1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

انواع ورزش‌های آبی

شروع موضوع توسط traffic ‏2/5/21 در انجمن ورزش آبی

  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    بادی بوردینگ | Bodyboarding
    بادی بوردینگ یکی از انواع ورزش های آبی انجام شده بر روی سطح آب است و موج سوار یک تخته را بر روی امواج به سمت ساحل هدایت می کند. از این ورزش در ابتدا برای آموزش حرکت بر روی موج و یادگیری تخته موج سواری استفاده می شود. با انجام آن یاد می گیرید که چگونه بدن خود را بر روی تخته متعادل نگه دارید و وزن خود را روی آن نگه دارید. مسابقات قهرمانی جهان این ورزش از هیجان انگیزترین ورزش های آبی است که هر ساله برگزار می شود.

    [​IMG]

    شیرجه از بالای صخره در آب | Cliff Diving
    پرش یا شیرجه زدن در آب از بالای صخره، یکی از هیجان انگیزترین انواع ورزش های آبی است که اکثر جوانان را به خود جذب می کند. برای پرش از بالای سنگ ها و صخره ها در آب های شور یا آرام جرأت می خواهد. با این حال افرادی که به صورت حرفه ای این ورزش را دنبال می کنند هر ساله در مسابقات جهانی شیرجه از بالای صخره ها با ارتفاع ۸۵ فوت (نزدیک به ۲۶ متر) ارتفاعی به اندازه یک ساختمان ۸ طبقه، شرکت می کنند. بسیاری از ماجراجویان در دنیا برای پیدا کردن مکان های جذاب برای پرش از صخره به درون آب ها را سفر می کنند تا لذ*ت خطر و هیجان را تجربه کنند.

    [​IMG]
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    ماهیگیری | Fishing (Angling)
    این ورزش آبی بسیار نیاز به صبر و حوصله داشته و یک فعالیت آرامش دهنده محسوب می شود. همچنان که به صورت تفریحی انجام می گیرد، دارای مسابقات فراوانی نیز در سراسر جهان می باشد. انواع ورزش های آبی که در زمره ماهیگیری قرار می گیرند می توان به مسابقات ماهیگیری بزرگ تا ماهیگیری در آب های عمیق را نام برد. گونه ها و کیفیت صید در مسابقات ماهیگیری به قوانین آن رقابت و منطقه ماهیگیری (دریا، رودخانه یا دریاچه) بستگی دارد.

    [​IMG]


    واترپولو | Water Polo
    این ورزش جزو ورزش هایی است که نیاز به انرژی فراوان داشته و تمام عضلات بدن را درگیر می کند. در این ورزش گروهی به عنوان یک بازیکن باید هم شنا کنید و هم توپ را از حریف مقابل گرفته و به سمت دروازه پرتاب کنید. این بازی بسیار شبیه به بازی هندبال است با این تفاوت که در درون آب اجرا می شود. در این بازی انواع تکنیک ها و استراتژی های متنوع انجام می گیرد که به وسیله آن بازیکنان به برد می رسند. واترپولو یکی از قدیمی ترین و هیجان انگیزترین ورزش های آبی در المپیک است.

    [​IMG]
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.
  3. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏16/4/21
    ارسال ها:
    7,070
    تشکر شده:
    22,606
    امتیاز دستاورد:
    137
    جنسیت:
    مرد
    رفتینگ | Rafting
    علاقه مندان به هیجان و ورزش های شدید، این ورزش آبی را گنجینه ورزش های آبی عنوان می کنند. یک قایق محکم که یک تیم بیش از ۴ تا ۱۲ نفره را در آب های شیرین و خطرناک رودخانه حرکت می دهد. این ورزش از معروف ترین و هیجان انگیزترین ورزش های آبی است که برای تعطیلات نیز بسته به موقعیت و سرعت جریان آب ایده آل بوده و البته کمی خطرناک است. اگر در طول فصل بارانی رفتینگ را انجام دهید در زمانی که جریان رودخانه در اوج خود است، بیشتر سرگرم کننده خواهد بود.

    [​IMG]

    قایقرانی | Rowing
    ورزش قایقرانی از جمله انواع ورزش های آبی است که دارای مسابقات جام جهانی و المپیک بوده و طرفداران فراوانی دارد. در این ورزش که هم به صورت گروهی و هم به صورت انفرادی برگزار می شود، ورزشکاران در یک قایق پارویی نشسته و هماهنگ با هم بر روی دریاچه، رودخانه یا اقیانوس (بسته به نوع مسابقه) پار و زده و خود را به خط پایان می رسانند.

    [​IMG]

    کشتیرانی | Sailing
    به صورت تخصصی در انواع ورزش های آبی هر ورزشی که با وسیله یا ماشینی که بر روی آب رانده می شود می تواند در این گروه قرار بگیرد. کشتیرانی یک ورزش بسیار رقابتی است و بسیاری از مسابقات مانند مسابقات جهانی کشتیرانی، مسابقات جهانی کشتیرانی برای جوانان، مردان و زنان به صورت دسته های مجزا در المپیک برگزار می شود.
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.