1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه هوا

شروع موضوع توسط goodarzi71 ‏10/12/20 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    دستگاه تصفیه هوا آلرژن ها ، مانند گرد و غبار و بو را از بین می برد.

    هنگامی که گرد و غبار ، گرده یا بوی حیوان خانگی را استنشاق می کنید ، بدن شما نسبت به تولید IgE ، آنتی بادی آلرژی واکنش نشان می دهد. واکنش های آلرژیک با این پاسخ همراه است

    دستگاه تصفیه هوا مانند CritterZone می تواند بوی حیوانات خانگی را کاهش دهد ، که می تواند احتمال ابتلا به آلرژی را کاهش دهد. مشکل CritterZone این است که می تواند ازن ، یک ماده تحریک کننده آلرژی تولید کند.




    [​IMG]





    از طرف دیگر ، دستگاه های تصفیه هوا دیگری نیز وجود دارد که می توانند آلرژن هایی مانند دود دخانیات ، گرده ، کنه گرد و غبار و شوره های داخل خانه ها و مشاغل را بدون استفاده از ازن از بین ببرند.

    تنفس در گرد و غبار ، گرده ، بوی حیوان خانگی و دود تنباکو می تواند باعث شود بدن شما IgE تولید کند که این امر واکنش های آلرژیک را نادیده می گیرد. برای مقابله با این واکنش ها ، بهتر است یک دستگاه تصفیه هوا پیدا کنید که بتواند بدون رها کردن ازن این آلرژن ها را از بین ببرد.




    دستگاه تصفیه هوا ، دخانیات و دود سیگار را به دام می اندازد ، از بیماری ریه جلوگیری می کند.



    تنفس در دود تنباکو می تواند منجر به ایجاد بیماری انسداد مزمن ریوی و همچنین بیماری قلبی شود. سایر عوارض جانبی دخانیات یا دود سیگار شامل عفونت گوش ، آسم ، ذات الریه و برونشیت است.



    دود دست دوم به همان اندازه برای کودکان خطرناک است به دلیل این واقعیت که هنوز ریه های آنها در حال توسعه است و تعداد تنفس آنها بالاتر از میزان بزرگسالان است. در همین حال ، افراد مسن در صورت مواجهه با دود دست دوم ، خطر بیشتری برای ابتلا به زوال عقل دارند.



    دستگاه تصفیه هوا می تواند دود را با استفاده از فیلتر HEPA و کربن فعال شده از بین ببرد.



    فیلترهای HEPA می توانند ذرات را در 3/3 میکرون از بین ببرند و دود سیگار در هر نقطه از 4 تا 01 میکرون باشد ، به این معنی که بیشتر دود سیگار یا دخانیات را می توان در یک دستگاه تصفیه کشیده و در آنجا گرفتار کرد.پ



    کربن فعال همچنین می تواند دود سیگار را جذب کند زیرا در دمای بالا متخلخل می شود. وقتی این اتفاق بیفتد ، آلاینده های هوا مانند مواد شیمیایی ، بو ، گازها و دود می توانند از کربن فعال شده عبور کرده و در سطح متخلخلی که ایجاد می کنند جذب شوند.



    دستگاه تصفیه هوای خرگوش برای از بین بردن دود از خانه شما مناسب است زیرا هم فیلترهای HEPA و هم فیلتر کربن فعال شده مبتنی بر ذغال سنگ وجود دارد که از گلوله های ذغال سنگ برای تصفیه آلاینده های هوا معمول استفاده می کند.



    هنگام استنشاق ، استعمال دخانیات و سیگار باعث بروز مشکلات جدی در سلامتی مانند آسم ، برونشیت و زوال عقل می شود. کودکان و افراد مسن به دلیل سیستم تنفسی ضعیف آنها بیشتر از همه در معرض دود سیگار قرار دارند. دستگاه تصفیه هوا با فیلترهای HEPA و کربن فعال در جذب و محافظت دود ایده آل است.



    منبع : بامین تهویه
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏10/12/20
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏28/11/21
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    مزایا و معایب دستگاه تصفیه هوا از موضوعاتی است که تا حد زیادی قابل توجه کارشناسان هواشناسی است. دستگاه تصفیه هوا وسیلهایی است که برای تمیز کردن فضای خانه و اماکنی مانند بیمارستان، اداره، مدارس و بسیاری از اماکن عمومی دیگر به کار برده میشود. دستگاه تصفیه هوا این توانایی را دارد که انواع ناخالصیها، گرد و غبار، دود و بو را از بین ببرد. دستگاه تصفیه هوا دارای مزایای زیاد و همچنین معایبی است که در این مقاله یسان مورد بررسی قرار میگیرد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏28/11/21