1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

چگونه از دیپورت شدن ترکیه جلوگیری کنیم؟

شروع موضوع توسط sarinaamiri ‏30/11/20 در انجمن ایران و جهان

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/9/20
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    خلاصه

    به نقد از تگ تجارت (learn-tejarat)هر کشوری برای حفظ از سرزمین خود و محافظت از شهروندان کشور خود قوانین و اقدامات خاصی را در رابطه با ورود اتباع خارجی در نظر می‌گیرد. حال اگر از ترکیه دیپورت شدیم چکار کنیم؟ با ما همراه باشید.



    [​IMG]



    هر کشوری برای حفظ از سرزمین خود و محافظت از شهروندان کشور خود قوانین و اقدامات خاصی را در رابطه با ورود اتباع خارجی در نظر می‌گیرد، در صورتی ‌که افراد مختلف که به کشور های دیگر رفته‌اند، از این قوانینی که کشور ها برای محافظت از شهروندان و کشور خودشان طراحی نموده‌اند سهل ‌انگاری کند و یا از انجام دادن آن ‌ها سرباز زند دیپورت خواهند شد.

    اگر شما می‌خواهید بیشتر در رابطه با دیپورت شدن بدانید و قصد دارید که از دیپورت شدن از ترکیه جلوگیری نمایید و می‌خواهید این کشور را به ‌عنوان یک مقصد برای خودتان انتخاب نمایید، با ما همراه باشید ما در ادامه در رابطه با جلوگیری از دیپورت شدن از ترکیه برای شما صحبت خواهیم کرد. به طور کل شما حتماً باید از قوانین کشور مقصد خودتان با خبر باشید، قبل از این ‌که به مقصد برسید به‌ طور کامل در رابطه با قوانین ورود اتباع خارجی به آن کشور اطلاعات کسب کنید تا دچار هیچ‌ گونه مشکلی نشوید. ما در ادامه به بررسی تمام نکاتی که باعث دیپورت شدن شما از ترکیه شود می‌پردازیم و همچنین راه ‌های رهایی از دیپورت شدن را نیز برای شما شرح می‌دهیم.



    [​IMG]



    دلایل دیپورت شدن

    دیپورت شدن از ترکیه ممکن است که به دلایل مختلف و متنوعی صورت بگیرد. شما میتوانید با دانستن آنها، از دیپورت شدن از خود از ترکیه جلوگیری کنید. دلایل دیپورت شدن به چهار دسته پناهندگی، مجرم و محکوم بودن، عدم سلامت روانی، و همچنین اقامتی می باشد که ما در ادامه هر کدام از آن‌ ها را برای شما شرح خواهیم داد. در زمینه پناهندگی، اگر فردی درخواست پناهندگی به کشور ترکیه بدهد و درخواست او به هر دلیل رد شود و یا پذیرفته نشود آن فردی دیپورت خواهد شد و به کشور خودش بازخواهد گشت. همچنین اگر فردی دارای وضع مالی مناسبی نیز نباشد به کشور خودش دیپورت خواهد شد. اگر فردی در کشور ترکیه از قوانین آن کشور سرپیچی نماید و در آن کشور مرتکب جرمی شود، فرقی نمی‌کند که این جرم چه باشد، این موضوع باعث دیپورت شدن از ترکیه خواهد شد. توجه نمایید که در مراحل اول او دستگیر می‌شود و پس از گذراندن دوره محکومیت خودشان از کشور اخراج می شود. به‌ طور کلی ترکیه نیز درست مانند باقی کشور ها اگر متوجه شود که حضور شخصی در کشورش باعث آشوب و اغتشاش می شود او را دیپورت خواهد کرد و به کشور خودش باز خواهد برگرداند. این قانون نه ‌تنها در کشور ترکیه بلکه تقریباً در کل کشور های جهان اجرا می‌شود و اگر فردی در کشور مقصد دچار ارتکاب جرمی ‌شود و یا ناامنی و بی‌نظمی را ایجاد نماید به کشور خودش دیپورت خواهد شد. سلامت روانی نیز یکی دیگر از دلایلی است که ممکن است باعث دیپورت شدن از ترکیه شود.



