1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

بهترین روش رفع گودی وکبودی زیر چشم

شروع موضوع توسط Anoosh ‏20/4/21 در انجمن پزشکی سلامت

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,731
    تشکر شده:
    27,388
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    دربعضی از افراد حتی در سنین پایین گودی زیر چشمها به صورت ارثی ویا در اثرلاغری دیده می شود گودی زیر چشمها بدلیل کاهش بافت زیر پوست می باشد وباکرم وبا داروی خاصی قابل بر طرف کردن نمی باشد .جهت رفع این گودی می تواناز فیلر های مصنوعی ماند انواع ژلها ویا فیلرها طبیعی که همان چربی استاستفاده کرد ژلها باید مناسب برای تزریق در زیر چشم باشدوبا سوزن تزریقنگردد چون امکان اينكه خطراتی از نظر وارد شدن ژل به داخل رگهای چشم راداشته باشد ، وجود دارد بنابراین جهت تزریق این ژلها از میکروکانولاهایمخصوص استفاده می شود که احتمال نفوذ به داخل رگ نداشته ، وخطری نیز برایچشم بدنبال نخواهد داشت.
    امابهتر ازژل ، چربی است که از بدن خود فرد گرفته می شود وبعد از تصفیه کردنوسانتریفوژ ، چربی خالص بعد از دادن بیحسی موضعی توسط کانولای ظریف به زیرچشم تزریق می شود وپس از چند روز تورم این سلولهای زنده چربی با بدن جوش میخورند وجزئی از بافت چربی طبیعی زیر چشم می شوند چربی علاوه بر حجم دادنوپر کردن گودی زیر چشم جوانسازی وکاهش چروک زیر چشم وهمچنین کاهش برجستگیرگهای کبود زیر چشم نیز می گردد . بنابراين افرادى كه زير چشمشان داراىعروق كبود و برجسته شان قابل رويت است ، با تزريق چربى ميتوانند، ظاهر آنرابصورت طبيعى و بدون عوارض بهبود بخشند.
    اگرشخصی دچار چروک زیاد زیر چشم است مى تواند علاوه بر تزريق چربى ، از PRP ولیزر فرکشنال هم در همان جلسه استفاده كند ومی دانيم کهPRP علاوه برجوانسازی ورفع چروک ، تیرگی زیر چشم را نیز کاهش می دهد.
    بنابراینتزریق چربی باPRP به همراه لیزر فرکشنال می تواند بهترین روش کاهش گودی،چروک وکبودی زیر چشم باشدPRP همچنین می تواند رشد مژه ها وابروها را همکه تقویت کند واگر به روش صحیح تهیه شود نتایج بسیار خوبی خواهد داد . دراين روش پس از گرفتن خون بيمار در لوله هاى مخصوصPRPپلاكت غنى شده از آناستخراج ميشود . غلظت پلاكت را ميتوان در آزمايشگاه تعيين كرد كه معمولابايد بيش از سه برابر غلظت پلاكت خون باشد،و سپس پى آرپى تهيه شده در زيرچشم تزريق ميگردد. پى آر پى را مى توان با چربى مخلوط كرد و همزمان تزريقنمود و نتايج بهبودى و ماندگارى بيشترى بدست آورد. معمولا دوام چربى درزير چشم نسبت به نواحى ديگر بهتر است و معمولا تا پنج سال پس از تزريق هنوزاثر آن قابل مشاهده ميباشد.7
    نکته مهم اینکه در این چربی می توان رفع گودی پشت پلک بالا هم يعنى درست دربالاى چشم و محل گودى ،استفاده کرد وکسانی که حالت چشمانشان همیشه خسته وتورفته است تزریق چربی می تواند بهترین ومناسب ترین روش و درمان قطعی برایشان باشد
     
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,731
    تشکر شده:
    27,388
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    نقش خواب در سیاهی دور چشم

