1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش مایا : Wireframe Output

شروع موضوع توسط minaaa ‏3/11/11 در انجمن Maya

  1. کاربر پیشرفته

    تاریخ عضویت:
    ‏9/12/10
    ارسال ها:
    19,795
    تشکر شده:
    6,456
    امتیاز دستاورد:
    113
    [h=2][/h]
    اول از همه یک sphere ایجاد کنید یا هر چیز دلخواهتون و یه snapshot از UV های اون تهیه کنید .

    قبل از هر چیز یک ماده به دلخواه ایجاد کنید.من lambert انتخاب کردم.

    حالا Hypershade رو باز کنید و طبق معمول اول از همه یک condition و یک sampler info ایجاد کنید:

    [​IMG]

    سپس یک فایل (2D File) و یک Ramp ایجاد کنید :

    [​IMG]

    حالا به Attribute Editor رمپ برید و تمامی رنگ ها رو پاک کنید و فقط یکی که به دلخواه سیاه یا سفید باشه بذارید سپس snapshot uv که ذخیره کرده بودید در File لودکنید .

    [​IMG]

    حالا فایل رو به مشخصه colorIfTrue از condition نسبت بدید همچنین Ramp رو به مشخصه colorIfFalse از condition نسبت بدید.

    حالا sampler info رو به other از condition نسبت بدید و در connection editor مطابق شکل تنظیم کنید و Close کنید:

    [​IMG]

    در نهایت condition رو به Transparency ماده (lambert) اعمال کنید و ماده رو هم به Sphere تون نسبت بدید.

    می بینید که sphere به همراه WireFrame هاش رندر گرفته شده .

    [​IMG]

    اگر بخوایم فقط WireFrame هاش باشه کافیه یه Reverse از همون قسمت General Utility ایجاد کنید و File رو ابتدا به مشخصه Input از reverse نسبت بدید و سپس Reverse رو به Conditon.

    [​IMG]

    همچینین می تونید با تغییر ورودی ها به condition یعنی colorifFalse and ColorifTrue و همچنین رنگ Ramp و ... نتیجه دلخواهتون رو به دست بیارید​
     
    2 نفر از این پست تشکر کرده اند.