1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

عسل چه خواصی برای قلب دارد؟

شروع موضوع توسط mino ro ‏30/1/21 در انجمن خواص خوراکی ها

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏5/8/20
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    عسل یک ماده غذایی ارزشمند است که خواص فوق العاده‌ای دارد. این ماده به علت ویژگی‌های شفابخش خود، قرن‌هاست که در بسیاری از کشورها، برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در این مقاله قصد داریم تا با تکیه بر منابع علمی معتبر، شما را با برخی از فواید اثبات شده عسل، برای قلب آشنا کنیم تا قدر این ماده شگفت انگیز را بیشتر بدانید و حتما از آن در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.

    [​IMG]

    یکی از علل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، عادات تغذیه‌ای نامناسب می‌باشد. می‌توان با اصلاح عادات غذایی، تا حد زیادی از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد. عسل طبیعی به علت داشتن انواع مواد معدنی ارزشمند و سالم مانند منیزیم و سدیم، در بهبود سلامت قلب بسیار موثر است.
    از جمله اثراتی که عسل می‌تواند بر روی قلب داشته باشد، شامل موارد زیر است:
    خواص عسل برای قلب
    1- عسل با داشتن خواصی نظیر فعالیت آنتی اکسیدانی، مهار تولید رادیکال‌های آزاد و داشتن منابع توليد انرژي از جمله گلوکز در خود، سبب کاهش آریتمی‌های قلبی (ریتم غیر طبیعی قلب) و عوارض دیگر که در نتیجه آن به وجود می‌آید، می‌شود.
    2- عسل سبب افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) و کاهش سطح کلسترول بد (LDL) می‌شود.
    3- جایگزینی عسل با قندهای ساده و تصفیه شده نظیر شکر، سبب کاهش سطح تری گلیسرید خون می‌شود.
    4- عسل به علت داشتن انواع مواد معدنی مانند منیزیم و سدیم، سبب افزایش قدرت عملکردی قلب و ارتقا سلامت قلب می‌شود.
    5- مصرف عسل از طریق تاثیر بر فاکتورهایی مانند نیتریک اکساید و افزایش سطح آن، سبب کاهش فشار خون می‌گردد.
    نکته: نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای این که بتوانید از فواید عسل برای قلب بهره‌مند شوید، باید مطمئن شوید که عسلتان طبیعی و خام است. عسل خام عسلی است که حرارت ندیده باشد. خام بودن عسل مهم است زیرا حرارت باعث می‌شود که عسل تمام یا بخشی از خواص خود را از دست بدهد.
    برای تشخیص خام و طبیعی بودن عسل، تنها راه آزمایش عسل در آزمایشگاه است. عسل را از جایی تهیه کنید که عسل‌هایشان را آزمایش کرده و آن را با برگه آزمایش ارائه می‌دهند تا از طبیعی و مفید بودن آن مطمئن شوید.
    منبع: مقاله "خواص عسل برای قلب" درکام