1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

توضیح کوتاه درباره ی Adobe Premire

شروع موضوع توسط minaaa ‏30/8/13 در انجمن بخش قرنطینه

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    ادوبی پریمییر (به انگلیسی: Adobe Premire) یکی از نرمافزارهای ویرایش فیلم و یکی از محصولات شرکت ادوبی است. همچنین امکانات زیادی در زمینه افکت گذاری، میکس و صداگذاری روی فیلم را دارا است. آخرین نسخه این نرمافزار کریتیو سوئیت ۵ (CS5) است که در ۱۲ آپریل ۲۰۱۰ معرفی منتشر شد.
    پریمیر یک نرمافزار ویرایش ویدئو از شرکت ادوبی است. این محصول بخشی از Adobe Production Studio میباشد و یک مجموعه، از نرمافزارهای شنیداری و دیداری دیجیتال است.
    پریمیر سخت افزارها و نرم افزارهایی را به همراه دارد و در بیشتر موارد به عنوان یک بسته به نام OEM به همراه کارتهای ویرایش ویدئویی مانند Matrox RT.X۲یا در گذشته ( قبل از به وجود آمدن edius ) با محصولات سخت افزاری Canopus DV Storm همراه است.
    پریمیر توسط صنعت فیلم و ویدئو مورد قبول واقع شده است.
    از این نرمافزار در فیلمهای بسیاری از قبیل Dust To Glory به کارگردانی دانا براون و بازگشت سوپر من۲ و... به کار رفته است.
    Adobe Premiere 1.0 که اولین نسخه از این نرم افزار قدرتمند هستش برای اولین بار برای سیستم عامل های MAC در دسامبر سال 1991 تولید شد بعد از اینکه با استقبال و تا ورژن 3 (1993اگوست) فقط برای MAC تولید می شد تا اینکه سر انجام بعد از استقبال بی نظیر از این برنامه اولین ورژن آن برای ویندوز نیز در سپتامبر 1993 منتشر شد.
    جالب اینجاست که ادوبی برای همگام کردن ورژن های دو سیستم عامل ، در ویندوز بعد از ورژن 1.1 مستقیما در سال 1994 ورژن 4 رو برای ویندوز منتشر کرد.
    Adobe بعد از انتشار نسخه Adobe Premiere 4.2 for Silicon Graphics که در سال 1997 مخصوص UNIX/SGI بود ( به نظر می رسه یه نسخه سفارشی بوده ) در سال 19988 نسخه Adobe Premiere 5.0 رو برای دو سیستم عامل ویندوز و مک ارائه نمود. ( تو ایران 99 درصد تدوینگران از این ورژن تازه از وجود چنین نرم افزار قدرتمندی با خبر شدند. )
    این روال تا آگوست سال 2002 ادامه یافت تا اینکه اولین انقلاب پریمیر با نسخه Adobe Premiere 6.5 به وجود آمد، در این نسخه تمامی تکنولوژی های روز آن زمان در این برنامه به کار گرفته شده بود و قابلیت Realtime Preview نیز به وجود آمده بود. در این نسخه تمامی سخت افزار های شرکت Canopus & Matrox پشتیبانی می شدند و می توان گفت تمام نیاز های یک تدوینگر حرفه ای رو برطرف می کرد و جالب اینجاست که بعد از گدشت این همه سال هنوز
    بسیاری از تدوینگران سازمان صدا و سیما از این نسحه قدرتمند به دلیل قدرت پشتیبانی بالا از انواع سخت افزار های مختلف استفاده می نمایند.
    عواقب انقلاب اول Adobe Premiere با انتشار نسخه 6.5
    بعد از این نسخه، نسخه 7 یا همون pro دقیقا یک سال بعد ( 2003 ) منتشر شد که :
    1- دیگر Mac رو پشتیبانی نکرد
    2- دیگر canopus رو پشتیبانی نکرد
    3- ادوبی برای اینکه دلیلی برای انتقال از 6.5 به 7 برای مشتریان خود نیاز داشت و باید قابلیت های جدیدی اضافه می کرد به دلیل اینکه دیگر در ورژن 6.5 همه چی اشباع شده بود مجبور شد تمامی source code برنامه رو مجددا برای ورژن 7 بنویسه ( به دلیل این مجدد نویسی ورژن 7 به عنوان pro 1 نیز شناخته شد )
    4- به دلیل تغییر در ساختار، تمامی inteface خود را نیز تغییر داد
    5- برای خود رقیبی به اسم Grassvally Canopus Edius رو ایجاد کرد
    6- قابلیت های نرم افزاری روز آن زمان از جمله time line های تو در تو و ... را اضافه نمود
    و...
    این روند همینگونه ادامه پیدا کرد تا سال 2007 که ادوبی انقلاب دوم خود رو رقم زد و نسخه Adobe Premiere Pro CS3 رو منتشر نمود. که در واقع همون pro3 هستش.
    عواقب انقلاب دوم Adobe Premiere با انتشار نسخه CS3
    1- پشتیبانی کامل از mac
    2- شروع عرض اندام برای رقبای خود از جمله Edius و Final Cut
    3- به دلیل مشکلات جدی با Canopus به سراغ رقیب آن یعنی Matrox رفت و قدرتنمایی های بسیاری از خود نشان داد
    4- پریمیر که تا حال با برنامه قدرتمند final cut کاری نداشت حال شروع به رقابت و تحت پوشش در آوردن آن نمود
    تمامی دستاورد های تلاش های ادوبی ازسال2007 ورژن CS3 تا سال 2011 ورژن CS5.5
    1- پشتیبانی کامل از برنامه final Cut تا این حد که دیگر پروژه های finalcut را به راحتی می تواند باز کند ( این بدین معنی هست که دیگر final cut هیچ برتری نسبت به پریمیر نداره و بلکه اینقدر پریمیر قوی شده است که تمامی قابلیت های او را می تواند پشتیبانی نماید )
    2- برنامه تازه پا و معروف edius رو نیز به همین صورت ساکت نمود ( البته به دلیل آن خصومت قدیمی پروژه های آنرا باز نمی کند ولی تمام قابلیت هایی که edius به عنوان برگ برنده خود می دانست،پریمیر سریعا در نسخه بعدی خود دو مرحله قویترش را ایجاد می کرد به عنوان مثال MULTICAM
    3- ورود به نسل HD , XD
    4- از ابتدای همون CS پریمیر روی یکپارچه نمودن نرم افزار های خود اقدام نمود و نتیجه آن، اینست که دیگر شما فایل های photoshop یا after effect و یا سایر محصولات رو لازم نیست ذخیره نمایید و در پریمیر باز نمایید بلکه به راحتی می توانید از محیط هر کدام از محصولات ادوبی فایل رو به دیگر محصولات ادوبی Drag&Drop نمایید.
     
    یک شخص از این تشکر کرد.
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/2/14
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    0
    پاسخ : توضیح کوتاه درباره ی Adobe Premire

    خیلی هم خوب.........
     
    یک شخص از این تشکر کرد.