1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

۱۴ ترفند هوشمندانه که با کمترین تلاش سلامتی و جذابیت تان را حفظ کنید

شروع موضوع توسط traffic ‏3/6/21 در انجمن پزشکی سلامت

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    می‌توانید در اینترنت یک میلیون نکته در مورد چگونگی حفظ سلامتی و جذابیت پیدا کنید: کالری‌شماری، ورزش، کاهش حجم غذا و غیره. اما دانشمندان دیدگاه دیگری دارند. در این نوشتار ۱۴ نکته اثبات شده علمی آورده شده که به شما کمک می‌کند با کمترین تلاش سالم بمانید. با خبرنامه همراه باشید!

    ۱- شمارش کالری را متوقف کنید

    کیفیت بالای غذا مهمتر از کالری آن است. یک مطالعه ۲۰ ساله نشان داد که غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی‌های قندی بیشترین افزایش وزن را دارند. بنابراین برای حفظ سلامت و جذابیت نه به میزان کالری موجود در غذای خود بلکه به میزان سالم بودن آن توجه کنید.


    ۲- نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید

    میوه‌ها و سبزیجات منابع فیبر، آب و عناصر بسیار مفید هستند. تحقیقات نشان داده‌اند که اگر مقدار زیادی سبزیجات و میوه در بشقاب خود قرار دهید، سلامتی شما بهبود می‌یابد. همین مورد برای خریدها نیز مفید است: اگر نیمی از سبد خرید شما میوه و سبزیجات باشد، در مسیر رسیدن به سلامت هستید.

    ۳- حفظ سلامتی و جذابیت؛ آنچه را می‌خواهید، هر زمان که می‌خواهید بخورید

    بعضی اوقات تصمیم می‌گیریم برای مدتی از خوراکی مورد علاقه‌مان پرهیز کنیم، اما نمی‌توانیم برای همیشه خودمان را کنترل کنیم و سپس به طور ناگهانی مقدار زیادی از آن را می‌خوریم و وزن اضافه می‌کنیم. برای اینکه همیشه قوی و سالم بمانیم، باید آنچه را می‌خواهیم بخوریم و از هر تکه لذت ببریم بدون اینکه احساس گناه کنیم.


    ۴- از “قانون ۲ لقمه” استفاده کنید

    اگر واقعاً می‌خواهید چیزی بسیار ناسالم بخورید، مغز خود را فریب دهید: یک لقمه بخورید، یک لیوان آب بنوشید و سپس یک گاز دیگر بگیرید. احساس سیری بسیار سریع‌تر به وجود خواهد آمد. این یک ترفند فوق‌العاده برای حفظ سلامتی و جذابیت است.

    ۵- روزتان را با پروتئین شروع کنید

    غذاهای غنی از پروتئین سطح “هورمون گرسنگی” یعنی گرلین را کاهش می‌دهند. به همین دلیل تخم مرغ یا ماست یونانی می‌توانند به شما کمک کنند تا زمان ناهار احساس سیری داشته باشید.


    ۶- هر ساعت ۲ دقیقه پیاده روی کنید

    اگر مجبورید هنگام کار بنشینید، برای حفظ سلامتی و جذابیت خود، به ازای هر ساعتی که نشسته‌اید ۱-۲ دقیقه پیاده روی کنید. همیشه می‌توانید دلیلی برای این کار پیدا کنید. به این ترتیب کل روز را نیز فعال می‌مانید.

    ۷- هرگز تنقلات را از یک بسته نخورید

    شما می‌توانید در عرض ۵ دقیقه مقدار زیادی چیپس، کلوچه یا شکلات را از یک بسته بزرگ بخورید. میان وعده‌ها را روی بشقاب بگذارید یا آنها را در کیسه‌های کوچک‌تر بسته‌بندی کنید: این کار به شما کمک می‌کند مقدار مصرفی‌تان کنترل شود؛ یک ترفند ساده برای حفظ سلامتی و جذابیت!


    ۸- از “قانون ۱۰ دقیقه” استفاده کنید

    این قانون برای هر عادتی خوب عمل می‌کند. اگر می‌خواهید زودتر بخوابید، ۱۰ دقیقه قبل از برنامه‌ریزی اولیه بخوابید. اگر می‌خواهید یوگا انجام دهید اما وقت آزاد ندارید، با ۱۰ دقیقه در روز شروع کنید.

    ۹- گاهی وعده‌های بزرگ را انتخاب کنید

    مطالعه‌ای از پنسیلوانیا نشان داد وعده‌های بزرگ از غذاهای حاوی آب زیاد راهی عالی برای پرهیز از پرخوری است. یک کاسه بزرگ سالاد خیلی سریع‌تر از یک مشت آجیل شکم شما را پر می‌کند و باعث احساس سیری می‌شود.


    ۱۰- حفظ سلامتی و جذابیت؛ مصرف قند خود را به ۶ قاشق کاهش دهید

    مقدار زیادی قند در غذای شما احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را بیشتر می‌کند و در عین حال منجر به چاقی می‌شود. متخصصان توصیه می‌کنند ۶ قاشق چایخوری در روز برای زنان و ۹ قاشق چایخوری برای مردان کافی است.

    ۱۱- خودخواه باشید

    خودخواه بودن یعنی اینکه فکر کنید مهم‌ترین آدم هستید. آنت فلچر، متخصص رژیم غذایی، توصیه می‌کند خود را در اولویت قرار دهید و به خود و بدن‌تان اهمیت بدهید.


    ۱۲- میز کارتان را به پنجره نزدیک کنید

    تحقیقات نشان می‌دهند که مقدار زیاد نور خورشید در ۲ مورد تأثیر مثبت دارد: کیفیت خواب و بهره‌وری شما. برای حفظ سلامتی و جذابیت، راهی پیدا کنید تا یک محل کار با نور مناسب داشته باشید.

    ۱۳- نوشیدنی‌های گرم بنوشید

    نوشیدنی‌های گرم میزان زباله‌های متابولیکی را کاهش می‌دهند، بنابراین روند پیری کند می‌شود. چای یا یک لیوان آب گرم (در حالت ایده آل ۳۰ دقیقه قبل از غذا) هضم را تسریع می‌کند، بهره‌وری متابولیسم را افزایش و جریان خون را بهبود می‌دهد.


    ۱۴- بعد از خوردن غذا مسواک نزنید

    متخصصان مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا را توصیه نمی‌کنند – حداقل ۳۰ دقیقه بعد باید این کار را انجام دهید. اگر چیزی ترش خوردید یا نوشیدید، بعد از خوردن غذا مسواک نزنید زیرا این کار به مینای دندان آسیب می‌رساند.

    منبع خبرنامه