    در بسیاری از افراد ، سیاهی دور چشم به خاطر کمبود خواب تشدید می شود .
    خواب کافی به کمتر شدن سیاهی دورچشمان شما کمک می کند بنابراین خیلی مهم است که حتما” ۸ ساعت در روز بخوابید . علاوه براین سعی کنید قبل از خوابیدن ذهن و جسمتان را آرام کنید برای مثال به یک موسیقی آرام گوش کنید و کتاب بخوانید . البته این روش برای همه موثر نیست زیرا سیاهی چشم بعضی از آدمها به کمبود خواب آنها مرتبط نمی شود ، اگر شما هم از جمله این افراد بودید و با این روش نتیجه نگرفتید روشهای بعدی را امتحان کنید.
     
  3. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,731
    تشکر شده:
    27,388
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    روشهایی ابتدایی برای رفع کبودی دور چشم

    [​IMG]


    سیاهی وکبودی اطراف چشم می تواند دلایل متعددی داشته باشد که جدای از دلایل پزشکی می توان به مراقبت هایی که در پیشگیری وبهبود آن موثر است اشاره کرد:

    سیاهی و کبودی اطراف چشم می تواند دلایل متعددی داشته باشد که جدای از دلایل پزشکی که شخص با مراجعه به پزشک می تواند بر طرف کند،می توان به مراقبت هایی که در پیشگیری وبهبود آن موثر است اشاره کرد:
    1-گاهی وبیشتر اوقات کبودی هاله ی چشمان از بی خوابی ویا کم خوابی های متوالی وطولانی ودر کل استراحت نا کافی به خصوص در شب می باشد که این مورد بسیار حایز اهمیت است. پس اولین ومهمترین مورد داشتن خواب کافی ومفید وراحت در شب است(7 تا 9 ساعت در شبانه روز)
    2-هر صبح پس از بیدار شدن صورتتان را با آب سرد وخنک بشویید چون بر اثر سردی آب رگهای خونی زیر چشمان منقبض شده وپس از چند دقیقه به حالت اولیه می گردند که تکرار این عمل هر روز به خون رسانی به اطراف چشم کمک خواهد کرد.
    3-هر شب هنگام خواب پس از آنکه به زیر چشم مقدار کمی روغن نارگیل یا بادام زدید به آرامی بوسیله ی نوک انگشتان از زیر چشمان تا روی گونه ها را ضربه زده وبه نوعی ماساژ دهید.
    4-هفته ای 3 الی 4 بار از دو حلقه خیار با پوست ویا از پوست خیار به شکل نواری پهن استفاده کرده ودر آرامش وبه حالت خوا بیده بر روی چشمانتان گذاشته ،پس از ده دقیقه بردارید وبا آب سرد بشویید.
    5-هفته ای 2 الی 3 بار از چای کیسه ای نیم گرم استفاده کنید به طوری که دو عدد چای کیسه ای نیم گرم را کاملا فشرده وآنها را به حالت خوابیده ودر آرامش بر روی چشمان گذاشته وپس از ده دقیقه بردارید وبا آب سرد یشویید .
    6-کاهش مصرف سیگار در مورد افراد سیگاری کبودی دور چشم را برطرف خواهد کردو نیز کاهش مصرف نمک در غذا نیز به بهبود این امر کمک خواهد کرد.
    7-مصرف سبزیجات به خصوص اسفناج وجعفری وکاهو، همینطور انواع میوه ها به خصوص انار و موز و نوشیدن آب کافی (حد اقل 8 لیوان در روز) بسیار در برطرف کردن کبودی دور چشم موثر است.
    8-خوردن پسته،بادام، فندق و گردو به همراه صبحانه و یا در طول روز در رفع کبودی دور چشم کمک خواهد کرد.
    9-درمان اصلی کبودی چشمان افزایش خون رسانی است که حتما پس از مراجعه به پزشک متخصص وتجویز ایشان باخوردن ویتامین c و ویتامین d آن را درمان کنید.
     
