1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

خرابی شناور ماشین ظرفشویی و آموزش تعمیر آن

شروع موضوع توسط golia70 ‏23/5/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏22/2/21
    ارسال ها:
    208
    تشکر شده:
    19
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    یکی از مهم ترین قطعات ماشین ظرفشویی شناور آن است که در عملیات آبگیری نقش بسیار مهمی دارد و از سرازیر شدن آب به بیرون از دستگاه جلوگیری می کند. هر ماشین ظرفشویی برای این که عملکرد درستی داشته باشد نیاز دارد تا به اندازه پر از آب شود و بعد از اتمام روند شست و شو، عملیات آبگیری نیز به درستی انجام شود. معیوب شدن این قطعه باعث بروز اختلال و مشکل در عملکرد ماشین ظرفشویی خواهد شد و این گونه دردسر های زیادی برایتان پیش خواهد آمد. اما اصلا نگران نشوید زیرا نمایندگی دوو در تهران امروز در این مقاله آموزش تعمیرات خرابی شناور ماشین ظرفشویی را در اختیارتان قرار دهد. این گونه اگر روزی این مشکل برایتان اتفاق افتاد به راحتی و با پرداخت هزینه ی کمتری آن را برطرف خواهید کرد. ناگفته نماند که اگر دانش کافی درباره ی این موضوع ندارید بهتر است از یک تعمیرکار ماهر برای تعمیر تخصصی ظرفشویی دوو کمک بگیرید. تا انتهای مقاله همراه ما باشید و اطلاعات لازم را بدست آورید.



    021-22225007
    معیوب شدن شناور ظرفشویی و کلید شناور
    شناور ماشین ظرفشویی و کلید های آن جزء قطعات ایمنی داخل ماشین ظرفشویی می باشند. وظیفه ی این دو قطعه این است که هنگام روشن شدن دستگاه، اجازه دهند تا آب به المنت گرم کننده وارد شود. لازم به ذکر است که در برخی از برند های ماشین ظرفشویی، تایمر میزان آب را تا المنت گرم کننده کنترل می کند و تنها وظیفه ی شناور جلوگیری از خروج آب به بیرون از دستگاه می باشد.

    ورود بیش از حد آب به داخل دستگاه و یا خروج آب از داخل ماشین ظرفشویی به بیرون دو تا از رایج ترین مشکل هایی هستند که قطعا تا به الان یکی از آنها یا هر دو را تجربه کرده اید. اگر هر یک از موقعیت های بالا برایتان اتفاق افتاد باید ابتدا شناور ماشین ظرفشویی و کلید های شناور را بررسی نمایید. زیرا با معیوب شدن این دو قطعه، دستگاه از آب پر می شود و یا آب به بیرون از دستگاه چکه می کند. دسترسی به شناور و کلید های شناور کار بسیار آسانی نیست که هر فرد عادی بتواند آن را انجام دهد، در نتیجه برای تعمیر این دو قطعه باید از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید. این گونه از وارد شدن ضرر جانی به خودتان و یا بروز مشکلات بیشتر برای دستگاه جلوگیری خواهید کرد.


    چگونه مونتاژ شناور ظرفشویی را بررسی کنیم؟
    [​IMG]
    شناور ماشین ظرفشویی در سینک قرار گرفته است. هنگامی که شیر ورودی آب در ماشین ظرفشویی باز شود آب به درون سینک وارد خواهد شد. سپس شناوری که داخل سینک وجود دارد بالا خواهد آمد. زمانی که آب به سطح مخصوص میکروسوییچ برسد شناور دستور می دهد تا جریان آب به درون سینک قطع شود. در صورتی که حس می کنید مونتاژ شناور دچار مشکل شده باید مراحل زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید آیا واقعا برای آن مشکلی پیش آمده است یا خیر. فراموش نکنید که برای صرفه جویی در مصرف برق و رعایت نکات ایمنی بهتر است ماشین ظرفشویی را از داخل برق در آورده و خاموش کنید.

