باید URL شما را تایپ کرده تا به سایت شما وارد شود. بنابراین، شما باید آمار کراولینگ مناسب و خوبی داشته باشید تا سایت یا بلاگ شما موفق شود. در این مقاله، من بعضی از راه‌های موثر برای افزایش آمار کراول سایت و در نتیجه افزایش قابلیت دیده شدن در موتورهای جستجو را بیان خواهم کرد.
    [h=2] نکات ساده و موثر برای افزایش آمار کراول سایت[/h]
    [​IMG]
    همان‌طور که قبلا بیان کردم، کارهای زیادی را می‌توان انجام داد تا بات‌های موتورهای جستجو، راحت‌تر سایت شما را پیدا و کراول کنند. قبل از این که به جنبه‌های فنی کراولینگ وارد شوم، به زبان ساده بگویم، بات‌های موتورهای جستجو از طریق لینک‌ها می‌توانند به صفحات دیگر سایت شما وارد شده و آنها را کراول کنند. پس تنظیم مناسب لینک‌های خارجی و درونی می‌تواند باعث تسریع کراولینگ شود. نظر دادن و مقاله‌نویسی مهمان می‌تواند از راه‌های عالی برای جذب بات‌ها، در خارج از سایت شما باشد.
    به علاوه، راه‌های دیگری مانند پینگ کردن سایت، ثبت نقشه سایت و کنترل کردن آمار کراول از طریق فایل robots.txt نیز امکان پذیر هستند. من در مورد بعضی از روش‌هایی که باعث افزایش آمار کراول گوگل می‌شوند، صحبت کرده و به شما یاد می‌دهم چطور کاری کنید تا بات‌های این موتور جستجو، سریع‌تر و بهتر سایت شما را کراول کنند.
    [h=2] محتوای سایت خود را به طور مداوم آپدیت کنید[/h] محتوا مهم‌ترین معیار برای موتورهای جستجو محسوب می‌شود. سایت‌هایی که سریع‌تر محتوای خود را آپدیت می‌کنند بیشتر کراول می‌شوند. شما می‌توانید محتوای بیشتر را از طریق بلاگ سایت خود منتشر کنید. این بسیار ساده‌تر از اضافه کردن صفحات جدید یا تغییر صفحات محتوای موجود است. سایت‌های استاتیک کمتر از سایت‌های دارای محتوای جدید کراول می‌شوند.
    بسیاری از سایت‌ها، روزانه محتوای جدید در سایت قرار می‌دهند. بلاگ‌ها راحت‌ترین و قابل اجرا ترین راه برای تولید محتوای جدید به طور مداوم هستند. اما شما می‌توانید فیلم و فایل‌های صوتی نیز به سایت خود اضافه کنید. پیشنهاد می‌شود که حداقل سه بار در هفته محتوا در سایت خود قرار داده تا آمار محتوا افزایش پیدا کند. همین‌طور می‌توانید از این حقه نیز در سایت‌های استاتیک استفاده کنید. شما می‌توانید ویجت جستجوی توتیر یا پروفایل تویتر را در سایت خود قرار بدهید. بدین روش، بخشی از سایت شما به طور مداوم در حال آپدیت شدن خواهد بود.
    [h=2] رتبه سایت یا pagerank خود را افزایش دهید[/h] این یکی از مهم‌ترین عامل هاست. الگوهای بسیاری از موتورهای جستجو، بر اساس پیج رنک مشخص می‌شوند. سایت‌ها و بلاگ‌های دارای روابط عمومی قوی‌تر، معمولا بیشتر کراول می‌شوند. اما این مسئله با تمام اهمیت، تنها عامل محسوب نمی‌شود. در زمان لینک‌سازی، باید کارهای دیگری را نیز انجام دهید. شاید این مسئله یک معما باشد، اما گوگل بارها بیان کرده است که پیج رنک هیچ ربطی به رتبه و ترافیک سایت ندارد، اما افزایش آن از طریق لینک‌سازی رخ داده و بنابراین کراولینگ در نهایت بهبود پیدا می‌کند.
    [h=2] آپ تایم مناسب برای سرور ایجاد کنید[/h] بلاگ شما باید سرور خوب دارای آپ تایم مناسب داشته باشد. احتمال زیاد شما نمی‌خواهید که بات‌های گوگل بلاگ شما را در زمان در دسترس نبودن کراول کنند، نه؟ در واقع، اگر سایت شما مدت زمان زیادی آفلاین باشد کراولرها بعد از چند بار شکست در کراول، کمتر به سایت شما مراجعه کرده و در صورت رفع عیب، سخت‌تر می‌توانید گوگل را وادار کنید تا دوباره سایت شما را کراول کند. سرورهای زیادی با آپ تایم بالا 99 درصد وجود دارند. می‌توانید هر کدام را امتحان کنید.
    [h=2] نقشه سایت بسازید[/h] ثبت نقشه سایت یکی از کارهایی است که می‌تواند باعث کراول شدن دوباره سریع سایت شما توسط بات‌های موتور جستجو شود. شما می‌توانید از پلاگین نقشه سایت XML گوگل در وردپرس استفاده کرده تا نقشه سایت داینامیک ساخته و در وب مستر تولز ثبت کنید.
