1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

طبق گزارش جدید رگولاتوری، ۹۳ درصد مردم از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند

شروع موضوع توسط traffic ‏12/5/21 در انجمن سیستم عامل

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد

    سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آخرین گزارش از وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور را تا پایان آذر ۱۳۹۹ ارائه کرد. طبق نمودارهای رگولاتوری، اکنون اینترنت در ایران ۱۰۴ درصد ضریب نفوذ دارد؛ درحالی‌که همچنان کفه‌ی ترازو به‌سمت اینترنت موبایل بسیار سنگین‌تر از اینترنت ثابت است. درواقع، حدود ۹۳ درصد مردم از اینترنت موبایل و حدود ۱۲ درصد از اینترنت ثابت خانگی استفاده می‌کنند.

    البته آمار جدیددرمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال، تغییر چندانی نکرده و اکنون ۹ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۴۳۹ نفر در ایران از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند. همچنین، درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی دوم سال ۱۳۹۸ اکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر به مشترکان اینترنت ثابت اضافه شده است.
     
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    اینترنت ثابت در سال ۱۳۹۸ یک‌میلیون ریزش کاربر را تجربه کرد که با‌توجه‌به مرسوم‌تربودن استفاده از اینترنت پهن‌باند ثابت در دنیا و قیمت ارزان‌تر آن در‌برابر اینترنت سیار، مشکلات توسعه‌نیافتن اینترنت ثابت در ایران را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند.

    [​IMG]


    اوایل سال ۱۳۹۹، وزیر ارتباطات وعده‌ی چهار برابر شدن اینترنت ثابت را با ارائه‌ی VDSL داد؛ طرحی که امسال عملی نشد و وزیر چند روز پیش خبر داد که به‌جای آن، اینترنت خانگی 5G دراختیار کاربران قرار می‌گیرد. بر‌این‌اساس، مبین‌نت به‌عنوان اولین شرکت ارائه‌ی اینترنت 5G خانگی را آغاز کرد. برخی توسعه‌‌نیافتن اینترنت ثابت را انحصار مخابرات عنوان می‌کنند؛ اما مخابرات هم می‌گوید حداکثر همکاری را برای توسعه‌ی اینترنت کرده و در این زمینه، قرارداد بيت استریم را امضا کرده که سه سال معطل مانده بود.
     
  3. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    به‌هر‌صورت، مهاجرت کاربران به‌سمت اینترنت موبایل همچنان ادامه دارد و در کمتر از سه ماه، بیش از یک‌میلیون نفر به تعداد مشترکان اینترنت موبایل افزوده شده است. درواقع تا انتهای آذر امسال، اینترنت موبایل در ایران بیش از ۷۷ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۸۸۵ نفر مشترک دارد؛ درحالی‌که در سه‌ماهه‌ی دوم سال، اینترنت موبایل ۷۶ میلیون و ۵۳۱ هزار مشترک داشت. البته دولت و اپراتورها نیز تابه‌حال درباره‌ی هجوم کاربران به اینترنت موبایل و فشار بر این شرکت‌ها هشدار داده‌اند. پیش‌از‌این، مدیرعامل ایرانسل به زومیت گفته بود تعرفه‌ی بسیار اندک اینترنت موبایل با افزایش شدید ضریب نفوذ آن، افت کیفیت را در سال آینده ایجاد خواهد کرد.

    طبق گزارش جدید رگولاتوری، ۸۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۳۲۴ نفر مشترک اینترنت پهن‌باند در کشور هستند که ضریب نفوذ ۱۰۴/۰۶ درصدی را نشان می‌دهد. بر‌این‌اساس، ۸۸/۸۸ درصد مردم از اینترنت نسل سه و چهار موبایل و مشترکان ADSL حدود ۹ درصد و کمتر از ۲ درصد مردم از اینترنت TD-LTE استفاده می‌کنند. درنهایت، اینترنت موبایل درمقایسه‌با سال ۱۳۹۸ حدود ۱۰ درصد رشد را تجربه کرده و اینترنت ثابت، تنها رشد حدودا ۱ درصدی را شاهد بوده است