  4. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,731
    تشکر شده:
    27,388
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    سیاهی زیر چشم

    رفع سیاهی دور چشم

    پوست اطراف چشم نازك‌ترین پوستی است كه در بدن وجود دارد و به همین دلیل بسیار آسیب‌پذیر است و در مقابل تحریك‌ها به سرعت واكنش نشان می‌دهد.

    حلقه‌های سیاهی كه گاهی اطراف چشم مشاهده می كنیم، در واقع مویرگ‌های خونی هستند كه هاله‌ای سیاه رنگ به وجود می‌آورند.
    علل این سیاهی:

    به گفته پزشكان، آلرژی و ناراحتی‌های كلیه می‌تواند از جمله دلایل تیره‌تر‌شدن این حلقه‌ها باشد.

    البته كمبود ویتامین K ، آهن و آنتی‌اكسیدان‌ها و نیز بی‌خوابی از دیگر عوامل شایع در ایجاد این حلقه‌هاست و هرچه سن بالاتر رود با توجه به نازك‌ترشدن پوست، حلقه‌های دور چشم تیره‌تر می‌شوند.
    راه های رفع سیاهی:

    كارشناسان توصیه می‌كنند كه 7 تا 9 ساعت خواب شبانه و تغذیه سالم سرشار از میوه و سبزیجات تا حدود زیادی از ایجاد حلقه سیاه دور چشم جلوگیری می‌كند.
    خیار روی چشم

    همچنین در صورتی كه شب، هنگام خواب یك دستمال یا حوله مرطوب روی چشم ها قرار داده شود، تاثیر شگفت‌انگیز آن پس از بیدارشدن از خواب قابل مشاهده است.

    گفته می‌شود كه گلابی و اسفناج هم در درمان این حلقه‌ها مفیدند.

    برخی پزشكان مالیدن روغن بادام به اطراف چشم ها در دو نوبت صبح و بعد‌ از ظهر را توصیه می‌كنند.

    خیار حلقه حلقه شده و چای كیسه‌ای خنك هم می‌تواند پف و كبودی اطراف چشم‌ها را برطرف كند.

    جای تردیدی وجود ندارد كه پرهیز از استعمال سیگار نیز نه تنها به نفع سلامتی بدن است، بلكه مانع از آن می‌شود كه مویرگ های اطراف چشم تیره‌تر به نظر برسند.

    منبع : همشهری
     
  5. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,731
    تشکر شده:
    27,388
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    گودی چشم خود را اینگونه درمان کنید


    دکتر مسعود جعفری‌پور، ‌فوق تخصص جراحی پلاستیک، گفت: ‌از شایع‌ترین علل تیرگی زیر چشم‌ها، ‌ انواع آلرژی‌ها است. آلرژی انواع گوناگونی دارد و از یک حساسیت ساده به بوی گل شروع می‌شود و به آلرژی به پنی‌سیلین، ‌ دود سیگار و هوای آلوده ختم می‌شود، بدیهی است درمان آن، ‌ استفاده از آنتی‌هیستامین نیست و فقط باید از ماده حساسیت‌زا دوری جست.

    وی افزود: دومین عامل شایع کبودی زیر چشم، ‌ اختلال خواب است. بعضی از افراد عقیده دارند که این خواب سه یا چهار ساعته طی شبانه‌روز، ‌جوابگوی نیاز آن‌ها به خواب است اما در واقع این طور نیست و این افراد به خاطر داشتن نیروی جوانی، از ذخیره انرژی خود برای سرحال بودن استفاده می‌کنند. غافل از اینکه این ذخیره تمام شدنی است.

    دکتر جعفری‌پور تصریح کرد: کبودی زیر چشم‌ها می‌تواند اولین علامت تمام شدن این ذخیره معدود باشد پس حتما باید هفت تا نه ساعت در شبانه روز، به خوابیدن اختصاص داده شود کیفیت خواب مهم‌ترین عامل سر حال بودن و بیمه شدن در برابر بیماری‌ها است.

    وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های هورمونی، عاطفی، روحی و روانی و تغذیه‌ای نیز نقش مؤثری در بروز تیرگی زیر چشم دارند اما شاید بتوان کاهش وزن ناگهانی به علت رژیم‌های نامتعارف را نیز از جمله علل مهم گودی و تیرگی زیر چشم دانست.

    دکتر جعفری‌پور در رابطه با درمان این عارضه تصریح کرد: ‌برای درمان تیرگی زیر چشم می‌توان از ماسک‌های آب‌رسان و مواد پرکننده استفاده کرد، همچنین پوست خیار و چای نیز در درمان این عارضه نقش مهمی دارد.
     
  6. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,731
    تشکر شده:
    27,388
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    رفع پف و سیاهی دور چشم با تغذیه

    میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراکی‌ها برای بهبود کبودی دور چشم محسوب می‌شوند.

    دلایل مختلفی برای پف و حلقه‌های سیاه اطراف چشم‌ها وجود دارد. اطراف چشم بسیار نازک است و با بالا رفتن سن، شل‌تر و نازک‌تر می‌شود. به همین دلیل تیرگی عضلات و رگ‌های عمق پوست با وضوح بیشتری دیده می‌شود و حالت تیرگی دور چشم را به وجود می‌آورد.

    خستگی، کار زیاد، تنظیم نبودن ساعت خواب و تغذیه نامناسب و مصرف غذاهای پرنمک، کم‌خونی یا کمبود آهن و حتی کمبود مواد آنتی‌اکسیدان و یا ویتامین k، خون‌رسانی نامناسب به ناحیه چشم، استرس و ناراحتی‌های کلیوی از عوامل موثر در ایجاد سیاهی دور چشم می‌باشند.

    علل بروز پف چشم

    علت آن تجمع مایعات مختلف در زیر چشم‌ها می‌باشد. از آنجایی که در طول شب، مایعات مختلف فرصت کافی برای تجمع زیر چشم را دارند به همین دلیل پف چشم، معمولاً صبح‌ها شدیدتر است.

    بابونه

    چای بابونه به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد می‌تواند در کاهش کبودی‌های زیر چشم و پف‌های اطراف آن تأثیر بسزایی داشته باشد.

    گلاب


    یکی دیگر از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین نسخه‌های تغذیه‌ای برای از بین بردن پف زیر چشم استفاده از یک دستمال نخی تمیز و آغشته کردن آن به گلاب است. این دستمال را روی صورت‌تان بیندازید، به گونه‌ای که چشم‌ها و ناحیه زیر آن را به خوبی پوشش دهد. هر چند دقیقه یک‌بار در صورت نیاز مقداری گلاب روی دستمال بپاشید. تکرار این روش به مدت یک هفته به شما کمک می‌کند که برای مدت‌ها از شر پف زیر چشم‌تان راحت شوید.

    مغزها

    خوردن پسته، بادام، فندق و گردو به همراه صبحانه و یا در طول روز به رفع کبودی دور چشم کمک خواهد کرد. مصرف روزانه حداقل 10 عدد بادام خام در میان‌وعده‌ها توصیه شده است.

    میوه‌ها


    میوه‌هایی مانند انار و موز از جمله بهترین خوراکی‌ها برای بهبود کبودی دور چشم محسوب می‌شوند. از زمان‌های قدیم خوردن گلابی به خصوص گلابی‌های آسیایی توسط پزشکان چینی برای کمرنگ کردن تیرگی زیر چشم‌ها توصیه می‌گردیده است، چرا که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، مس و ویتامین c می‌باشد، لذا مصرف این میوه معجزه‌گر در صاف و روشن کردن پوست از جمله پوست دور چشم توصیه شده است.

    نمک

    مصرف زیاد نمک باعث احتباس و حفظ مایعات در بافت‌های بدن می‌شود، بنابراین پایین آوردن مصرف نمک می‌تواند از پف کردن چشم‌ها جلوگیری کند.

    سبزیجات


    مصرف سبزی‌ها به ویژه سبزی‌های سبز رنگ مثل اسفناج، جعفری و کاهو برای مبتلایان توصیه شده است.

