1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

درمان قطعی زود انزالی در مردان

شروع موضوع توسط sanaz-hedayati ‏24/1/21 در انجمن مقالات پزشکی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏6/9/20
    ارسال ها:
    28
    تشکر شده:
    8
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی زود انزالی گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی)، موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد. در این مقاله قصد داریم به معرفی داروی زود انزالی بپردازیم.

    درمان زود انزالی
    در چند دهه گذشته درمان زود انزالی مشخصا توسط روانپزشکان و سکسولوژیستها صورت می‌گرفت و در اوایل سال 1970 به صورت رفتار درمانی توسط دو نفر روانپزشک زن و مرد به نام‌های مسترز و جانسون انجام می‌ شد.

    گزینه های معمول درمانی برای انزال زودرس شامل تکنیک های رفتاری ، بی حسی موضعی ، داروها و مشاوره است. به خاطر داشته باشید که یافتن روش درمانی یا ترکیبی از روشهای درمانی مناسب برای شما ممکن است زمان بر باشد. درمان رفتاری به همراه دارو درمانی ممکن است موثرترین دوره باشد.

    این درمان در چند دهه توسط این دو نفر روانپزشک به روش رفتار درمانی که مستلزم رابطه اجرایی توسط بیمار بود. دوره درمانی طولانی مدت بود و بیمار از ادامه آن خودداری می‌نمود و آن دسته از بیمارانی که تن به این روش درمانی می‌دادند، نتیجه‌ای مطلوب نمی‌گرفتند.

    در همان زمان روانپزشکان دیگری مسئله درمان طبی- دارویی را پیشنهاد می‌کردند ولی متاسفانه توسط این دو پزشک مورد ملامت و سرزنش قرار می‌گرفتند. در 10 الی 15 سال اخیر مطالعات بیشماری در زمینه درمان دارویی با داروهای مختلف گزارش شده که به طور مرکزی (مغز) یا محیطی (دستگاه تناسلی) موجب کنترل و به تاخیر انداختن انزال می‌‌گردد.

    امروزه برای درمان زود انزالی، اورولوژیست ها قادر به تشخیص مسئله و ارائه راه درمان به خصوص می باشند. انزال زودرس زمانی اتفاق می افتد که مرد یا شریک زندگی اش زودتر از آنچه دوست دارد به انزال می رسد. انزال زودرس یک شکایت رایج جنسی است. از هر 3 نفر 1 نفر این مشکل را تجربه می کند.

    درمان دارویی زود انزالی
    داروی زود انزالی در اصل برای افزایش مدت یا حجم انزال در مردان استفاده می شود. داروهایی که در حال حاضر در سطح جهان برای درمان این بیماری جنسی به کار می‌رود از دسته داروهای SSRIS هستند که شامل سیتالوپرام، پاروکستین، فلوکستین، سرترالین می‌باشند. نتیجه درمانی این داروها در طول درمان 12 هفته ، 80 درصد می‌باشد.
    [​IMG]

    قابل ذکر است که یک دارو ممکن است در فردی درمان مناسب ایجاد کند در حالی که همین دارو در فرد دیگر اثر مناسب درمانی نداشته باشد، لذا بیمار پس از 5 روز مصرف دارو چنانچه نتیجه‌ای نگرفت باید برای تغییر دارو مراجعه کند.

    بهترین دارو برای درمان زود انزالی چیست؟
    داروهای بازدارنده انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) مانند اسیتالوپرام، سرتالین، پاروکستین یا فلوکستین برای تاخیر در انزال مصرف میشوند. در بین اینها به نظر میرسد داپوکستین بیشترین تاثیر را دارد.

    علل زود انزالی
    علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. در حالی که زمانی تصور می شد فقط روانشناختی است، پزشکان اکنون معتقدند که انزال زودرس شامل تعامل پیچیده ای از عوامل روانی و بیولوژیکی است.

    علل روانشناختی
    عوامل روانشناختی که ممکن است نقش داشته باشند عبارتند از:

    • تجارب اولیه جنسی
    • سوء استفاده جنسی
    • تصویر بد بدن
    • افسردگی
    • نگران انزال زودرس
    • احساسات گناهی که تمایل شما به عجله در برخوردهای جنسی را افزایش می دهد
    عوامل دیگری که می توانند نقش داشته باشند عبارتند از:

    اختلال در نعوظ
    مردانی که نگران به دست آوردن یا حفظ نعوظ در حین رابطه جنسی هستند ، ممکن است الگویی از عجله در انزال ایجاد کنند که تغییر آن دشوار است.

    اضطراب
    بسیاری از مردان مبتلا به انزال زودرس همچنین دارای مشکلات اضطرابی هستند – یا به طور خاص در مورد عملکرد جنسی یا مربوط به سایر مسائل دچار اضطراب هستند.

    مشکلات رابطه
    اگر روابط جنسی رضایت بخشی با شرکای دیگر داشته اید که در آن انزال زودرس به ندرت اتفاق می افتد یا اصلاً اتفاق نمی افتد، ممکن است مسائل بین فردی بین شما و شریک زندگی فعلی شما در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد.



    علائم انزال زودرس
    علامت اصلی انزال زودرس عدم توانایی در تأخیر انزال بیش از یک دقیقه پس از نعوظ است. با این حال، این مشکل ممکن است در همه موقعیت های جنسی، حتی در هنگام خودارضایی نیز رخ دهد.

    انزال زودرس را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

    مادام العمر (اولیه): انزال زودرس مادام العمر در تمام مدت یا تقریباً تمام اوقات با شروع اولین برخوردهای جنسی شما اتفاق می افتد.

    اکتسابی (ثانویه): انزال زودرس اکتسابی پس از تجربه قبلی جنسی بدون مشکلات، انزال ایجاد می شود.

    بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. در عوض این مردان ممکن است دارای انزال زودرس متغیر طبیعی باشند، که شامل دوره های انزال سریع و همچنین دوره های انزال طبیعی است.

    چه موقع برای درمان زود انزالی به پزشک مراجعه کنیم؟
    اگر در بیشتر برخوردهای جنسی زودتر از موقع به انزال می رسید با پزشک خود صحبت کنید. برای مردان معمول است که از بحث در مورد نگرانی های مربوط به سلامت جنسی احساس خجالت می کنند، اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از گفتگو با پزشک باز دارد. انزال زودرس یک مشکل شایع و قابل درمان است.

    برای برخی از مردان، مکالمه با پزشک ممکن است به کاهش نگرانی در مورد انزال زودرس کمک کند. به عنوان مثال ، شنیدن اینکه انزال زودرس گاه به گاه طبیعی است و متوسط زمان از شروع رابطه تا انزال حدود پنج دقیقه است ، سبب ایجاد اطمینان خاطر می شود.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏24/1/21