1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

برگزاری وبینار بزرگداشت فردوسی در ایتالیا

شروع موضوع توسط Farzane ‏17/5/21 در انجمن اخبار فرهنگی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏15/6/15
    ارسال ها:
    5,837
    تشکر شده:
    35,482
    امتیاز دستاورد:
    200
    برگزاری وبینار بزرگداشت فردوسی در ایتالیا

    وبینار فرهنگی ادبی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه ایران، در ایتالیا برگزار شد.


    به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداو سیما از رم، وبینار فرهنگی ادبی بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر پرآوازه ایران، در ایتالیا برگزار شد.
    در این وبینار که به ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت ایران در رم با عنوان «عصری با فردوسی» برگزار شد، پروفسور "ماریو کازاری" از دانشگاه لا ساپیئنتسا رم و "ماریو ویتالونه" از دانشگاه پیزا سخنرانی کردند.
    در آغاز این وبینار مقاله محمدتقی امینی رایزن فرهنگی کشورمان در ایتالیا قرائت شد که در بخش‌هایی از آن آمده است: فردوسی از دیرباز در ایتالیا شناخته شده و قدیمی‌ترین نسخه خطی شاهنامه فردوسی که به تاریخ کتابت ۱۲۱۷ میلادی است، هم اکنون در کتابخانه ملی شهر فلورانس نگهداری می‌شود.

    در ادامه این مقاله آمده است: رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا مفتخر است در قالب فعالیت‌هایی که با هدف ارتقاء درک متقابل در ایتالیا به انجام می‌رساند؛ به عنوان نمونه در نشر ترجمه ایتالیایی ماسکرونی از شاهنامه فردوسی مشارکت داشته، همایش‌ها و نشست‌های متعددی با موضوع معرفی اندیشه و آثار فردوسی برگزار کرده است.
    دو اندیشمند ایتالیایی نیز در این وبینار درباره شاهنامه و نسخه‌های قدیمی آن در ایتالیا و جهان صحبت کردند و شاهنامه را اثری حماسی و بی مانند توصیف کردند.

    منبع: خبرگزاری صداو سیما
     
    f@rid69، m naizar و M @ H @ K از این ارسال تشکر کرده اند.