1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مکتب ساينتالاجي

شروع موضوع توسط samad.m ‏7/2/21 در انجمن سایر رشته ها

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏2/1/21
    ارسال ها:
    61
    تشکر شده:
    83
    امتیاز دستاورد:
    18
    جنسیت:
    مرد
    مکتب ساينتالاجي
    Scientology


    El Ron Hubbard (ال. ران هابارد ) نويسنده داستانهاي علمي تخيلي، اين Cult یا دین یا مکتب روانشناسي و يا هر چيزي که اسمشو بشه گذاشت رو بوجود آورده.
    در آلمان ساينتالاجي فقط تحت عنوان «بنگاه تجاري» اجازه فعاليت داره، اما در آمريکا به عنوان مذهب شناخته شده.
    نکته جالب اينه که ساينتالاجي مراکز کلیسا (لینک) مخصوصي در هاليوود، پاريس و بقيه مراکز رفت و آمد سلبريتي ها، براي جذب افراد مشهور به اين مذهب داره و افرادي مثل تام کروز(عکس بالا) يا جان تراولتا از اين راه جذب شدن.

    اما حرف حساب اين مذهب چيه:

    ساينتالاجي ميگه که هر موجود داراي شعوري، از بدن و روح تشکيل شده. اونا به روح ميگن Thetan (تتان ) و همه خلاقيت و ويژگيهاي رفتاري موجودات از همون تتان هست. در اين مذهب تعداد روح ها اون طور که در مذاهب ديگه گفته ميشه نامحدود نيست. تعداد محدودي تتان وجود داره و تتان بعد از مرگ صاحبش، در بدن ديگه اي حلول ميکنه. بنابراين "تناسخ" يکي از مباحث اصلي اين مذهب هست.
    ساينتالاجي ميگه که اين تتانها از ميلياردها سال پيش وجود داشتند و سختي ها و مصائب فوق العاده سختي را تجربه کردند. دليل نا آرامي و تنشي که در ما انسانها وجود داره هم همين هست. در واقع اضطراب ناراحتي و افسردگي ما، به خاطر رنجهايي هست که تتان ما در طول ميلياردها سال زندگي در بدنهاي مختلف (و نه لزوما بدن انسان، بلکه موجوداتي از منظومه هاي ديگر) تحمل کرده.

    ساينتالاجي دستگاهي به اسم اي-متر داره که با اون واکنش تتان به خاطرات بد گذشته رو ميسنجه. دستگاه به اين صورت کار ميکنه که يک برق فشار ضعيف از بدن عبور داده ميشه و با ياد آوري خاطرات خوب و بد، تغيير در جريان اندازه گيري ميشه.
    [​IMG]
    E-meter
    نکته مهم اين هست که يک کسي که به ساينتالاجي مي پيونده، همون ابتدا از همه آموزه ها بهره مند نميشه بلکه بايد مراحل رو قدم به قدم طي کنه و در هر قدم حقايق بيشتري براش افشا ميشه. آموزه هاي مراتب بالا، فوق سري هستند و به هيچ عنوان در اختيار ديگران قرار نميگيرند و حتي به صورت چاپ شده موجود نيستند.
    بايد سالها آموزش ديد و پول خرج کرد تا به مرحله OT3 که يکي از درجات بالاي ساينتلاجي هست رسيد، که در این مرحله داستان Xenu برای شخص تان زينو به عقيده "ال. ران هابارد" يکي از سخت ترين مصائبي هست که بر سر تتانها اومده.
    زينو که بر فدراسيوني از منظومه ها حکومت ميکرده، بعد از اينکه جمعيت جهان بسيار زياد ميشه، جمعيت اضافي از کرات مختلف رو جمع و منجمد ميکنه. بعد اونها رو با سفينه اي به زمين ميفرسته و در کوه هاي آتشفشان ميريزه. به اين ترتيب موجودات فضايي ميميرن و تتان هاي اونها از بدنشون خارج ميشه و قصد بازگشت به کرات اصليشونو داره. زينو با دستگاهي که داشته اين تتانها رو جمع ميکنه و به مدت ۳۶ روز در جايي که بسيار شبيه سينماهاي ما هست، با فيلمهاي ۳ بعدي تحت شستشوي مغزي قرار ميده.
    ال ران هابارد اعتقاد داره که شکل فعلي دکوراسيون داخلي سينماها در واقع يک recollection پسماند خاطراتي هست که در تتانها از اين واقعه بر جا مونده.
    در اين شستشوي مغزي ۳۶ روزه، به تتانها القا شد که همه ي آنها مثل هم هستند و هيچ تفاوتي با هم ندارند، متعلق به زمين هستند، و خدا، شيطان، مسيح، محمد، مصلوب شدن مسيح، و ... در ذهن آنها implant شد.
    بعد از اين القای ذهنی، تتانها رها شدند و در بدن انسانها (که آن زمان به شکل موجودات غيرمتمدن بودند) بودند حلول کردند و تمدن انسان از آن زمان شکل گرفت.

    داستان زینو برای اولین بار در انیمیشن South park افشاگری شد و این باعث خشم پیروان این آیین که اکثرا" از بین افراد سرشناس جامعه بودن شد.
    بنابراین از پخش مجدد این قسمت جلوگیری به عمل امد..

    ساينتالاجي ادعا ميکنه تنها راهي که براي رهايي از ناآرامي تتانها و در نتيجه ناآرامي و افسردگي انسان وجود داره آمروزه هاي اين مکتب هست.

    ساينتالاجي ادعا دارد که منافاتي با ساير اديان ندارد و مثل يک مکمل عمل ميکند، اما همونطور که گفتم اعتقاد به اينکه ميسح، محمد، خدا و ... واقعيت ندارند و فقط تصاوير القا شده به تتان ها هستند اين ادعا رو زير سوال ميبره.

    جوابي که ري پارکر و مت استون(سازندگان South park) بعد از جلوگيري از پخش مجدد اين اپيزود به ساينتالاجيست ها دادن واقعا" جالب بود:

    So, Scientology, you may have won this battle, but the million-year war for earth has just begun!
    Temporarily anozinizing our episode will not stop us from keeping Thetans forever trapped in your pitiful man-bodies.
    Curses and drat! You have obstructed us for now, but your feeble bit to save humanity will fail!
    Hail Xenu!!!

    Trey Parker and Matt Stone, servants of the dark lord Xenu--i--