1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

امنیت سایبری

شروع موضوع توسط keyvan5280 ‏12/6/21 در انجمن فناوری اطلاعات

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏25/5/21
    ارسال ها:
    14
    تشکر شده:
    5
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    مرد
    اهمیت امنیت سایبری
    چرا باید امنیت در صدر برنامه های هر شرکت باشد؟ چرا باید مدیریت ارشد، خود را نسبت به امنیت سایبری نگران کند؟ یک دلیل غیرقابل انکار وجود دارد: دنیای دیجیتال که در آن تجارت می کنیم آسیب پذیر است و در معرض حمله سایبری قرار دارد.

    چالش های امنیت سایبری
    بهترین استراتژی های امنیت سایبری فراتر از اصول ذکر شده در بالا است. هر هکر پیشرفته می تواند از این دفاع ساده عبور کند. با گسترش یک شرکت، امنیت سایبری نیز دشوارتر می شود. به عنوان مثال، “سطح حمله” یک شرکت Fortune 1000 بسیار بزرگتر از یک تجارت کوچک و متوسط است.

    گسترش فرصت های حمله برای هکرها
    چالش دیگر امنیت سایبری، مقابله با همپوشانی فزاینده بین دنیای فیزیکی و مجازی مبادله اطلاعات است. هرچه اتومبیل های بدون راننده و سایر دستگاه های خود تنظیم شده رایج شوند، اینترنت اشیاء (IoT) و سیاست های تجاری BYOD به مجرمان دسترسی بیشتری به سیستم های فیزیکی سایبر می دهد. این امر شامل ماشین ها، کارخانه ها، یخچال هوشمند و توستر در آشپزخانه شما، حتی برای یک دستگاه ضربان ساز پزشکی می باشد. در آینده، نفوذ به یکی از این سیستم ها ممکن است به معنای نفوذ به همه آن ها باشد.

    مقررات پیچیده
    یک چالش مهم در امنیت سایبری عدم وجود متخصصان واجد شرایط برای انجام کار است. افراد زیادی در سطح پایین طیف امنیت سایبری با مهارت های عمومی قرار دارند. کارشناسان امنیتی که می دانند چگونه از شرکت ها در برابر هکرهای پیشرفته محافظت کنند، نادر هستند. کسانی که می دانند چگونه کارها را انجام دهند می دانند که چقدر این امر اهمیت دارد. فقط بزرگترین و ثروتمندترین شرکت های جهان می توانند از این خدمات سطح ویژه برخوردار شوند، که همین موضوع مانعی دیگر است که SMB ها برای رقابت آنلاین باید بر آن غلبه کنند.

    انواع امنیت سایبری
    پوشش فضای مجازی موضوعی گسترده است. در ادامه مقاله، انواع اصلی امنیت سایبری را مرور خواهیم کرد. یک استراتژی جامع شامل همه این جنبه ها است و هیچکدام را نادیده نمی گیرد.

    زیرساخت های مهم جهان به عنوان یک هیبرید سایبری-فیزیکی عمل می کند. همه چیز از بیمارستان ها گرفته تا کارخانه های تصفیه آب تا شبکه برق اکنون وارد دنیای آنلاین شده و دیجیتالی هستند. ما از این ساختار فوق العاده مزایای بسیاری کسب می کنیم. با این وجود، قرار دادن یک سیستم آنلاین، آسیب پذیری جدیدی را در برابر حملات سایبری و هک شدن ایجاد می کند. هنگامی که یک شرکت ابتدا خود را به دنیای فیزیکی و سپس دیجیتال متصل می کند، اولین زیرساختی که به آن وصل می شود، زیرساخت بحرانی است.

    تصمیم گیرندگان شرکت باید این دیدگاه را در برنامه خود وارد کنند که چگونه حملات ممکن است بر عملکرد آن ها تأثیر بگذارد.

    امنیت شبکه
    امنیت یک شبکه از یک شرکت در برابر دسترسی و نفوذ غیرمجاز محافظت می کند. امنیت مناسب بر روی یک شبکه همچنین می تواند تهدیدات داخلی برای سیستم را پیدا کرده و از بین ببرد.

    اجرای مؤثر امنیت شبکه غالباً نیاز به برخی سازش و تجارت دارد. به عنوان مثال، ورود به سیستمی که دارای محافظت از اطلاعات است، از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات جلوگیری می کند، اما همچنین باعث کاهش بهره وری شرکت می شود. یکی از مشکلات قابل توجه امنیت شبکه این است که از منابع زیادی استفاده می کند.

    ابزارهای امنیتی شبکه مقادیر عظیمی از داده ها را تولید می کنند. حتی اگر یک سیستم امنیتی شبکه تهدیدی پیدا کند، ممکن است به دلیل حجم بالای داده هایی که تولید می شود، شکاف را از بین نبرد. تیم های فناوری اطلاعات اکنون در حال استفاده از یادگیری ماشین برای شناسایی خودکار تهدیدات امنیتی هستند که از این طریق خطای انسانی را کاهش می دهند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏12/6/21