1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آداب پوشیدن کت و شلوار در جلسات رسمی برای آقایان

شروع موضوع توسط Anoosh ‏4/4/21 در انجمن مد و فشن

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,817
    تشکر شده:
    27,745
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    كت و شلوار آقایان در جلسات رسمی مانند جلسات اداری، سمینارها، كنفرانس‌ها، میهمانی‌های اداری و دیدارهای رسمی باید مشخصات زیر را داشته باشد تا رسمی به حساب بیاید:

    1-هیچ كت تكی به درد هیچ مجلس رسمی نمی‌خورد بنابراین در جلسات رسمی با كت تك ظاهر نشوید.

    2-رنگ كت و شلوار رسمی سرمه‌ای و پس از آن مشكی است برای جلسات رسمی هیچ رنگ دیگری استفاده نمی‌شود.

    3-در صورتی كه تمایل به استفاده از كت و شلوار طرح‌دار دارید خط‌های آن باید بسیار نازك باشد و خیلی جلب توجه نكند كت شلوار مشكی با خط درشت سفید یا چهارخانه یك فاجعه محسوب می‌شود.

    4-فقط در شرایطی برای مجالس رسمی از كت و شلوار غیرسرمه‌ای استفاده كنید كه در تمام فروشگاه‌های شهر هیچ كت و شلوار سرمه‌ای سایز شما وجود نداشته باشد البته قبل از خرید رنگ دیگر به خودتان یا برادرتان یا پدرتان یا دوستانتان یك سری بزنید چون به مراتب بهتر از كت و شلوارهای دیگر مثل كرم، قهوه‌ای، سفیدو ... است.

    5-زیر کت پیراهن سفید یا آبی آسمانی بسیار كمرنگ ساده بپوشید و در صورتی كه كت و شلوارتان خط‌دار است پیراهن را حتما ساده انتخاب كنید و اگر كت و شلوار مشكی پوشیدید صرفا از رنگ سفید برای پیراهن استفاده شود.

    6-هرگز زیر كت و شلوار خصوصا رسمی از پیراهن آستین كوتاه استفاده نكنید.

    7-پیراهن آستین بلند ترجیحا با دكمه سردست استفاده شود تا شكوه و نظم شما را به رخ دیگران بكشد.

    8-اگر از كراوات استفاده می‌كنید با لباس رسمی از رنگ‌های شاد مانند قرمز، بنفش و... استفاده شود هرچند كراوات كاملا مرتبط با سلیقه شما است بعضا مقامات و سران كشورها رنگ كروات خود را از رنگ غالب پرچم كشور خود اقتباس می‌كنند.

    9-كمربند شما حتما باید چرمی، مشكی و ساده باشد با سگكی كه جلب توجه نكند.
    10-شلوار شما باید فاقد هرگونه پیلی و چین باشد.

    11-جوراب كلا یك رنگ دارد آن هم مشكی بقیه رنگ‌ها اصلا جوراب نیست وقت خودتان را تلف نكنید.

    12-كفش هم باید مشكی و بنددار ساده باشد ترجیحا نوك‌تیز. از پوشیدن كفش‌های دارای لژ بزرگ پرهیز كنید كفش مردانه رسمی دارای 3 سانتیمتر پاشنه است.

    13-از كت‌های 3 دكمه هرگز در جلسات رسمی استفاده نكنید در جلسات رسمی از كت‌های 2 دكمه و تك دكمه استفاده شود با اولویت دو دكمه.

    14-چاك پشت كت می‌تواند دو چاك یا تك چاك باشد، ولی كت‌های دو چاك خوش‌فرم‌تر و به‌روزتر هستند.

    15-در هنگام نشستن هر دو دكمه كت باز باشد.

    16-در هنگام ایستادن یا راه رفتن صرفا دكمه بالایی كت (در كت‌های دو دكمه) یا دكمه كت تك بسته باشد و دكمه پایین كت‌های دو دكمه باز باشد.

    17-جیب‌های كت صرفا جهت تزئین است كه جیب‌های كنار هیچ چیزی نگذارید بعضا در هنگام خرید در این جیب‌ها دوخته شده است اصلا بازشان نكنید.

    18-در جیب‌های بغل كت چیزی نگذارید كه در هنگام بستن دكمه كت برجستگی آن نمایان باشد.

    اما مواردی كه رعایت آن خالی از لطف نیست

    1-همیشه در جلسات رسمی كارت ویزیت (كه قبلا در مورد آن صحبت شد) و روان‌نویس یا خودنویس همراه داشته باشید.

    2-با خودكار معمولی در جلسات رسمی چیزی را امضا یا یادداشت نكنید.

    3-كاربرد ساعت دیگر صرفا نشان دادن زمان نیست ساعت شما قدرت شما را نشان می‌دهد و جایگاه اجتماعی شما را. پس همواره ساعت خوب و روان‌نویس یا خودنویس مارك‌دار به همراه داشته باشید
     
  2. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,817
    تشکر شده:
    27,745
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    نکات مهم برای خرید کت و شلوار
    کت و شلوار از آن دسته لباس‌هایی است که گروه خاصی از آقایان آن را در هر فضایی می‌پسندند و همواره سعی دارند تا شکل این لباس را با محل مورد نظر خود هماهنگ کنند.

