1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مهمترین نکات قبل از سفر به خارج کشور

شروع موضوع توسط Anoosh ‏20/3/21 در انجمن جهان

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,408
    تشکر شده:
    26,338
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    پیش از اینکه ناگهانی و بدون اطلاع سفر کنید. بهتر است حداقل به یک نفر راجع به سفر و محل اقامتتان بگویید؛ شاید قبل از این که برگردید اتفاقی بیفتد که لازم باشد به شما اطلاع دهند یا در صورتی که خبری ازتان نبود، بتوانند دنبالتان بگردند.
    وقتی دارید به یک کشور دیگر سفر میکنید، با فرهنگ و اجتماعی متفاوت با محل زندگیتان مواجه هستید؛ خوب است که قبل از سفر با افرادی که پیش از شما به آن کشور سفر کردهاند صحبت کنید یا اطلاعاتی را در اینترنت جستجو کنید؛ علاوه بر این که باعث میشود بهتر برای سفرتان برنامهریزی کنید، چشمانداز بهتری از چیزهایی که انتظارتان را میکشند، خواهید داشت.
    حتی اگر از سلامت خودتان مطمئن هستید، بد نیست که چهار تا شش هفته قبل از سفر، یک معاینهی کامل پزشکی انجام دهید. خیال خودتان راحتتر خواهد بود. اگر هم بیماری خاصی دارید، حتماً قبل از سفر با پزشکتان مشورت کنید.
    اگر طولانی مدت سفر میکنید جهت رزرو هتل ، حتماً چک کنید که پاسپورتتان تا وقتی که برگردید اعتبار دارد.
    هر فصلی که سفر میکنید، بهتر است از آب و هوای مقصد اطلاع داشته باشید. سایتی مثل accuw eather میتواند کمک خوبی برای اینجور مواقع باشد؛ هم متوجه میشوید چه چیزهایی باید با خودتان ببرید و هم بهتر میتوانید برای گشت و گذار و تفریح برنامه ریزی کنید. اگر قرار است به شهری کوهستانی و در یک فصل سرد سفر کنید یا اگر مقصد سفرتان شهری گرم و ساحلی مانند آنتالیاست، تغییرات آب و هوایی را تا زمان برگشتتان چک کنید.
    اختلاف ساعت کشور خودتان را با کشور مقصد بدانید و سعی کنید یکی دو روز قبل از رفتن، خوابتان را توی شهر و خانه ی خودتان تنظیم کنید. معمولاً دو ساعتی دیر و زود خوابیدن یا بیدار شدن، تمرین خوبی است. ورزشکردن هم به شما کمک میکند آمادگی وفق دادن خودتان با زمان جدید را داشته باشید. یکی از ساعتهایتان را قبل از رفتن با ساعت کشور مقصد تنظیم کنید، هم راحتتر به این ساعت عادت میکنید و هم اگر قصد تماس با کشور خودتان را داشتید، بدموقع مزاحم کسی نمیشوید.
    بد نیست در حد چند کلمه از زبان رایج کشور مقصد را جهت گردش و رزرو هتل بلد باشید. شاید در مواقع اضطراری یا برای کمک خواستن به دردتان خورد؛ از طرفی مردم بیشتر کشورها بدشان نمیآید غریبه ها به زبان خودشان به آنها سلام میکنند، شاید باعث صمیمیت شود و هوای شما را بیشتر داشته باشند.
    اگر قرار است برای مدت طولانی توی راه باشید، لباس راحت و قابل تعویض بپوشید؛ ممکن است آب و هوای مبدأ و مقصد خیلی با هم تفاوت داشته باشند.
    اگر داروی خاصی مصرف میکنید، فراموش نکنید که برای بردن آنها به کشورهای دیگر، به ترجمه ی رسمی نسخه یا گواهی پزشک که به نام خودتان باشد، احتیاج دارید.
    بعد از اینکه وسایل سفرتان را آماده کردید، مطمئن شوید این بهترین کیفی است که میتوانستید دستتان بگیرید؛ کیف دستی شما در سفر باید سبک و راحت باشد، زیپ یا دکمهی سالمی داشته باشد و حتماً بسته شود، بد نیست چند تا جیب داخلی هم داشته باشد که بهتر بتوانید وسایل همراهتان را دسته بندی کنید؛
