1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

ضد زنگ آلکیدی اُخرایی شرکت رنگسازی نیپون و ایرانیان

شروع موضوع توسط nipponpaint ‏11/1/21 در انجمن مهندسی شیمی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏11/1/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    این رنگ که از رزین آلکید روغنی هوا خشک تهیه شده و حاوی پودر اُکسید آهن می‌باشد، به عنوان یک واسطه روی سطح فلز برای جلوگیری از رسیدن اُکسیژن و رطوبت به سطح اعمال می‌گردد و بدین ترتیب از بروز واکنش شیمیایی و در نهایت خوردگی و یا اُکسید شدن فلز ممانعت می‌نماید و به اصطلاح فرآیند زنگ‌زدگی را طی مدت زمان طولانی، کُند می‌نماید. به طور کلی ضد زنگ ها همان طور که از نامشان مشخص است، وظیفه این را دارند که از خوردگی و زنگ زدگی فلزات محافظت نمایند.
    که تحت تکنولوژی کشور ژاپن با فرمولاسیون ویژه طراحی شده است، با کد 1310 در بازار وجود دارد که رنگ آن قرمز مایل به آجری می باشد. این رنگ مات می‌باشد و با تینر روغنی 550 مخصوص شرکت نیپون که درصد خلوص بالایی دارد، رقیق می‌گردد. با مصرف این محصول عمر مفید تجیهزات خود را افزایش دهید.

    ضد زنگ اُخرایی یا به اصطلاح عامیانه ضد زنگ قرمز، علاوه بر اینکه پوشش و زمان خشک شدن بسیار مناسب دارد، در مقابل شرایط محیطی و رطوبت دوام و پایداری مناسبی دارد.

    تفاوت ضد زنگ های روغنی و پوشش های ضد خوردگی، در میزان عمر مفید آن ها، مدت زمان خشک شدن، کیفیت و نوع اجرای آن ها در مکان های مختلف با توجه به رطوبت مکان مورد نظر می باشد. این محصول ضدخوردگی برای کاربردهایی نظیر آسترکردن درب، پنجره، چهارچوب‌های فلزی، اسکلت فلزی ساختمان و همچنین مصارف نیمه صنعتی کاربرد دارد. ضد زنگ های آلکیدی گزینه بسیار مناسبی برای حفاظت از سازه های فلزی که در معرض خوردگی متوسط هستند می باشند، بنابراین بهتر است که در شرایط آب و هوایی معمولی، گرم و خشک استفاده گردد و برای مصارف صنعتی پیشنهاد می‌گردد ضدزنگ های صنعتی انتخاب شود.

    دستورالعمل رنگ آمیزی:
    قبل از شروع عملیات رنگ آمیزی، ابتدا سطح را سنباده بزنید و با دستمال مرطوب تمام چربی، آلودگی، گرد و خاک، زنگ زدگی و بُراده موجود روی سطح موردنظر را پاک نمایید. وجود هر یک از عوامل فوق باعث کاهش چسبندگی رنگ به سطح فلز می‌گردد. بعد از آماده سازی سطح رنگ را با تینر روغنی شرکت نیپون رقیق نمایید. سپس می‌توانید ضدزنگ نیپون را که در بازار در بسته بندی های یک کیلویی(کوارت)، چهار کیلویی(گالن) و حلب(5 گالن) موجود می‌باشد، را با استفاده از قلم مو، غلطک و یا پیستوله روی سطح خشک اجرا نمایید. بعد از اتمام کار کلیه وسایل خود را با تینر شستشو دهید.

    مراحل اعمال ضدزنگ با استفاده از اسپری هوا(پیستوله):
    ابتدا عملیات آماده سازی سطح را طبق روش گفته شده در بالا انجام دهید.
    از مناسب بودن سیستم تهویه مناسب اطمینان حاصل نمایید.
    دما و شرایط محیطی در سرعت خشک شدن رنگ و کیفیت نهایی بسیار موثر می باشد.
    ضدزنگ را با حلال مناسب رقیق نمایید. حلال را به تدریج و تا رسیدن به غلظت مناسب به محلول اضافه نمایید و کاملا هم بزنید. غلظت رنگ باید به گونه ای باشد که امکان خروج از پیستوله را داشته باشد، اگر رنگ بیش از حد غلیظ باشد، به سختی خارج می شود، همچنین اگر رنگ بیش از حد شل(رقیق) باشد، امکان شره کردن آن وجود دارد. دقت کنید که قابلیت حلال خوری، به دمای محیط و غلظت رنگ بستگی دارد.
    اسپری را به صورت حرکات یکنواخت و موازی روی سطح حرکت دهید. توجه کنید که رنگ به صورت یکنواخت روی سطح پخش شود و ضخامت در برخی قسمت ها کمتر و بیشتر نگردد. پس از اعمال هر دست رنگ، اجازه دهید رنگ کاملا خشک شد و بعد لایه بعدی اسپری شود.
    شرایط نگهداری ضدزنگ:
    رنگ را دور از شعله، حرارت، تابش مستقیم نور خورشید، در فضای سرپوشیده و با تهویه مناسب نگهداری نمایید. بعد از مصرف درب ظرف را محکم ببندید. بهترین تاریخ مصرف رنگ در صورت رعایت شرایط انبارداری مناسب تا 2 سال پس از تاریخ تولید درج شده روی درب محصول می باشد.

    نکات ایمنی:
    در صورت خورده شدن این رنگ، شخص را وادار به تهوع نکنید و در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. در صورت تماس با چشم بلافاصله با آب فراوان شستشو دهید. رنگ را دور از دسترس کودکان نگهداری نمایید. در هنگام مصرف محصول در فضای بسته حتما از سیستم تهویه مناسب استفاده نمایید.



    مشخصات فنی ضدزنگ در شرایط استاندارد (دمای 23 با تلورانس 2 درجه)
    خشک شدن سطحی: حداکثر 1 ساعت
    خشک شدن کامل(عمقی): 3 ساعت
    میزان پوشش تئوری در هر لیتر 12-10 مترمربع
    ميزان پوشش واقعي ضد زنگ به سطح زیرکار، نحوه اعمال رنگ، وسیله کاربرد، ضخامت اعمال شده دارد.
    زمان خشک شدن ضدزنگ به دما، رطوبت و شرایط محیط، تعداد لایه ها و ضخامت رنگ بستگی دارد.


    ویژگی های محصول:
    مقاومت بالا در مقابل رطوبت و خوردگی
    زمان خشک شدن مناسب
    دوام و چسبندگی عالی
    محافظت خوب از سطح
    پوشش دهی بسیار بالا
    مقرون به صرفه اقتصادی
    اجرای آسان
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏11/1/21