1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

همه چیز درباره ی مسواك ارتودنسي

شروع موضوع توسط sani03 ‏10/12/20 در انجمن دندان پزشکی

  1. داره خودمونی میشه!

    تاریخ عضویت:
    ‏1/9/20
    ارسال ها:
    59
    تشکر شده:
    24
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    ارتودنسي دندان ها
    اين روش به عنوان يكي از اعمال دندانپزشكي ترميمي و زيبايي در ايران و جهان به خاطر ويژگي هايي مانند :

    • قيمت مناسب ،
    • كم درد بودن ،
    • تاثير بالا بر روي زيبايي و نظم دندان ها بسيار پر طرفدار است.
    اگر شما هم اين عمل را بر روي دندان هاي خود انجام داده باشيد مي دانيد كه ، پروسه نصب و قرار دادن براكت ها در يك جلسه انجام مي شود و پس از آن نگه داري از براكت ها و دندان ها اهميت دارد .

    با توجه به نوع قرار گرفتن براكت ها امكان رعايت بهداشت و مسواك زدن و كشيدن نخ دندان به صورت معمولي نيست ؛ زيرا : اگر از مسواك ها معمولي استفاده شود ، برس هاي مسواك به تمامي قسمت هاي دندان ، مخصوصا بخش هايي كه زير طوق ها قرار دارد نمي رسد و باعث مي شود پلاك ها و مواد غذايي بين دندان ها باقي بماند و در دراز مدت باعث بوي بد دهان ، عفونت و پوسيدگي دندان ها شود.

    مسواك ارتودنسي
    با توجه به اهميت زياد بهداشت دهان و دندان در مدت درمان و شرايط خاص دندان ها بهتر از از نوعي مسواك كه با نام ” مسواك ارتودنسي ” و يا ” مسواك بين دنداني ” شناخته مي شود ، استفاده كرد.

    ساختار و شكل ظاهري اين مسواك ها از يك تكه سيم انعطاف پذير كوتاهي تشكيل شده است كه برس هاي مسواك دور تا دور آن قرار دارد.

    همان طور كه از اسم و ظاهرش مشخص است، به راحتي بين دندان ها مي رود و در عين تميز ساختن دندان ها ، به طوق ها و دندان و لثه شما آسيبي وارد نمي كند.

    مزايا استفاده از مسواك ارتودنسي
    • حفظ براكت ها در مكان اصلي خودشان
    طرز قرار گرفتن براكت ها و سيم هاي ارتودنسي است كه در طول مدت درمان ، مدل و نظم دندان ها را مشخص مي كند و هر گونه فشاري به اين ها احتمال تغيير وضعيت شان را مي دهد كه در نتيجه نظم و ترتيب دندان ها را تحت تاثير قرار مي دهد . اين احتمال با استفاده از مسواك هاي عادي قوي تر مي شود اما اگر شما از مسواك ارتودنسي استفاده كنيد ، اين مشكل پيش نمي آيد.

    • نظافت بهتر
    برس هاي مسواك ارتودنسي به راحتي و با توجه به انعطاف و سايز كوچكي كه دارند بين دندان ها و سيم ها جا مي شوند و كاملا سطح ميناي دندان را پاك سازي مي كند.

    نكات مهم درباره بهداشت دندان ها با مسواك ارتودنسي
    • براي استفاده بهتر از اين نوع مسواك در طول درمان تمرين لازم است تا بتوانيد بدون كمترين اسيبي به دهان و دندان و براكت ها مسواك بزنين.
    • بهتر است مدت زماني بين ۳ تا ۸ دقيقه را صرف مسواك زدن بكنيد.
    • نسبت به برس هاي مسواك ارتودنسي حساس باشيد ، زيرا پس از مدتي برس هاي مسواك كنده مي شود و اين كم شدن برس ها به به لثه آسيب وارد مي كند.
    • سخت گير باشيد ، و تمام قسمت هاي دندان را مسواك بزنيد ، زيرا اغلب پوسيدگي هاي دندان از قسمت هاي پشتي آن كه كمتر در هنگام مسواك زدن به ان توجه مي كنيم ، شروع مي شود.
    • از مسواك هاي معمولي غافل نشويد ؛ شايد اين نوع از مسواك ها براي ظريف كاري هاي ارتودنسي مناسب نباشند اما براي پاكيزه كردن سطح دندان هاي آسيا بهترين راه حل و پيشنهاد اند.
    نتيجه گيري

    يكي از راه هاي داشتن دندان و لبخندي زيبا ؛ روش درماني ارتودنسي است كه با توجه به ويژگي هايي مانند قيمت مناسب و تاثير هميشگي ، در بين تمام سنين و در تمام جهان محبوب است. اما اين روش درماني به دو بخش تقسيم مي شود بخش قرار دادن براكت ها و بخش مراقب از آن ها.

    يكي از مشكلات ارتودنسي كردن دندان ها باقي مانده ذرات غذا ها بين براكت ها است كه تحت هر شرايطي اتفاق مي افتد و بهترين راه و پيشنهادي براي نگه داري دندان ها در طول اين درمان استفاده از مسواك ارتودنسي است كه با توجه به نوع طراحيشان كارايي زيادي دارد و به راحتي بين دندان ها و طوق قرار مي گيرد و دندان ها رو بدون كمترين آسيبي به لثه و براكت ها پاكيزه و تميز مي كند.