1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

یخچال چند ساعت باید کار کند؟

شروع موضوع توسط golia70 ‏15/5/21 در انجمن بازارچه انجمن

  1. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏22/2/21
    ارسال ها:
    208
    تشکر شده:
    19
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    زن
    نکته مهم در خصوص یخچال ها با هر برند و مارکی در این است که، یخچال چند ساعت باید کار کند؟ آیا این روند هر چند دقیقه یک بار باید به صورت کاملا اتوماتیک وار اتفاق بیفتد؟ یا در چه مواردی یک وسیله برقی مانند یخچال می تواند به طرز کاملا عجیبی یکسره کار کند؟ سوالات رایگان و متداولتان را در این مورد از ما و کارشناسان تعمیر یخچال جنرال الکتریک بپرسید چون آن ها به تحقیق و بررسی می پردازند تا بتوانند به تمام نیاز های شما پاسخ بدهند. در اصطلاح به آن (یخچال سرحال) می گویند که به درستی و به خوبی کار می کند. در اینجا ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید تا بتوانید از تمامی نکاتی که می خواهیم در اختیارتان قرار بدهیم بهره مند شوید.
    [​IMG]

    یخچال چند ساعت باید کار کند؟

    چه دلیلی وجود دارد که یک وسیله برقی مانند موردی که نام بردیم، سبب شود تا دائماً و یکسره کار کند و در صورت بروز چنین اتفاقاتی، باید چه کار هایی انجام بدهیم؟ علت یکسره کار کردن یخچال در چیست و کجاست؟ برخی از افراد از ما سوال می کنند که این کار کردن مداوم به صورت خودکار است یا باید متعادل باشد؟! قصد داریم تا در این بخش و بخش های بعدی شما را بیشتر با علت های این موضوع مهم آشنا کنیم چون عدم توجه به چنین موضوعی می تواند به مراتب خسارت های جبران نا پذیری را به بار بیاورد.

    آیا می دانید دائم کار کردن یخچال های ساید بای ساید ضرر های زیادی برای سیستمتان دارد و به محض خرابی آن باید با متخصصین در این زمینه منظورمان آن دسته از افراد ماهر و خبره ای است که در حوزه یخچال و تعمیر و تعویض آن مهارت بسیار زیادی دارند مشورت بگیرید؟! این امر می تواند برای تمامی برند ها مثل یخچال های دو قلوو، دوو و … اتفاق بیفتند و اصلا در این مورد ذهن خودتان را درگیر نکنید چون بیشتر این وسیله های برقی از لحاظ سیستم و نوع ابزار ها اکثر مواقع باهم یکسان و مشابه هستند و این گونه نیست که تفاوت آن چنانی باهم داشته باشند.

    اتوماتیک نشدن چه آثار مخربی را در بر دارد؟
    اگر اتوماتیکی صورت نگیرد، به قطعه مهم و اصولی یخچال که قلب آن محسوب شده، فشار وارد می شود و خرابی های بیش از حد دیگری را در بر دارد مانند خراب شدن ترموستات. این قطعه مهم و با ارزش موتور نام دارد. در این مورد ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید یخچال ایرانی و خارجی فرقی نمی کند و مهم اصل ماجرا است که تاثیری در آن نمی گذارد. اما مسئله ترموستات، به یخچال های قدیمی و امروزی مربوط می شود. حتی با پیشرفت فناوری و تکنولوژی که یخچال های ساید روی کار آمدند نیز، با معیوب شدن موتور، مشکلات بیشتری را در بر داشته و دارد که درادامه باز برایتان به صورت مفصل خواهیم گفت.


    علت هایی که باعث یکسره کار کردن یخچال می شوند چیست؟
    [​IMG]

    هر معلولی یک علتی دارد و باید بدانید که یک وسیله برقی بی خود و بی جهت خراب نمی شود بنابراین در این راستا تمام علت های یکسره کار کردن و عملکرد آن را برایتان نام برده ایم که به شرح زیر است:

    • معیوب بودن موتور یا کمپرسور فریزر
    • خرابی ترموستات (این مورد مربوط به آن دسته از افرادی است که یخچال های قدیمی دارند.)
    • مشکل در قطعات دیفراست (این مسئله مربوط به آن قسمت از یخچال است که یخ درست می کند یا به عبارتی دیگر یخ زدایی می کند.)
    • مشکل در گاز یخچال
    • معیوب شدن فن های یخچال (Fan)
    • برد الکترونیکی اصلی
    • باز گذاشتن زیاد درب یخچال فریزر
    • خراب شدن لاستیک دور درب یخچال
    • گرم بودن دمای اطراف یخچال
    • فعال بودن حالت های (Speed) یا (Power Cool) در یخچال های ساید بای ساید
    • تنظیم درجه دمای یخچال بر روی دمای نا مناسب
    • عدم تمیز بودن کندانسور یخچال
    نکته جالب در مورد هر نوع برند از یخچالتان
    موتور یا کمپرسور یخچال را خیلی جدی بگیرید چون سرسری گرفتن آن ها به این معنا می باشد که شما آن را نادیده گرفته اید و یا این که عدم وجود چنین چیزی در دستگاهتان نشان دهنده این است که یخچال اصلا کار نمی کند در این هنگام حتما به تعویض موتور بپردازید برای مثال اگر بازه زمانی کارکرد موتورتان بالای 5 یا 8 سال است، این احتمال وجود دارد که خرابی یا اختلال در آن به وجود بیاید و مشکلات حاصل از آن سرسام آور است.

    ترموستات چون یک ابزار مکانیکی می باشد، دمای یخچال را تنظیم و کنترل می نماید. بنابراین در برخی از مواقع ممکن است که به دلیل بهم خوردن تنظیم دما، این برد مکانیکی به خوبی کار نکند و این تاثیر به سزایی در روشن و خاموش ماندن موتور دارد و باعث می شود که سیستم شما به صورت مداوم فعالیت کند. این مواردی که بیان کردیم همگی در یخچال هایی است که قدیمی می باشند چون آن هایی که به روش جدید و مدرن امروز توسط کارخانه جات تولید و در بازار عرضه شده اند، به صورت یک برد الکترونیکی تنظیم دما می شوند.

    نتیجه گیری نهایی

    در این مقاله در مورد این که یک یخچال چند ساعت باید کار کند، صحبت کردیم و دریافتید که علت یکسره کار کردن و خاموش و روشن شدن موتور آن از چیست! افزون بر این ها در مورد دلیل هایی که باعث چنین موضوع و مسئله ای می شوند نیز صحبت کردیم و برایتان به صورت مواردی نام بردیم.

    موتور و ترموستات را فراموش نکنید که از مهم ترین ابزار ها و قطعات پر کاربردی فریزر به حساب می آیند و نباید موقع خرابی به راحتی و آسانی آن را نادیده بگیرید چون همین مشکلات کوچک ممکن است خرابی های بدتر و هزینه های بیشتری را در بر داشته باشند.

    می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و افزایش آگاهی هایتان بر روی لینک هایی که در درون مقاله وجود دارد کلیک نمایید و یا این که از طریق فرم تماس زیر مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

    منبع: نمایندگی مجاز تعمیرات جنرال الکتریک - نمایندگی جنرال الکتریک | تلفن شرکت تعمیرات جنرال الکتریک | generalelectric