1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

شرایط پذیرش و تحصیل در قبرس

شروع موضوع توسط ngalum ‏10/2/21 در انجمن جهان

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏27/1/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    سلام به همگی

    امید وارم که خوب هستید. یک سوالی داشتم در رابطه با تحصیل در قبرس. دوستان تجربه سفر به این کشور رو داشتید ! به نظرتون ارزشش رو داشته باشه برای کسی که قصد داشته باشه ادامه تحصیلش رو تا دکترا در این کشور بگذرونه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
     
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏10/2/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    سلام. من دانشگاه قبرس رو برای تحصیل بهت پیشنهاد میکنم به دو دلیل :

    یکی اینکه فضای واقعا زیبایی داره و امکاناتشون محشره.

    دوم اینکه از لحاظ درسی و دانش واقعا حرفی برای گفتن دارند و میتونه قطعا اگر خود این اشتیاق رو داشته باشی شرایط رو به نفع خودت برگردونی.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏8/9/22
  3. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏3/9/22
    ارسال ها:
    5
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    سوالات متداول درباره شرایط تحصیل در قبرس
    مزایای تحصیل در قبرس چیست؟
    قبرس به دلیل این که هم شهریه و هم هزینه های زندگی پایین تر است، مقصدی جذاب برای دانشجویان بین المللی است. معمولاً نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش نیست و کیفیت بالایی از آموزش را ارائه می دهد. آب و هوا و فرهنگ مداوم دلپذیر نیز در انتخاب قبرس تاثیر گذار است.

    چه کسی برای اخذ ویزا برای تحصیل در قبرس نیاز دارد؟
    در صورت نیاز به ویزای دانشجویی در قبرس:
    از آنجا که قبرس بخشی از اتحادیه اروپا است، سایر اتباع اتحادیه اروپا برای بازدید، تحصیل یا کار در قبرس نیازی به ویزا ندارند. اگر بخواهید به مدت طولانی تر از 90 روز در قبرس تحصیل کنید و شهروند یک کشور عضو اتحادیه اروپا یا ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس (EFTA) نیستید، باید برای اخذ ویزا اقدام نمایند.

    شرایط تحصیل در قبرس چیست؟
    برای تحصیل در قبرس باید دوازده سال تحصیل دبیرستان را با موفقیت به اتمام رسانده باشید و مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید. در صورتیکه مدرک زبان نداشته باشید، می توانید در ابتدا کالج های زبان قبرس شرکت کرده و بعد ازآنکه به سطح مورد نظر رسیدید وارد کورس اصلی شوید.

    هزینه تحصیل در قبرس چقدر است؟
    هزینه تحصیل در قبرس در مقایسه با سایر کشور های اتحادیه اروپا، ایالت متحده، استرالیا و انگلیس بسیار مقرون به صرفه است. شهریه دانشجویان کارشناسی بین المللی در مقطع کارشناسی زیر 3500 یورو در سال است به استثنای زمانی که دوره تحصیلی داروسازی باشد، که هزینه سالانه آن حدود 7000 یورو است. شهریه برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری بین 2000 تا 2500 یورو است که به دوره تحصیلی بستگی دارد.

    شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس چیست؟
    برای دریافت بورسیه تحصیلی قبرس، نمرات و رزومه علمی شما مورد ارزیابی قرار می گیرد. این بورسیه تحصیلی فقط هزینه تحصیل را تحت پوشش قرار نمی دهد. بورسیه تحصیلی قبرس، هزینه زندگی، خوابگاه و سایر هزینه های جانبی را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

    مدارک مورد نیاز برای تحصیل در قبرس چیست؟
    برای تحصیل در قبرس باید مدارک زیر را ارائه دهید:

    • گذرنامه معتبر.
    • کپی پاسپورت.
    • عکس اندازه پاسپورت.
    • فرم درخواست که به طور کامل و صحیح تکمیل شود.
    • مدارک تحصیلی سابق
    • اثبات تمکن مالی
    • گواهی عدم سو پیشینه.
    • پوشش بیمه درمانی
    آیا می توانم بعد از تحصیل در قبرس بمانم؟
    دانشجویان خارجی که از طریق ویزای تحصیلی به قبرس می آیند، مجبورند هنگام ورود، اقامت خود را ثبت کرده و اجازه اقامت موقت را دریافت کنند. آنها ممکن است اجازه اقامت موقت خود را برای مدت زمان تحصیل تمدید کنند. در زمان فارغ التحصیل شدن در صورت یافتن شغل می توانید ویزای خود را تغییر داده و در قبرس بمانید.

    آیا می توانم حین تحصیل در قبرس کار کنم؟
    دانشجویان بین المللی دانشگاه های شناخته شده یا برنامه های دانشگاه مجاز به کار حداکثر 20 ساعت در هفته، در مشاغل خاص و بخش های مشخص شده فعالیت اقتصادی هستند.

    آیا زندگی در قبرس گران است؟
    هزینه زندگی در قبرس تقریباً مشابه سایر کشورهای اروپایی است. به طور کلی نیکوزیا گرانترین شهر قبرس محسوب می شود. هزینه های اقامت، ارتباطات، آموزش و مراقبت های بهداشتی همه نسبتاً کم است و در اکثر موارد از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

    یک دانشجوی بین المللی در قبرس چقدر می تواند درآمد داشته باشد؟
    شهریه و هزینه های زندگی در قبرس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است. دانش آموزان به راحتی می توانند 500-600 یورو در ماه در یک کار پاره وقت کسب کنند. قبرس بخشی از اتحادیه اروپا (EU) است.

    دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران در قبرس کدام اند؟
    تنها دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت در قبرس(University of Cyprus) دانشگاه قبرس می باشد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏8/9/22