    حواستان باشد اگر بعد از رزرو هتل و مستقر شدن خیلی برنامه ی گشتن و رفت وآمد دارید، کوله پشتی انتخاب بدی نیست.اسم و آدرسی از خودتان روی چمدان بنویسید تا در رزرو هتل باقی بماند. معمولاً ساکها و چمدانها جایی برای نوشتن این مشخصات دارند ولی اگر هم نداشت، روی کاغذ کوچکی یادداشت کنید و بدنه چمدانتان بچسبانید.مدارک شناسایی، پاسپورت، ویزا و بلیط را جایی از کیف بگذارید که دسترسی راحتتری دارید. شاید تا وقتی که به مقصد برسید، مجبور باشید چند باری آنها را خارج کنید و دوباره سر جایشان بگذارید.بد نیست یکی دو تا تنقلات یا شکلات داخل کیفتان داشته باشید. لازم نیست یک بسته خوردنی سنگین را با خودتان حمل کنید؛ همین که بدانید در مواقع ضروری چیزی توی کیفتان هست و خیالتان راحت باشد، کافی است.اگر معده حساسی دارید، سعی کنید قبل و یا در حین سفر خوراکیهایی را که ممکن است ناراحتتان کند، نخورید؛ چون ممکن است برای مدت طولانی دسترسی به سرویس بهداشتی مناسب و تمیز نداشته باشید.قبل از سفر خیلی غذا نخورید و در طول سفر نیز به اندازه و سبک میل کنید؛ این کار باعث میشود بدن شما راحتتر با شرایط آب وهوایی، اختلاف زمان و غذای متفاوت کشور مقصد منطبق شود.پس از رسیدن به مقصد همیشه سعی کنید در روشنایی روز به شهری که نمیشناسید برسید؛ چون پیدا کردن مسیرها در شب سخت تر میشود ونمیتوانید خوب خیابانها را ببینید؛ از طرفی شبها بیشتر فروشگاهها تعطیل هستند و اگر چیزی بخواهید، تهیه کردنش سخت است یا حتی تاکسی هم شاید نتوانید به راحتی پیدا کنید.از سوار شدن بر ماشینهای شخصی که آرم Taxi بر روی آنها درج نشده، خودداری کنید و سعی کنید حتماً سوار تاکسیهای مخصوص فرودگاه شوید؛ شاید هزینه شان بیشتر باشد ولی مطمئن باشید به امنیت و خراب نکردن سفرتان میارزد. سعی کنید شماره و یا کد تاکسی را همان موقع که سوار میشوید در جایی یادداشت کنید یا در حافظه ی موبایلتان ذخیره کنید؛
    یک نقشه از شهر تهیه کنید؛ نقشه های گوناگونی در فرودگاه یا بخش اطلاعات هتل میتوانید بگیرید.اگر اطلاعی از وضعیت ترافیک و رفت و آمد در شهر ندارید، سعی کنید جایی هتل بگیرید که بیشتر از همه سر و کار دارید.یک نکته ی مهم برای هر مسافر خارجی این است که به فرهنگ و قوانین کشوری که در آن مهمان شده، احترام بگذارد. به ملیت و شخصیتهایی که برای مردم آن سرزمین مهم هستند، توهین نکند و با افراد بومی درگیر نشود.مواظب وسایل شخصیتان باشید؛ برای پول و مدارک شخصی از کیفهای کوچکی استفاده کنید که مطمئن باشید آنها را جا نمیگذارید یا امکان ربودنش نیست.هنوز از راه نرسیده، یک تور خارج شهر را برای تفریح انتخاب نکنید؛ بهتر است حداقل یک روز توی خود شهر باشید، با خیابانهای اطراف محل اقامتتان آشنا شوید، مردم بومی را ببینید و بعد برای خارج از شهر برنامه بریزید.
    این درست است که یکی از لذتهای سفر، آشناشدن با غذاها و خوراکیهای جدید است، ولی گاهی غذای رسمی یک کشور ممکن است خیلی متفاوت با ذائقه ی شما باشد و خوردنش حالتان را بد کند. اگر مطمئن باشید چه مواد یا ادویه های خاصی در غذاهای محلی وجود دارد، شاید بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. برای اینکه مطمئن شوید غذای رستورانی حلال است، معمولاً باید روی تابلوی آن نوشته شده باشد و یا داخل منو کنار اسم غذا مشخص کنند که کدام یکی غذای حلال است. اگر نه، میتوانید سوال کنید.
    شاید توی تعطیلات هستید و قرار شده ذهنتان را راحت بگذارید ولی دلیل نمیشود بهداشت را رعایت نکنید؛ دور و برتان بگردید و جای سطل آشغال را پیدا کنید، چند قدم راه رفتن مشکلی ایجاد نمیکند؛
    در هر رستورانی غذا نخورید؛ حداقل از ظاهر مرتب و تمیز رستوران میتوانید بفهمید که داخل آشپزخانه اش چه خبر است. سعی کنید جایی که بومیهای بیشتری میروند غذا بخورید.
    به مقدار زیاد آب بنوشید؛ حواستان باشد شیرهای آب داخل پارکها معمولاً آب مناسب آشامیدن نیست. کاری نکنید که با بیماری و پشیمانی به خانه برگردید.
    قبل از اینکه خیلی خرید کنید، در مورد مقدار بار مجازی که میتوانید با خودتان خارج کنید و همینطور هزینه ی هر کیلو اضافه بار، اطلاعاتی داشته باشید؛
    همه ی پولهایتان را تمام نکنید و با جیب خالی به فرودگاه بیایید. همیشه یک مقداری برای هزینه های احتمالی مثل اضافه بار و امثال اینها نگه دارید
     
    M @ H @ K و m naizar از این پست تشکر کرده اند.