1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

گیاه پتوس بهترین گیاه برای نگه داری در آپارتمان

شروع موضوع توسط sima00 ‏13/4/21 در انجمن گل و گیاه

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏6/3/21
    ارسال ها:
    17
    تشکر شده:
    6
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    [​IMG]

    اگر شما برای تزیین آپارتمان خود به دنبال گیاه آپارتمانی هستید و می خواهید یک گیاه مناسب آپارتمانی پیدا کنید بهترین راه حل شما برای خرید گل آپارتمانی، خرید گیاه رونده پتوس است. پتوس در انواع مختلف ابلق و حصیری و ارتشی بوده که امروزه طرفداران زیادی در بین گیاه آپارتمانی به دست آورده اند. گیاه آپارتمانی پتوس در فارسی پوتوس و نام انگلیسی آن "Pothos" است.



    انواع پتوس

    پتوس طلایی

    برگ های این گیاه طلایی رنگ اند. که به پیچک جزایر سلیمان معروف است. باید برای طلایی شدن رنگ های آن را در برابر نور ملایم آفتاب قرار بدید.

    ۲ملکه مرمری

    برگ‌های این گیاه بیشتر سفید هستند تا سبز این گیاه رشد بسیار کندی دارد.

    ۳. پتوس جید

    برگ‌های سبز با رگه‌های کرمی طلایی دارد. به نام ملکه سبز نیز شهرت دارد.

    نور پتوس

    یکی از دلایلی که پتوس گیاه مناسب آپارتمان است نیاز آن نیاز به نور غیر مستقیم خورشید است و گیاهی کاملا سایه دوست است؛ اگر زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد برگ های آن کاملا سیاه شده و می سوزند.

    آبیاری پتوس

    هر گیاه آپارتمانی بستگی به فصل سرما و گرما نیازمند یک آبیاری مشخص است. اگر قصد خرید گل آپارتمانی پتوس را دارید باید حتما سطح خاک بین فواصل دو آبیاری خشک شود. زیرا آبدهی زیاد باعث پوسیده شدن این گیه خواهد شد.

    آبیاری در تابستان آبیاری در زمستان

    3الی4 روز یک بار 7الی8 روز یک بار


    دمای پتوس 22 درجه سانتیگراد

    پتوس گیاه آپارتمانی گرمسیری است که نیازمند رطوبت بالا و دمایی بین 20 تا 22 درجه سانتی گراد است.


    خاک مناسب

    خاک برگ، خاک باغچه و خاک ماسه برای این گیاه آپارتمانی مناسب است.

    کود

    کود سه بیست از فروردین تا آبان ماه بطوری که 3 گرم در لیتر بوده و 15 روز یکبار برای این گیاه مناسب آپارتمان کافی است.

    پتوس هابه علت این که درمنازل به راحتی قابل نگهداری هستند؛ بهترین گزینه برای خرید گل آپارتمانی اند. اگر محیط دارای رطوبت کافی باشد برگ های بسیار درشت و هن می شود. و برای حالت رونده آن به راحتی رشد می کند و بالا می رود فقط باید مراقب باشید که آن را زیر لامپ یا در جایی که گرما زیاد است قرار ندهید چون در این صورت حتما برگ های آن دچار سوختگی می شوند.

    قلمه زدن پتوس

    تکثیر پتوس یکی از راحت ترین قلمه زدن هاست، اگر میخواهید این گیاه آپارتمانی را قلمه بزنید بهتر است آنرا در گلدانی کشت کنید که جای کافی برای رشد داشته باشد.قلمه ها را با کود مایع تقویت کنید، برای قلمه زدن کافی است با یک کارد انتهای ساقه را به طول 8 تا 10 سانتی متر جدا کنید. سپس انتهای قلمه را با پودر ریشه زا تقویت کنید. خاک را مرطوب نگه دارید و در نور ملایم آفتاب روی آن را با یک کیسه شفاف بپوشانید. مدت زمان ریشه دهی پتوس در حدود یک ماه خواهد بود.

    قیم پتوس

    اگر این گل را به عنوان خرید آپارتمانی خود انتخاب کردید بهتر است از یک قیم خزه دار استفاده کنید. این گیاه به علت زیبایی خاصی که به دکوراسیون داخلی میدهد گیاه مناسب آپارتمان است.

    عوض کردن گلدان پتوس

    زمانی که گلدان برای گیاه کوچک باشد زمانی است که ریشه گیاه به صورت خیلی زیادی رشد کرده در این زمان شما باید گیاه را به یک گلدان بزرگ تر انتقال دهید. حال از کجا بفهمیم که باید گلدان گیاه آپارتمانی خود تعویض کنیم؛ برای این کار کافی است نگاهی به سطح خاک و منفذ زیر گلدان بیندازیم.اگر ریشه‏‌ها از این زوایا دیده شدند شما احتیاج به یک گلدان بزرگتر دارید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏13/4/21
    mj12 و Anoosh از این پست تشکر کرده اند.