    [h=2] از محتوای تکراری دوری کنید[/h] محتوای تکراری و کپی شده باعث کاهش آمار کراول می‌شود. موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند محتوای تکراری را تشخیص بدهند. این می‌تواند باعث کاهش آمار کراول سایت شما شود. همین‌طور ممکن است شما به علت این کار جریمه شده و رتبه شما نیز کاهش پیدا کند. شما باید محتوای تازه و مرتبط داشته باشید. محتوا می‌تواند به هر شکل و از هر کانالی باشد. راه‌های زیادی برای بهینه‌سازی محتوا با هدف موتورهای جستجو وجود دارد. این تاکتیک‌ها می‌تواند آمار کراول را افزایش دهد. بهتر است عدم وجود محتوای تکراری را بررسی کنید. شاید محتوای تکراری بین صفحات یا سایت‌ها باشد. شما می‌توانید از ابزار آنلاین مجانی مثل Copyscape Plagiarism Checker - Duplicate Content Detection Software برای بررسی این نوع محتوا استفاده کنید. همین‌طور می‌توانید نکات robots.txt را نیز دوباره مطالعه کنید.
    [h=2] زمان بارگذاری یا لودینگ سایت را کاهش دهید[/h] به این مسئله اهمیت بدهید، اگر بات زمان زیادی را صرف کراولینگ یک صفحه بکند که شامل عکس یا PDF های بزرگ است، دیگر نمی‌تواند صفحات دیگر را بررسی کند.
    [h=2] از طریق فایل robots.txt دسترسی به عکس‌های ناخواسته را مهار کنید[/h] هیچ نیازی نیست گوگل تمامی صفحات شامل صفحات بی استفاده مثل صفحه ادمین، فولدرهای موقت را شاخص‌گذاری کند. بعضی از بخش‌های سایت باید خارج از دسترس بات‌ها باشند. یک وایرایش ساده robots.txt می‌تواند این کار را انجام دهد.
    [h=2] آمار کراول گوگل را بهینه سازی کرده و بر آن نظارت داشته باشید[/h] حالا شما باید آمار کراول گوگل را با استفاده از گوگل وب مستر تولز بهینه سازی و نظارت کنید. به آمار کراول رفته و تحلیل را انجام دهید. شما می‌توانید به طور دستی آمار کراول گوگل را تنظیم کرده و مقدار سریعتر را مانند شکل زیر مشخص کنید. اگرچه پیشنهاد می‌کنم تا این کار را با کمی دقت انجام داده و تنها زمان برخورد مشکل با بات‌هایی انجام دهید که بدون دلیل منطقی سایت شما را کراول نمی‌کنند.
    [​IMG]
    [h=2] از خدمات پینگ استفاده کنید[/h] پینگ کردن راهی عالی برای نشان دادن حضور سایت بوده و به بات‌ها بیان می‌کند که محتوای شما آپدیت شده است. سیستم‌های پینگ زیادی مانند Pingomatic وجود داشته و در وردپرس شما می‌توانید خودتان به طور دستی بسیاری از بات‌های موتور جستجو را پینگ کنید.
    [h=2] نقشه سایت خود را در فهرست‌های آنلاین مانند DMoz و غیره ثبت کنید[/h] فهرست‌ها می‌توانند عامل مهمی در جذب ترافیک از موتورهای جستجو داشته باشند. از آنجا که Technoarti و DMoz فهرست‌های فعال و قدرتمند محسوب می‌شوند، ثبت نقشه سایت در این فهرست‌ها، می‌تواند باعث تحریک بات‌ها برای ورود به سایت شما شوند.
    [h=2] لینک درونی به صفحات بلاگ خود بدهید، مانند حرفه‌ای‌ها[/h] لینک‌دهی درونی نه تنها به ارتقای لینک‌های شما کمک می‌کند، بلکه موتورهای جستجو نیز صفحات سایت شما را عمیق‌تر کراول می‌کنند. وقتی شما یک مقاله جدید می‌نویسید، به مقالات مرتبط قبلی رفته و لینکی به مقاله جدید بدهید. این کار به طور مستقیم آمار کراول گوگل را افزایش نمی‌دهد، اما به بات‌ها کمک می‌کند تا موثرتر و عمیق‌تر صفحات سایت شما را کراول کنند.
    [h=2] بهینه‌سازی عکس‌ها یادتان نرود[/h] کراولرها توانایی درک مستقیم عکس ها را ندارند. پس اگر از عکس استفاده می‌کنید، حتما از آلت تگ استفاده کرده و عکس را توضیح بدهید تا کراول بتواند آن را درک کند. تصاویر در نتایج جستجو قرار داده می‌شوند، اما تنها زمانی که کراولر بتواند آن را بخواند. شما می‌توانید مقالات دیگر را برای بهینه سازی عکس‌ها خوانده و شاید بخواهید از پلاگین نقشه سایت عکس‌های گوگل نیز استفاده کنید. این کار به شما در پیدا کردن عکس‌ها کمک کرده و می‌توانید مطمئن باشید که پس از بهینه سازی عکس‌ها، ترافیک به سایت شما وارد می‌شود.
    خب، این موارد نکاتی هستند که می‌توانند آمار کراول سایت را افزایش داده و باعث شوند شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو شاخص‌گذاری شوید. نکته نهایی این است که باید نقشه سایت را در فوتر سایت خود قرار دهید. این کار باعث می‌شود بات‌ها از بالا تا پایین صفحه را خوانده و عمیق‌تر صفحات را شاخص‌گذاری کنند.



    منبع: دی جی سئو
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏24/11/19
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد