1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چهار مربی پیشرفت‌ساز فوتبال ایران(آمار)

شروع موضوع توسط traffic ‏3/6/21 در انجمن لیگ ایران

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,543
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    به گزارش "ورزش سه"، به این سوال می‌توان از زاویه‌های مختلف و با معیارهای مختلفی پاسخ داد. در این گزارش توسط متریکا پیشرفت عملکرد تیم‌های لیگ برتری تحت هدایت مربیان مختلف بررسی شده است. دستاوردها و میانگین امتیازگیری باشگاه‌های لیگ برتری در دو بازه زمانی مقایسه شده است؛ دوران حضور مربیان فعلی در باشگاه‌هایشان و ۱۰۰‌هفته قبل از حضور این مربیان. در میان مربیان فعلی فوتبال ایران تنها ۴ اسم را می‌توان پیدا کرد که نتایج تیم را نسبت به بازه پیش از حضورشان ارتقا داده‌اند. مربیانی که می‌توان آنها را مربیان پروژه نامید و هرکدام در یکی دو سال اخیر اثبات کرده‌اند که در توسعه شکلی از فوتبال حرفی برای گفتن دارند. با این ۴ مربی آشنا شوید؛ مربیانی که نامشان معمولا با موفقیت همنشین بوده است.



    امیر قلعه‌نویی: دو ایکس لارج!

    باشگاه بلندپرواز سیرجانی برای تبدیل شدن به باشگاهی مهم در فوتبال ایران، نمی‌توانست سراغ گزینه‌ای بهتر از امیر قلعه‌نویی برود. مربی متخصص بازی بزرگان، تیم پایین جدولی گل‌گهر را به مدعی جدی سهمیه در لیگ بیستم تبدیل کرده است. میانگین امتیاز گل‌گهر در سال اول حضورش ۱.۱۰ امتیاز از هر بازی بود و با امیر قلعه‌نویی به ۱.۵۲ رسیده است. این یعنی بیشترین رشد نسبت به همه تیم‌های لیگ (۳۸٪). معیاری که موفقیت گل‌گهر را در مسیر تبدیل شدن به یکی از قطب‌های آینده فوتبال ایران اثبات می‌کند. گل‌گهر با پوشیدن شنلی با سایز بزرگ در رویای تبدیل شدن به بزرگ بعدی فوتبال ایران است. داده‌ها نشان می‌دهد در راه کسب این امتیازها، گل‌گهر یکی از هجومی‌ترین تیم‌های لیگ برتر هم بوده است. بهترین تیم لیگ در تعداد شوت در هر بازی، سومین تیم بر حسب امیدگل و ششمین تیم به‌لحاظ مالکیت توپ.
    توضیح: درمورد تیم گل‌گهر باتوجه به تاریخچه کوتاه این تیم در لیگ برتر، میانگین امتیاز ۳۰ هفته منتهی به حضور امیر قلعه‌نویی در این باشگاه معیار قرار گرفته است.




    [​IMG]

    محرم نویدکیا: شوالیه قهرمانی!
    تا همینجای فصل، شگفت‌انگیزترین استارت تاریخ لیگ برتر به نویدکیای سرمربی تعلق دارد. نویدکیا در نخستین تجربه‌ی روی نیمکت ۴۸ امتیاز از ۲۳ بازی برای سپاهان کسب کرد؛ یعنی میانگین امتیاز ۲.۰۹ از هر بازی. بر اساس قانونی نانوشته حد امتیازی ۲ امتیاز از هر بازی در فوتبال ایران برای قهرمانی کافی است. بر این اساس نویدکیا در لیگ بیستم سپاهانی ساخته که ردای قهرمانی اندازه‌اش است. این اتفاق بعد از ۶ سال ناکامی سپاهان در قهرمانی، برای دلباختگان سپاهان یادگار روزهای پرافتخار گذشته است. افتخاراتی که با پاس‌های طلایی نویدکیا به‌دست می‌آمد و افتخاری که حالا با ایده‌های طلایی نویدکیا در دسترس‌تر از همیشه است. با بازی‌های تماشایی و پرگل، سپاهان محرم تا پایان هفته ۲۳ با نمره ۷.۳۵ صدرنشین جدول امتیازی متریکا در لیگ بیستم است.




    [​IMG]





    جواد نکونام: آجر روی آجر تا آسمان!
    مانند دوران فوتبالش قدم‌های پیشرفت را کوتاه اما مطمئن برداشته و مانند دوران فوتبالش امیدوار است این استراتژی موفقیت‌های بلندمدت‌تر و پردامنه‌تری را نسبت به رقبا برایش به‌همراه داشته باشد. نکونامِ سرمربی که دوران درخشانی در خونه‌به‌خونه و نساجی داشت، از فصل گذشته به فولاد پیوست و به ناکامی ۶ سال این تیم خاتمه داد. نکونام در دو فصل ۱.۵۸ امتیاز از هر بازی برای فولاد کسب کرده. این یعنی پیشرفت ۲۰درصدی در نتایج این تیم نسبت به ۱۰۰ بازی پیشین. با این نتایج، قطب جنوب فوتبال دوباره به جمع مدعیان لیگ برتر برگشته و در فصل گذشته توانست بعد از ۶ سال، حضور در جمع بزرگان آسیا را تجربه کند. فولاد نکونام در لیگ بیستم هم یکی از مدعیان سهمیه است. با بهترین ساختار دفاعی بین تمامی تیم‌های لیگ برتر و فوتبالی تحسین‌شده در لیگ قهرمانان آسیا.




    [​IMG]



    یحیی گل‌محمدی: فراتر از رویا!
    برای هواداران پرسپولیس، دوران حضور برانکو بعد از یک‌ دهه ناکامی ممتد، چیزی شبیه رویاست. با رفتن برانکو به نظر می‌رسید رویای خوش پرسپولیس هم به سر آمده. دوره‌ای کوتاه با کالدرون و بعد از آن یحیی گل‌محمدی. مربی‌ای که در میان تردیدها پرسپولیس‌ را تا سرزمین‌هایی فراتر از رویای قبلی به پرواز درآورد. پرسپولیس با یحیی نتایجی بهتر از دوران حضور برانکو گرفت؛ چه در لیگ، چه در آسیا. و رکوردشکنی‌هایی بیشتر از برانکو داشت. یحیی با کسب میانگین ۲.۱۹ امتیاز از هر بازی، نتایج پرسپولیس را ۳٪ پیشرفت داد. آمار امیدگل نشان می‌دهد در لیگ بیستم هم پرسپولیس یحیی بهترین تیم لیگ در موقعیت‌سازی و شانس اصلی قهرمانی لیگ است.




    [​IMG]

    منبع ورزش 3
     
    m naizar و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.