1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آموزش راه اندازی افزونه بلاگ متحرک پیشرفته

شروع موضوع توسط MiTra ‏18/3/11 در انجمن Drupal

  1. پیشکسوت انجمن کاربر ارزشمند❤

    تاریخ عضویت:
    ‏11/11/10
    ارسال ها:
    11,746
    تشکر شده:
    3,538
    امتیاز دستاورد:
    113
    ماژولهای مورد نیاز :
    * Ddblock
    * Jquery_update
    * Cck
    * Views
    * Filefield
    * Imagefield
    * Imageapi

    مراحل راه اندازی و نصب :
    پس از فعالسازی ماژولهای فوق الذکر به قسمت مجوزها رفته و در ماژول ddblock بخش view dynamic display block را برای کاربران مورد نظر با زدن تیک چک باکس مربوطه فعال نمائید.
    از آدرس Download | Dynamic display block slideshow module for Drupal در قسمت میانی صفحه فایل Export_files_V1.6.zip را دریافت نمائید .

    فایل دریافتی را از حالت فشرده خارج کرده و مراحل زیر را انجام دهید :
    با استفاده از یک ادیتور متن نظیر nodepade فایل news_item_cck_export را باز نموده محتویات آنرا کپی کرده در قسمت مدیریت سایت به بخش مدیریت محتوا قسمت نوع محتوا (admin/content/types) رفته و کدهای کپی شده را از طریق بخش وارد کردن (import) وارد نمائید.
    با استفاده از یک ادیتور متن نظیر nodepade فایل views_export را باز نموده محتویات آنرا کپی کرده در قسمت مدیریت سایت به بخش دیدها (Views) رفته و کدهای کپی شده را از طریق بخش وارد کردن (import) وارد نمائید. پس از ایجاد دید روی ذخیره کردن کلیک نمائید.

    به بخش مدیریت سایت رفته در قسمت پیکربندی سایت روی گزینه ی dynamic display block کلیک نمائید.( admin/settings/ddblock) سپس به بخش تنظیمات رفته (admin/settings/ddblock/settings) در آنجا در بخش نوع محتوا Newsitem را انتخاب نمائید و در بخش بلوک ها گزینه ی views-Newsitemslideshow را انتخاب نموده و ذخیره ی پیکربندی کنید.
    به قسمت instances رفته یک عنوان در بخش Instance Title دقت داشته باشید که در لیست باکس Block type گزینه ی views-Newsitemslideshow در حالت انتخاب باشد. سپس روی add instance کلیک نمائید.
    به قسمت لیست رفته (admin/settings/ddblock) روی پیکربندی بلوک کلیک نمائید.در بخشی که باز میشود بخشهای زیر را خواهید دید :

    تنظیمات مخصوص بلوک :
    میتوانید نام بلوک را انتخاب نمائید. Display Method را در حالت Cycleblock قرار دهید Use advanced settings را تیک بزنید.
    Template را روی custom قرار دهید. در قسمت Custom template عنوان gradient-blue30p را وارد نمائید.
    بخش Content container settings :
    تنظیمات این بخش بسیار واضح بوده و توضیح خاصی ندارد میتوانید همه را به حالت پیش فرض باقی گذارید فقط تیک مربوط به چک باکس Use Pager را بزنید و در لیست باکس Pager گزینه ی custom pager را انتخاب کنید. Pager position را روی bottom قرار دهید.
    Pager event را روی click قرار دهید.
    بخش Dynamic display block advanced settings :
    تیک مربوط به Use jQuery effects for text of a slide را در حالت انتخاب قرار دهید.

    بخش Slide text settings :
    تنظیمات آن واضح است میتوانید برای مثال از طریق Slide text position موقعیت متن slideshow را مشخص نمائید.
    پس از انجام این تنظیمات روی bottom انتهای صفحه با عنوان submit کلیک نمائید.

    حال مجددا به سراغ فایل Export_files_V1.6.zip رفته و پس از خارج کردن از حالت فشرده فایلی با نام template.php را که در فایل مذکور وجود دارد با استفاده از یک ادیتور متنی ساده باز کرده محتوای آنرا کپی کرده به سراغ فولدر مربوط به قالب سایتتان رفته کدهای کپی شده را در انتهای فایل template.php مربوط به قالب سایتتان کپی کنید دقت کنید که پس از کپی تغییرات زیر را در کدها اعمال نمائید :
    از ابتدای کدهایی که به آخر فایل template.php مربوط به قالب اضافه نمودید تگ php را حذف نمائید در دو قسمت کد که عبارتند از :

    function [THEME_NAME]_preprocess_ddblock_cycle_block_content(&$vars) {
    و

    عبارت [THEME_NAME] را با نام قالب خود جایگزین نمائید. و فایل را ذخیره کنید.
    حال به آدرس Download | Dynamic display block slideshow module for Drupal مراجعه نموده از لینکهای مربوط به دانلود روی gradient-blue30p کلیک نمائید پس از دریافت فایل آنرا از حالت فشرده خارج کرده فولدری با نام custom را که در ان قرار دارد در فولدر مربوط به قالب سایتتان مثلا garland کپی نمائید.
    حال به بخش ایجاد محتوا رفته و از قسمت News item اقدام به ایجاد چند محتوا لا اقل 2 محتوا بنمائید . سپس به بخش مدیریت ، قسمت بلوک ها رفته بلوک مربوطه را که نام آنرا در قسمت Instance Title وارد نمودید در مکانی که میخواهید نمایش داده شود قرار دهید و ذخیره کنید.
    function [THEME_NAME]_preprocess_ddblock_cycle_pager_content)&$vars( }
    چنانچه بلوک را مشاهده ننمودید به قسمت کارایی رفته و حافظه ی کش را تخلیه نمائید.
    موفق باشید.