1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چند تست روانشناسی تصویری جالب

شروع موضوع توسط کوکی♥❄ ‏14/12/20 در انجمن روان شناسی

  1. کاربر فوق حرفه ای ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏17/9/17
    ارسال ها:
    3,382
    تشکر شده:
    14,824
    امتیاز دستاورد:
    123
    حرفه:
    •°یک عدد دانشجو در به درِ بی هنر°•

    [​IMG]

    همه افراد می خواهند در مورد خود و شخصیتی که دارند اطلاعاتی را بدست آورند و به دنبال یافت شخصیت خود هستند. تست های روانشناسی می توانند اطلاعات بسیار مفیدی در مورد شخصیتمان به ما بدهند. در این قسمت از بیتوته با ما همراه باشد تا با چند تست روانشناسی تصویری شخصیت خود را محک بزنید.
    تست‌های روانشناسی تصویری
    تست های روانشناسی شخصیت شناسی استاندارد به دو صورت پرسش سوالات و یا با نشان دادن تصویر و پرسیدن نظرات مراجع انجام می شود. روانشناسان برای شخصیت شناسی از تست های روانشناسی تصویری زیاد استفاده می کنند و با تفسیر و تحلیل پاسخ ها و نظرات مراجع در مورد عکس ها و تصاویر می توانند به شخصیت فرد پی ببرند.

    با استفاده از نتیجه تست شخصیتی روانشناسان می توانند به مشکلات شخصیتی، روحی و روانی فرد پی ببرد و روش درمانی مناسبی را برای وی در نظر بگیرید. در این قسمت از بیتوته چند تست‌ روانشناسی تصویری برای شما قرار داده‌ایم که به کمک آن می‌توانید درک بهتری از شخصیت خود داشته باشید.

    آزمون رورشاخ

    حتما شما هم درباره آزمون رورشاخ شنیده اید؟ آزمونی جذاب که معمولا همه از انجام آن لذت می برند. آزمون رورشاخ که گاهی با نام آزمایش لکه و جوهر هم شناخته می‌شود یک آزمون روانی است که در آن ادراکات فرد از لکه های جوهر جمع آوری شده و سپس آن را با کمک تفسیرهای روانی یا الگوریتم های پیچیده تجزیه و تحلیل می‌کنند.
    برخی روانشناسان از این آزمون برای بررسی ویژگی های شخصیتی یک فرد یا عملکرد عاطفی وی استفاده می کنند. از این ازمون همچنین برای تشخیص اختلال های ذهنی پنهان استفاده می‌شود به خصوصو در مواردی که بیمار تمایلی به توصیف تفکرات خود به صورت واضح ندارد.

    پرسش: مفاهیم و اشکالی که در تصویر می‌بینید را توصیف کنید.

    [​IMG]


    تحلیل: چگونگی سرعت جواب دادن شما نشان دهنده‌ی اين است كه شما چگونه به خوبی با موقعيتهای جديد بر خورد خواهيد كرد.
    بهترين واكنش اين است كه بلا فاصله بيشترين پاسخ‌های عمومی را ارائه نماييد. پاسخهای مناسب چوب، پروانه،بيد درختی يا حشرات، و (در وسط لكه)شكل يك زن هستند.
    همچنين ماسك، برج فانوس دريايی، و صورت حيوان پاسخهای عمومی هستند، اما برخی از طرحها آنها را اشارات پارانويايی تفسير می كنند.
    هر چيز نامناسبی كه درباره شكل زن وسط گفته شود جزو پاسخهای بد محسوب می شود. و غالبا به عنوان فرافكنی تصور شما نسبت به خودتان در نظر گرفته می شود (شكلی كه دارای دو پستان و بدون سر است).
    اگر شما نتوانيد جواب‌های زيادی به كارت شماره يك بدهيد، بسياری از روانشناسان خواهند گفت كه شما ديدگاه بسته ای داريد.

    تست شخصیت شناسی

    پرسش: در تصویر زیر چه چیزی اول نظر شما را جلب می کند؟

    [​IMG]

    تحلیل: اگر تصویر یک اردک را مشاهده می کنید از نظر علم روانشناسی آدم هایی که شخصیت عاطفی و مهربانی دارید، نیم کره سمت راست مغزتان فعالتر از نیم کره سمت چپ می باشد.
    اگر با دیدن عکس تصویر یک خرگوش را در اولین نگاه دید نشان دهندی این است که نیم کره چپ شما فعالتر از نیم کره راست شما مغزتان می باشد. این دسته از آدمها، انسان هایی بامصمم و جدی هستند. که خود را ارجعتر از دیگران می دانند.
    اگر هم تصویو اردک و هم تصویر خرگوش را همزمان دیدید. این افراد دارای شخصیت خلاق هستند قوه تخیل این افراد بسیار قوی ی می باشد به صورتی که به آسانی متوجه نکات ریز می شوند.

    تست الویت و ارزش‌ها

    پرسش: اولین چیزی که در تصویر نظرتان را جلب می‌کند چیست؟

    [​IMG]

    تحلیل: معمولا بیش‌تر افراد ابتدا تصویر نهنگ را مشاهده می‌کنند. مهم‌ترین چیزهای زندگی برای شما بینش، عقل، لذت، رضایت، و کنجکاوی است.
    اگر پیش از هر چیز، مرد اسکی‌باز را دیدید، به شدت به یک روز مرخصی از کار یا از امور روزمره‌ی زندگی نیاز دارید. به آرامش و استراحت نیاز دارید. زمان آن رسیده است که کار جدیدی انجام دهید. این توانایی را دارید که قدرت عظیم درون‌تان را نمایان سازید، و در عین حال، فردی مهربان و دوست‌داشتنی بمانید.

    تست روانشناسی طرز تفکر

    پرسش: در این عکس چه می‌بینید؟

    [​IMG]

    تحلیل: اگر ابتدا عکس جمجمه نظرتان را به خود جلب کرد، شما فردی سرکش، آزاداندیش، پر شور، و قوی هستید.
    اگر آن زن را در پشت میز آرایش دیدید، فردی مغرور هستید که طرز تفکر رمانتیکی دارد. با وجود این‌که خیال‌پرداز هستید غالبا از عدم اعتماد به نفس رنج می‌برید.

    تست هوش

    پرسش: شما در تصویر زیر چند چهره را میتوانید ببینید؟

    [​IMG]


    تحلیل:

    1 – 5 کند ذهن
    6 – 7 کم هوش
    8 – 9 طبیعی
    11 – 11 هوشیار
    12 – 13 نابغه
     
    m naizar و لینگو ترجمه از این پست تشکر کرده اند.