    یقینا یک کت و شلوار براق برای محل کار هیچ مردی مناسب نیست. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که معمولا در محل کار، مهمانی‌ها یا سایر محافل ترجیح می‌دهید لباس رسمی بپوشید، کت‌ و‌ شلوار بهترین گزینه است اما بهتر است قبل از خرید، چند توصیه را نیز در نظر بگیرید تا بهترین و مناسب‌ترین کت‌و‌شلوار را بخرید.

    [​IMG]

    نخستین نکته در خرید این نوع لباس آن است که باید بدانید کدام مدل کت مورد نظر است. شاید خیلی‌ها به این موضوع توجه نکنند، اما به عنوان مثال باید بگوییم کت‌هایی که دکمه‌های کمتری دارند رسمی‌تر بوده و برای مهمانی‌ها و مجالس رسمی مناسب هستند.

    کت‌ و‌ شلوارهای رسمی معمولا رنگ‌های تیره دارند و پارچه‌های آن‌ها ساده‌ترست. بنابراین کت‌هایی با رنگ روشن و طرح‌دار یا براق نمی‌توانند گزینه مناسبی برای جلسات یا مهمانی‌های رسمی باشند.

    [​IMG]

    افرادی که قد متوسط یا کوتاهی دارند باید به یاد داشته باشند کت‌های دو دکمه بهتر و برای قدبلند‌ها کت‌هایی که سه دکمه دارند مناسب‌تر است. افراد چاق بهتر است کت‌هایی را که دو چاک در قسمت پشت دارند انتخاب کنند تا قدری لاغر‌تر به نظر بیایند.

    یکی دیگر از موارد مهم در خرید کت‌و‌شلوار آن است که کت باید کاملا اندازه شما باشد. بیش از حد گشاد یا تنگ بودن کت تصویری زشت از شما نشان خواهد داد.

    [​IMG]

    هنگام خرید دقت داشته باشید کت مورد نظر شما در قسمت سرشانه باید کاملا مناسب با اندازه عرض شانه‌های شما باشد. اصلا هم به این موضوع فکر نکنید که با پوشیدن یک پولیور می‌توانید کتی را که یک سایز بزرگ‌تر است، اندازه تنتان کنید.

    دقت داشته باشید که اندازه آستین هم در جلوه بیشتر لباس بسیار مهم است، آستین کت نباید خیلی بلند باشد. بهترین اندازه برای آستین این است که آستین پیراهن شما یک سانتی‌متر از زیر آستین کت بیرون باشد. یادتان باشد شلوارهای خیلی گشاد و بلند هم از زیبایی لباس شما کم خواهد کرد.

    [​IMG]

    به یاد داشته باشید پوشیدن و استفاده از کت‌و‌شلوارهایی که رنگ آن‌ها متفاوت است برای مراسم رسمی پیشنهاد نمی‌شود. این نوع کت‌ و‌ شلوار‌ها برای افراد کوتاه قد هم مناسب نخواهد بود.

    اما اگر به دنبال کت‌ و‌ شلواری برای محل کارتان هستید، بهتر است سراغ رنگ‌های تیره بروید؛ چرا که به طور قطع و یقین کت‌ و‌ شلواری که در محل کارتان استفاده می‌کنید، زود‌تر از دیگر کت‌ و‌ شلوار‌ها چروک و کثیف می‌شود. همچنین برای لباس محل کار بهتر است جنس‌هایی را انتخاب کنید که کمتر یا دیر‌تر چروک می‌شود.

    [​IMG]

    عده‌ای از آقایان هنگام خرید فقط به کت‌ و‌ شلوار جدید فکر می‌کنند، اما به‌نظر می‌رسد بهتر است موقع خرید حتما دقت داشته باشید که کت جدید با پیراهن‌های شما هم سازگاری داشته باشد؛ بنابراین رنگی را انتخاب کنید که پیراهن مناسب آن را در منزل دارید.

    حالا که صحبت از رنگ‌ها شد مراقب باشید گول رنگ‌ها را نخورید؛ خرید کردن هنگام غروب آفتاب باعث می‌شود رنگ برخی از لباس‌ها را اشتباه تشخیص دهید؛ به همین دلیل ممکن است پس از خرید از انتخاب خود پشیمان شوید، پس تا حد امکان از خرید کردن هنگام غروب آفتاب خودداری کنید.

    همچنین برای یک خرید مناسب باید به زمان و حال و هوای خودتان هم دقت کنید، یعنی وقتی را به این کار اختصاص دهید که کاملا سرحال باشید. خستگی هنگام خرید باعث تصمیمات عجولانه می‌شود و ممکن است پس از خرید از انتخاب خود پشیمان شوید.

    در ‌‌نهایت یادتان باشد برای خرید یک کت‌و‌شلوار مناسب، قیمت ملاک مناسبی نیست؛ بنابراین بهتر است که فقط به مارک و برند فروشگاه توجه نکنید، چرا که حتما بین کت‌ها و شلوارهای ارزان‌تر هم نمونه‌هایی وجود دارد که هم جنس قابل قبولی داشته و هم دوخت و مدل آن‌ها مناسب و زیبا است