    • پس از اینکه ماشین ظرفشویی را خاموش کردید و کابل برق آن را از پریز کشیدید، دستگاه را باز نمایید و شناور را پیدا کنید. شناور دارای پوششی است که باید آن را بردارید. گاهی اوقات این پوشش توسط یک پیچ در جایش سفت شده که در این موقعیت باید از پیچ گوشتی استفاده نمایید.
    • بعد از اینکه پوشش شناور را برداشتید، آن را کمی به سمت بالا برده و در نهایت رها کنید. این کار را چند بار انجام دهید و پس از رها کردن شناور حرکت آن را با دقت بررسی نمایید. شناور های سالم پس از رها شدن بر روی محل قرارگیریشان نمی چسبند و حرکت آزادانه ای خواهند داشت.
    • وجود انسداد درون شناور باعث می شود که این قطعه حرکات آزادانه نداشته باشد، در نتیجه اگر حرکات شناور این گونه که بیان کردیم نبود درون آن مسدود شده است و شما باید این مشکل را هرچه سریع تر برطرف نمایید.
    • معیوب شدن میکروسوییچ شناور ماشین ظرفشویی
      میکروسوییچ در زیر شناور ماشین ظرفشویی قرار گرفته است. زمانی که این قطعه با شناور درگیر شود آب وارد دستگاه نخواهد شد. در نتیجه اگر متوجه شدید که ماشین ظرفشویی شما آبگیری نمی کند و یا آب وارد ماشین ظرفشویی نمی شود باید ابتدا شناور، میکروسوییچ و اتصالات موجود در آنها را چک کنید و اگر مشکلی به وجود آمده بود آنها را خیلی سریع رفع نمایید. همچنین شما می توانید با استفاده از یک مولتی متر سیم های داخل میکروسوییچ را تست کنید و مطمئن شوید که این قطعه سالم است یا خیر.

      همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم ما آموزش تعمیرات خرابی شناور ماشین ظرفشویی را در اختیارتان قرار دادیم و قطعا با مطالعه ی آن اطلاعات کافی را بدست آوردید. فراموش نکنید که دسترسی به شناور کار تخصصی است که شما به راحتی نمی توانید آن را انجام دهید. در نتیجه بهتر است از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید تا نه به خودتان و نه دستگاه آسیب های جدی تری وارد کنید.
      منبع نمایندگی تعمیرات دوو در تهران | تعمیرات لوازم خانگی دوو | نمایندگی مجاز تعمیر دوو
     
  2. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏27/6/21
    ارسال ها:
    41
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    مرد
    مشکلات رایج ظرفشویی دوو
    هنگامی که ظرفشویی شما دچار مشکلات زیر می شود، با بررسی موارد گفته شده، در صورتی که مشکل حل نشد با تعمیرگاه تخصصی ما تماس بگیرید.

    • ظرفشویی دوو نشتی آب دارد: علت به وجود آمدن این مشکل، می تواند پمپ و شیلنگ تخلیه آن باشد. شما باید بررسی کنید که شیلنگ تخلیه پیچ و خم نداشته باشد و یا مسدود و پاره نشده باشد. با بررسی این موارد اگر باز هم مشکل نشتی آب حل نشد با کارشناسان ما در مرکز تماس بگیرید.
    • ظرفشویی سر و صدای زیادی دارد: هنگامی که با این مشکل مواجه می شوید باید پولی قرقره، بلبرینگ و پمپ تخلیه را بررسی کنید. اگر پولی قرقره دچار ترک خوردگی یا پوسیدگی شده باشد، می تواند علت صدای ناهنجار ظرفشویی باشد. همچنین اگر بلبرینگ دچار ساییدگی یا شکستگی شده باشد می تواند صدای زیادی را تولید کند. با بررسی این موارد می توانید مشکل را حل کنید.
    • ماشین ظرفشویی کار نمی کند: علت کار نکردن ظرفشویی می تواند کم بودن فشار آب، وصل نبودن برق دستگاه، بسته بودن شیر آب و مسدود بودن شیلنگ های ورودی باشد. با بررسی این موارد اگر باز هم مشکل حل نشد باید بلافاصله با تعمیرگاه مجاز دیبا تماس بگیرید تا کارشناسان ما برای تعمیر ظرفشویی دوو، تکنسین متخصصی را به محل اعزام کنند.
    • ماشین ظرفشویی آب را تخلیه نمی کند: هنگامی که با این مشکل روبرو شدید باید بررسی کنید که در پمپ تخلیه جسمی گیر نکرده باشد و یا شیلنگ های ظرفشویی دچار گرفتگی و پارگی نشده باشند. با بررسی این موارد می توانید مشکل را حل کنید.
    • ظرفشویی بوی نامطبوعی می دهد: هنگامی که این مشکل به وجود می آید باید بررسی کنید که در فیلتر کف ظرفشویی، باقی مانده غذا نمانده باشد. همچنین باید بررسی کنید که آب به طور کامل تخلیه شده باشد. با بررسی این موارد می توانید مشکل بوی بد ظرفشویی را حل کنید. در غیر این صورت با کارشناسان ما در مرکز مشورت نمایید.
    • ظرفشویی ظرف ها را تمیز نمی شوید: یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر ظرفشویی به وجود آید، تمیز نشستن ظرف ها است. در این صورت شما باید بررسی کنید که عمل آبگیری در ظرفشویی به طور کامل انجام می شود و یا از مواد شوینده مناسب استفاده کرده اید و یا ظرف ها را به درستی در ظرفشویی چیده اید. با بررسی این موارد می توانید مشکل را حل کنید. در صورتی که موفق به حل مشکل نشدید با شماره های درج شده در سایت تعمیرگاه ظرفشویی دوو دیبا تماس بگیرید.