    چای سبز


    یکی از روش‌های بهبود پف و سیاهی دور چشم، استفاده از چای سبز کیسه‌ای مرطوب و سرد شده است، چای سبز حاوی مواد شیمیایی ضد التهابی به نام egcg است که مانع از افزایش مایع زیر چشم می‌شود. تعداد بسیاری از محصولات ضدپف چشم حاوی چای سبز هستند، چرا که باعث بهتر شدن جریان خون زیر چشم می‌شود.

    برای مصرف پیشنهاد می‌شود دو بسته چای مصرف‌شده را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار داده سپس در حالت خوابیده بر روی چشم‌های بسته قرار دهید. این روش برای روزهایی که از کم‌خوابی یا پرخوابی زیر چشم پف می‌کند نیز بسیار مناسب است.

    بادام و لیموترش

    ناحیه اطراف چشم و عضلات آن را با کمک روغن بادام تلخ که با اندکی آب لیموترش تازه ترکیب شده، خوب ماساژ دهید. ماساژ این ناحیه هر شب پیش از خواب با کمک این روغن می‌تواند به بهبود گردش خون - یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن تیرگی دور چشم و عضلات اطراف چشم - کمک کند.

    پوست خیار

    خیار حاوی ویتامین k و مناسب برای فعال‌سازی جریان خون است، بنابراین راهی مناسب برای برطرف کردن سیاهی زیر چشم است. برای رفع این مشکل باید دو برش دایره‌ای خیار را به مدت 10 دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت 10 دقیقه روی چشم‌های بسته قرار دهید.

    نعناع

    استفاده از کمپرس عصاره برگ‌های نعناع تأثیر زیادی در بهبود تیرگی اطراف چشم دارد. به اعتقاد بسیاری از درمانگران شیوه‌های طبیعی درمانی تهیه عصاره برگ‌های نعنا که از جوشاندن برگ‌های این گیاه دارویی به دست می‌آید موجب بهبود این تیرگی می‌شود.

    بهترین روش برای تهیه این عصاره آن است که 2 تا 3 قاشق از برگ‌های نعنا را درون 2‌ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت کم قرار دهید تا بجوشد. سپس عصاره به دست آمده را صاف کرده و اجازه دهید سرد شود. در این مرحله دستمالی تمیز و نخی را به عصاره نعنا آغشته کرده و آن را روی چشم‌ها بیندازید و در صورتی که امکان آن را دارید، بگذارید تمام شب روی صورت‌تان باقی بماند.

    نوشیدن آب

    دریافت میزان کافی آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسکین تیرگی دور چشم کمک می‌کند. وقتی آب بدن کم می‌شود، به عنوان یک مکانیسم دفاعی، بدن آب ذخیره می‌کند. این ذخیره آب باعث پف کردن زیر چشم‌ها می‌شود.

    از آنجا که داخل حفره استخوانی اطراف کره چشم را چربی فرا گرفته است، با افزایش سن این چربی رفته‌رفته بیرون می‌زند و موجب حالت پف‌آلود زیر چشم می‌شود. هنگامی‌که آب در این چربی جمع می‌شود حالت پف‌آلود زیر چشم‌ها تشدید می‌گردد. پس مصرف میزان توصیه‌شده آب (8-6 لیوان در روز) می‌تواند احتباس آب در بدن را کاهش داده و پف‌کردگی دور چشم‌ها نیز کمتر می‌شود.

    سرد کردن پوست دور چشم

    برای سرد کردن پوست دور چشم می‌توانید از سردکننده‌های صورت که در یخچال نگه داشته‌اید استفاده نمایید. یک تکه یخ، قاشق سرد، دستمال خیس سرد، پوست سیب‌زمینی، خیار و یا توت‌فرنگی گزینه‌های مناسبی هستند. سرمای وارده پف‌کردگی و تورم چشم‌ها را برطرف کرده و یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن آن است.