1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مازیارستاره ای که زود خاموش شد

شروع موضوع توسط mj12 ‏5/4/21 در انجمن اخبار موسیقی

Tags:
  1. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,734
    تشکر شده:
    6,065
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    مازیار ستاره ای که زود خاموش شد

    ۱۶ فروردین سالروز درگذشت مازیار، خواننده ایرانی است
    [​IMG]

    عبدالرضا کیانی‌نژاد معروف به «مازیار» از معدود خواننده‌های قبل از انقلاب است که بعد از انقلاب نیز قطعاتش در صدا و سیما پخش می‌شود و کماکان مجاز شمرده می‌شوند.
    او از سنین پایین به موسیقی علاقه داشت و در نیمه‌ دوم دهه ۱۳۴۰ وقتی یک دانش‌آموز دبیرستانی بود، به دوستانش گفت: «شک نکنید، من یک روز خواننده‌ معروفی خواهم شد.»
    او بعدها در یکی از مسابقات هنری دانش‌آموزان که به داوری محمد نوری برگزار شده بود، توانست رتبه‌ نخست را بین دانش‌آموزان سراسر کشور کسب کند.
    زنده‌یاد محمد نوری درباره‌ آشنایی‌اش با مازیار گفته بود: «اولین آشنایی من با مازیار، مربوط به زمانی بود که او سن کمی داشت و در مسابقات هنری دانش‌آموزان کشور شرکت کرده بود. در آن دوران، من داور این مسابقات بودم که مازیار از من رتبه بسیار خوبی گرفت. صدای او لطافت‌ها و ظرافت‌هایی داشت که آن را بسیار دوست‌داشتنی می‌کرد.»
    به تدریج و تا سال ۱۳۵۷ ترانه‌های مختلفی از مازیار منتشر شد. از جمله این آثار می‌توان به ترانه‌های ماهیگیر و کبوتر او اشاره کرد که با محبوبیت بسیاری روبه‌رو شد و پس از انتشار آنها دیگر همه مازیار را می‌شناختند اما پس از انقلاب اسلامی و انتشار یکی دو قطعه او به طور کلی به حاشیه رفت و تا مدت‌ها خبری از مازیار نبود. از اندک قطعاتی که بعد از انقلاب از مازیار منتشر شد می‌توان به آهنگی به نام «شهید» اشاره کرد که با آهنگسازی بابک بیات برای شهیدان ایران خوانده بود. تعداد آهنگ‌هایی كه مازیار خوانده است به ۳۰ ترانه نمی‌رسد و تمام ترانه‌هایش قابل پخش هستند و اكنون كه دیگر سوءتفاهم رفع شده تقریبا همه آهنگ‌هایش از رادیو و تلویزیون
    پخش می‌شود. این بود حکایت خواننده ای که از کودکی رویای ستاره شدن را در سر می‌پرورد و در نهایت نیز به این آرزوی خود رسید. هرچند که مازیار، ستاره‌ای بود که خیلی زود خاموش شد و حتی آلبومی که بعد از انقلاب منتشر کرد نیز در نهایت نتوانست او را به قله‌ها برگرداند. اما هنوز هم که هنوز است قطعه ماهیگیر او ما را به یاد این خواننده خوش‌صدا می‌اندازد.
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.
  2. مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏1/1/13
    ارسال ها:
    1,734
    تشکر شده:
    6,065
    امتیاز دستاورد:
    128
    جنسیت:
    مرد
    [​IMG]

    خانم سهایی همسر مرحوم مازیار

    [​IMG]
    آرامگاه مازیار
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.