    اگر دولت ترکیه و یا هر کسی که در اداره و ادارات دولتی این کشور که قرار دارد متوجه شود که فردی که دارای جنون و یا بیمار روانی است در این کشور اقامت دارد و سلامت روانی و همچنین جانی شهروندانش توسط آن فرد تهدید خواهد شد فرد بیمار به کشور خودش دیپورت خواهد کرد و او را به کشور خودش باز خواهد فرستاد. توجه نمایید که در زمینه بیماری ‌های مسری خطرناک نیز ممکن است که در نهایت افراد دولت اقدام به دیپورت شدن از ترکیه میکنند و آن‌ ها را به کشور های خودشان بازگردانند. پس در نتیجه اگر شما بیمار می باشیم و بیماری شما مسری می باشد به ‌هیچ‌ عنوان به این کشور سفر نکنید. توجه کنید که اگر مدت زمانی که در ویزای شما تعیین شده است نیز این تمام شود اقامت شما در کشور ترکیه غیرقانونی خواهد بود و ممکن است منجر به دیپورت شدن از ترکیه شود و همچنین اقامت بدون مجوز در این کشور ممکن است که با پرداخت جریمه ها نیز پایان بپذیرد و شما را مجبور نمایند که علاوه بر دیپورت شدن مبلغی را نیز به ‌عنوان غرامت به کشور مقصد بپردازید. به طور کلی این مبالغ بسیار زیادی می باشد همچنین وجود انواع مختلف ابهامات در تشخیص هویت فرد نیز ممکن است باعث دیپورت شدن افراد از ترکیه شود.

    [​IMG]
    برای رفع دیپورت شدن از ترکیه چکار باید بکنیم؟

    تا این‌جای کار شما متوجه شدید که چه دلایل و عواملی ممکن است باعث دیپورت شدن از ترکیه می شود اما حال اگر می‌خواهید بدانید که هنگامی‌که دیپورت شدید، چگونه می توانید از دیپورا جون سالم بدر ببرید و دیپورت را باز گردانید، با ما همراه باشید. یکی از ساده‌ترین و آسان‌ترین روش ‌ها برای جلوگیری از دیپورت شدن از ترکیه این است که شما کارهایی را که باعث دیپورت شدن شما می‌شود انجام ندهید و به طور کامل قبل از سفر خود تمام قوانین مربوط به دیپورت شدن کشور مقصد را مطالعه نمایید. اما اگر شما به هر دلیلی دیپورت شدید و هم به آن اعتراض داشتید می‌توانید با داشتن دلایل محکم و سندی مناسب در دست به سفارت ترکیه در ایران مراجعه فرمایید و بعد تقاضای خود را به ‌صورت رسمی و کاملاً منطقی به سفارت ترکیه اطلاع دهید. تحت این شرایط سفارت ترکیه به بازرسی دوباره مدارک و سند شما می‌پردازد و اگر شما مشکلی نداشتید ویزای شما مجدداً شارژ می‌شود و شما می‌توانید به ‌راحتی به زندگی در کشور ترکیه ادامه دهید و از دیپورت شدن از ترکیه جلوگیری نمایید و به زندگی عادی خودتان برگردید. همچنین شما می‌توانید از یک فردی که مقیم ترکیه می باشد، فرقی نمی‌کند این فرد حقیقی باشد و یا حقوقی، تقاضا نمایید که براشون یک دعوت‌نامه ارسال نماید و به نوعی ضامن شما شود و بعد به کشور ترکیه بروید و در آن‌جا زندگی کنید. البته این موضوع زمانی از دیپورت شدن از ترکیه جلوگیری خواهد کرد که ضمانت شما توسط دولت ترکیه مورد قبول واقع شود و فردی و ضمانت شما را کرده است هیچ‌گونه سابقه حقوقی نداشته باشد.


