1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

نکات لازم برای خرید پاوربانک خوب

شروع موضوع توسط m naizar ‏11/12/20 در انجمن فناوری

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,272
    تشکر شده:
    98,883
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    نکات لازم برای خرید پاوربانک خوب
    [​IMG]


    با پیشرفت علم و فناوری تلفن های همراه، تبلت ها، ساعت های هوشمند و وسایل این چنینی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. یکی از بدترین اتفاق هایی که در دنیای امروز می تواند برای شما بیفتد این است که وسط یک روز شلوغ کاری باتری تلفن همراهتان تمام شود و شما فرصتی برای متوقف شدن و شارژ مجددش نداشته باشید. این مسئله وجود پاوربانک ها را در دنیای امروز ضروری کرده است و هرکس باید متناسب با نیازش یک منبع قدرت ذخیره برای خودش دست وپا کند. در ادامه به مهم ترین نکاتی که هنگام خرید پاوربانک باید به آن ها توجه کنید می پردازیم.



    اندازه ی دستگاه


    اندازه ی دستگاه یکی از اولین چیزهایی است که باید به آن توجه کنید. یک پاوربانک بزرگ و سنگین برای شما دردسر درست می کند. پاوربانک شما نباید بزرگتر از اندازه ی کیف پولتان باشد و باید بتوانید آن را به سادگی در جیبتان بگذارید و همه جا ببرید. به خاطر داشته باشید اندازه ی پاوربانک هیچ ارتباطی با قدرت و ظرفیت آن ندارد.



    تعداد پورت های شارژ


    تعداد پورت های پاوربانک است که مشخص می کند چند دستگاه را می توانید به طور هم زمان با آن شارژ کنید. هرچه پورت های بیشتری داشته باشید تعداد دستگاه های بیشتری را می توانید پوشش دهید. البته باید به خاطر داشته باشید تعداد پورت بیشتر می تواند روی اندازه ی پاوربانک شما تاثیر داشته باشد. با توجه به اینکه تعداد ابزارهای قابل حمل دائما در حال افزایش است و شما ممکن است برای هر وسیله ی از ساعت تا هندزفری و گوشی موبایلتان نیاز به شارژ داشته باشید باید با توجه به نیازتان تصمیم بگیرید.



    ولتاژ


    ولتاژ یکی از مهم ترین نکاتی است که هنگام خرید یک پاوربانک باید به آن توجه کنید زیرا برخلاف عوامل دیگر این خصوصیت می تواند به وسایل شما آسیب برساند. قانون ساده ای دراین باره وجود دارد: پاور بانکی با ولتاژ بالاتر از باتری خود نخرید. در حقیقت یک پاور بانک ۵.۵ ولتی گزینه ی مناسبی برای یک باتری ۳.۷ ولتی نیست. اگر باتری خود را با پاور بانکی که ظرفیت بیشتری دارد شارژ کنید امکان تورم و انفجار باتری وجود دارد. ولتاژ بسیار پایین نیز کارایی ندارد و فقط ساعت ها شما را معطل خواهد کرد.



    ظرفیت


    ظرفیت یک پاور بانک برحسب میلی آمپر ساعت اندازه گیری می شود. این یک عامل کلیدی در انتخاب پاور بانک است و بر اساس آن شما می توانید بفهمید هر پاور بانک قابلیت چند بار شارژ کردن موبایل یا تبلت شما را دارد.

    به طورمعمول پاور بانک ها ظرفیتی بین ۱۵ تا ۲۰ هزار میلی آمپر ساعت دارند. البته پاور بانک هایی با ظرفیت ۴۰ هزار میلی آمپر ساعت نیز تولید شده اند که قیمتت بالایی دارند. هنگام انتخاب پاور بانک باید به تعداد دستگاه هایی که می خواهید با آن شارژ کنید و ظرفیت باتری هرکدام فکر کنید و پاور بانکی را انتخاب کنید که نیازهای شما را به خوبی پوشش دهد.



    قیمت


    آخرین فاکتور و یکی از مهم ترین فاکتورها در خرید هر وسیله ای بودجه است. هرچه بودجه ی بیشتری در اختیار داشته باشید انتخاب های بیشتری در مقابل شما خواهد بود. اغلب پاور بانک های موجود در بازار قیمتی بین ۴ تا ۱۰۰ دلار دارند و می توانید یک گزینه ی خوب از میان آن ها برای خودتان انتخاب کنید. یک توصیه ی عاقلانه این است که هرگز سراغ ارزان ترین ها نروید و سعی کنید با اختصاص بودجه ی بیشتر کالاهایی را تهیه کنید که ریویوهای مناسبی دریافت کرده اند یا برند شناخته شده دارند. خرید قسطی لوازم جانبی گوشی موبایل یک شرایط پذیرفته شده در سراسر جهان است که افراد برای انجام راحت تر خریدهایشان استفاده می کنند. می توانید برای داشتن انتخاب بیشتر به دنبال شرکت ها و فروشگاه هایی باشید که امکان خرید کالا به صورت اقساطی را فراهم کرده اند .