1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش پاسکال - چونگي استفاده از یونیت گراف

شروع موضوع توسط minaaa ‏24/11/11 در انجمن Pascal

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [h=2][/h]
    در یونیت گراف یکسری روال برای انجام کارهای گرافیکی هست ، برای استفاده از یونیت گراف این دستور رو بنویس:

    کد:

    uses graph;

    وقتی که میخوایم از حالت گرافیکی صفحه نمایش استفاده کنیم باید صفحه نمایش رو از حالت متن به گرافیک تغییر بدیم و شما از این دستور میتونید استفاده کنید :

    کد:

    initgraph (driver,mode,directory);

    initgraph گرافیک سیستم ررو بررسی میکنه تا به mode و driver مقدار مناسب بده
    mode حالتی است که ابعاد صفحه نمایش رو تعیین میکنه ....
    driver یه مبدل گرافیکی هست
    و directory هم مسیر و نام فایل مرتبط با نرم افزار گرافیکی هست

    برای اینکه از حالت گرافیک خارج بشی میتونی از تابع closegraph استفاده کنی

    یه نمونه برنامه :



    کد:

    Program prog1; uses graph; const directory = 'c:\bgi'; var driver : integer; mode : integer; a,b,c,d : integer; begin initgraph(driver,mode,directory); x= getx; y= gety; mx= getmaxx; my= getmaxy; writeln('x = ', x, ',y = ', y); writeln('mx = ', mx ,'my =' , my); closegraph;

    توابع getx و gety موقعیت مکان نما رو مشخص میکنن
    توابع getmaxx و getmaxy به ترتیب بیشترین مقدار x و y رو نشون میدن

    موفق باشید ​