    چه کسانی دیپورت نمی‌شوند؟

    درزمینه دیپورت شدن از کشور ها نیز درست مانند زمین های دیگر استثنائاتی وجود دارد و افرادی که دچار شرایط خاصی می باشند دیپورت نمی‌شوند. برای مثال افرادی که شرایط مسافرت را ندارند دیپورت نمی‌شوند، افرادی که بیمار می باشند و به تجهیزات پزشکی نیاز دارن دیپورت نمی‌شوند، قربانیان قاچاق انسان نیز دیپورت نمی‌شوند و از پروسه حمایت از قربانیان برخوردار می‌شوند، همچنین کسانی که قربانی خشونت روانی جنسی و جسمی نیز باشند دیپورت نخواهند شد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/12/20
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏29/11/20
    ارسال ها:
    7
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    اگر شما هم به دنبال راهی برای گرفتن اقامت ترکیه هستید و از اطلاعات پراکنده و ناقص خسته شده اید، و یا اگر به دنبال آخرین قوانین مربوط به دریافت اقامت در سال 2020 هستید، ما تمامی روشها و انواع اقامت را برای شما توضیح داده ایم. این مقاله به بررسی تمامی روشهای اقامت این کشور با جزئیات دقیق میپردازد. با ترکیه پرتال همراه باشید تا جواب سوالهایتان را دریافت کنید.

    برای آشنایی با مراحل اقامت ترکیه، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به ترکیه و انواع روش های اخذ اقامت کشور ترکیه با ما همراه باشید.

    اما و اگرهای جدید جهت دریافت اقامت ترکیه
    طبق آخرین گزارش‌های دریافتی از افرادی که اقامت توریستی داشته و برای سال دوم درخواست راندوو جهت اخذ اقامت با عناوین توریستی، ثبت شرکت و چالیشما ایزنی (اجازه کار) کرده‌اند، ‌سختگیری‌های تمدید اقامت نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

    بر این اساس، ترکیه در راستای اجرای قانون مصوبه سال گذشته اقدام به رد درخواست‌های مراجعات توریستی کرده که تعداد آن‌ها کم هم نیست.

    به عنوان مثال تقاضای برخی از افرادی که با عنوان اخذ اجازه‌کار اقدام به راندوو کرده اند، تقاضای آنها به دلیل «عدم حائز بودن منافع مالی برای ترکیه» رد شده است. این افراد در صورت ضمیمه کردن مدارک و اسناد لازم می‌توانند به این تصمیم اعتراض و پیگیر حق و حقوق خودشان باشند.

    این افراد که تقاضای چالیشما ایزنی،ثبت شرکت یا اقامت توریستی درخواستشان رد شده است می توانند جریمه خاک پرداخت و مجددا اقدام به درخواست راندوو کنند

    چرا اقامت ترکیه؟
    شاید بهترین جواب این باشد که: چرا که نه؟
    ترکیه کشوری زیبا و بزرگ در همسایگی ایران است که برای بسیاری از مردم جهان و به خصوص اروپا، یکی از مهمترین اهداف گردشگری است. چند سالی هم میشود که دولت ترکیه به منظور ایجاد زمینه های سرمایه گذاری خارجی، به شهروندان کشورهای دیگر اجازه خرید ملک و راه اندازی کسب و کار و در نتیجه دریافت اقامت ترکیه را داده است. این کشور با آب و هوای متناسب، فاصله نزدیک، اشتراکات فرهنگی زیاد و همچنین فضای باز اقتصادی، یکی از محبوبترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان شده است. امکانات مناسب به خصوص برای خانواده ها و همچنین پایینتر بودن نرخ برابری لیر با تومان به نسبت دلار و یورو هم در استقبال هموطنان نقش مهمی داشته است.

    اجازه اقامت ترکیه چیست؟
    اجازه اقامت ترکیه، کارتی است به نام کیملیک که به موجب این کارت شما امکان ماندن در ترکیه(طولانی مدت یا کوتاه مدت) را خواهید داشت. این اقامت با شهروندی ترکیه و یا ویزای ترکیه متفاوت است. با داشتن اجازه اقامت، شما می توانید به اندازه مدت زمان مجوزتان در ترکیه زندگی کنید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/12/20