1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

کابوس بزرگ در انتظار رئال مادرید- بارسلونا و یوونتوس

شروع موضوع توسط n@der ‏31/5/21 در انجمن لیگهای اروپا

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏20/5/15
    ارسال ها:
    4,321
    تشکر شده:
    20,135
    امتیاز دستاورد:
    150
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    سه غول لیگ قهرمانان اخراج می‌شوند؟

    با پایان یافتن این فصل عجیب و پرحاشیه، آینده فوتبال اروپا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

    به گزارش "ورزش سه"، پس از فصلی که در آن باشگاه ها مانند همه اقشار جهان با بیماری همه گیر کرونا دست و پنجه نرم کرده و 12 باشگاه تلاش کردند تا سوپر لیگ جدا گانه ای را دهند، فوتبال اروپا با موانع بزرگی روبرو شده است.

    سه تیم بزرگ لیگ قهرمانان اروپا به نام های رئال مادرید ، بارسلونا و یوونتوس با خطر اخراج از این رقابت روبرو هستند و حتی افرادی که مخالف سوپرلیگ بودند نیز پذیرفته اند که اگر ساختار موجود حفظ شود، آینده فوتبال در خطر خواهد بود.

    احتمال اخراج رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از لیگ قهرمانان

    [​IMG]
    9 باشگاه از 12 باشگاهی که در پروژه سوپرلیگ اعلام حضور کردند، خیلی زود عقب نشینی کرده و اعتراف کردند که مرتکب اشتباه شده اند. اما رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس از چنین کاری خودداری کرده اند. با این حال از آنجا که هیچ باشگاهی از اسپانیا یا ایتالیا قرار نیست تا ماه آگوست و تا شروع در لیگ کنفرانس جدید اروپا درگیر رقابت های اروپایی باشد، به نظر می رسد که هر تصمیمی برای بیرون راندن این سه تیم از لیگ قهرمانان در اواخر تابستان اتخاذ خواهد شد.

    بازی های بیشتری در انتظار باشگاه های بزرگتر است؟

    خوان لاپورتا، رئیس جدید بارسلونا، روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد این باشگاه بیش از 1 میلیارد یورو بدهکار است. او گفت: "ما تیمی دولتی نیستیم و نمی توانیم فقط تلفن را برداشته و به کسی بگوییم برای ما پول بفرست. موارد متعددی به صورت اشتباه پیش رفته و تصمیمات فاجعه باری اتخاذ شده است. من نمی گویم که باشگاه های بزرگ هیچ مسئولیت ندارند، اما مسئولان هم تا حد زیادی مقصر هستند. مسئولان فعلی اختیاراتی داشته و تصور می کنند هیج اتفاقی رخ نمی دهد. ما برای دفاع از منافع خود مبارزه می کنیم و باید برای به ثبات رسیدن فوتبال، تصمیمات جدیدی گرفته شود."

    [​IMG]
    دیدگاه کلی باشگاه های حاضر در سوپرلیگ این بود که برای ثبات بیشتر، فوتبال باید درآمد بیشتری کسب کند و این هدف فقط با برگزاری مسابقات بیشتر تیم های محبوب حاصل می شود. البته گرچه این موضوع به وضوح عنوان نشده، اما استدلال آنها بر این است که دیدارهای لیگ قهرمانان با حضور باشگاههای گمنام تری مانند لودوگرتس، باته بوریسوف و کلوب بروژ هیچ جذابیتی فراتر از مخاطبان داخلی خود ندارند و فقط بازی های بزرگ است که عامل اهمیت لیگ قهرمانان می شود.

    اما مخالفان این تفکر معتقدند باشگاه های بزرگ پرداخت بیش از اندازه ای به بازیکنان و مدیر برنامه ها داشته آنها و خودشان مسئول مشکلات مالی خودشان هستند. با راه اندازی سوپرلیگ، شکاف بین این باشگاه ها بیشتر شده و دیگر تیم ها فاصله بیشتری با بزرگان می گیرند.

    حذف عوامل غیرقابل پیش بینی

    اصلاحات جدید لیگ قهرمانان که از سال 2024 آغاز می شود، به سود باشگاه هایی است که یا به لیگ اروپا یا لیگ کنفرانس اروپا راه یافته اند. اگر این قوانین در فصل جاری اتخاذ می شد، دو باشگاه تاتنهام و رم از همه بیشتر سود می بردند.

    به نظر می رسد این تغییرات فقط به دلیل فشار شدید باشگاه های ذینفع و آنهایی که تقریبا همه به سوپرلیگ پیوستند، صورت گرفته است. اگرچه بررسی روند قطعی تغییر روش رسیدن به لیگ قهرمانان اروپا پیچیده است، اما به بی بی سی اسپورت گفته شده که بعید است کسی با قوانین جدید مخالفتی داشته باشد و سیستم جدید باعث افزایش سهمیه کشورهایی می شود که غالبا به عناوین قهرمانی دست می یابند.

    آیا افزایش تعداد باشگاه ها نتیجه بخش است؟

    [​IMG]
    در ترکیب 26 نفره بلژیک برای یورو 2020، فقط دو بازیکن در لیگ داخلی بلژیک بازی می کنند که هر دو نیز عضو بروژ، قهرمان دو فصل گذشته و فاتح سه عنوان در چهار دوره گذشته هستند. تیم ملی لهستان فقط چهار بازیکن شاغل در لهستان داشت و 22 بازیکن دیگر در تیم هایی چون برایتون، نورویچ، دربی کانتی، دوسلدورف، شیکاگو فایر و بنونتو مشغول به بازی هستند.

    این هراس در کشورهای خارج از حوزه پنج لیگ برتر وجود دارد که بدون حضور ستاره های بین المللی داخلی در لیگ کشورشان، هواداران از تماشای سطح پایین تر استاندارد فوتبال خسته خواهند شد و در نهایت فوتبال برای آنها بی اهمیت می شود.

    [​IMG]
    تمایل آنها افزایش تعداد سهمیه برای حضور در مسابقات مهم تر است و این گروه تصور می کنند اینگونه علاقه و احساس هواداران داخلی و بین المللی افزایش یابد. این گروه به جذابیت های دیدار چلسی مقابل منچسترسیتی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در پورتو پرداخته و می خواهند نشان دهند همه چیز در شرایط خوب و نرمال قرار دارد.

    اما در پایان یک فصل دشوار، مشخص است که مشکلات فوتبال خیلی زیاد بوده و هنوز کارهای زیادی پیش رو وجود دارد.

    منبع: بی بی سی اسپورت
     
    m naizar و M @ H @ K از این پست تشکر کرده اند.