1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اولین گوشی هوشمند ضد باکتری ساخته شد

شروع موضوع توسط m naizar ‏23/11/20 در انجمن اخبار و بررسی

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,265
    تشکر شده:
    98,878
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    اولین گوشی هوشمند ضد باکتری ساخته شد
    [​IMG]


    به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، این گوشی "کَت اس 42"(Cat S42) نام دارد. این دستگاه پیشرفته که مقاوم و به نوعی همه کاره است را در حال حاضر می توان با قیمت ۲۲۹ پوند خریداری کرد اما مدل های مجهز به فناوری ضد میکروبی "بایومستر" تا اوایل سال ۲۰۲۱ در دسترس نخواهند بود.

    شرکت "بولیت" امیدوار است بتواند تا سال آینده ویژگی ضد میکروبی را به سایر تلفن های شرکت "کاترپیلار"(Cat) از جمله "کت اس ۵۲" ۳۸۰ پوندی و "کت اس ۶۲" ۵۹۹ پوندی نیز بیافزاید. قابل ذکر است گوشی کت مدل اس ۶۲ به دوربین تصویر برداری حرارتی مجهز است.

    این گوشی جدید به لطف یون های نقره تعبیه شده در مواد گوشی طی فرایند تولید، با گسترش باکتری مقابله می کند. گرچه این گوشی باکتری ها یا ویروس هایی از جمله کووید-۱۹ را به طور فعال خنثی نمی کند اما گسترش و تکثیر عوامل بیماری زا را متوقف می کند.

    [​IMG]

    با جلوگیری از تکثیر میکروب ها، تعداد آنها به طور طبیعی کاهش می یابد. شرکت "بولیت" ادعا می کند ماده ضد میکروبی فعال "بایومستر" تعداد باکتری ها را در عرض ۱۵ دقیقه تا ۸۰ درصد و در عرض ۲۴ ساعت تا ۹۹.۹ درصد کاهش می دهد.

    سازندگان این گوشی مقاوم می گویند این دستگاه کاملا ضد آب است و باید به طور مرتب آن را با آب و صابون، ضد عفونی کننده ها و حتی مواد سفید کننده شست تا تمیز بماند.

    "پیتر کانینگام"(Peter Cunningham) معاون رئیس شرکت بولیت گفت: این گوشی برای کسانی که در مراکز بهداشتی درمانی کار می کنند و یا افرادی که که برای کار خود می بایست به چندین مکان مراجعه کنند یک دستگاه کاربردی به شمار می آید.

    مقامات از زمان شیوع کروناویروس تاکنون بارها بر شستن دستها تاکید فراوان کرده اند. حتی پروفسور "پیتر هال" از دانشگاه واترلو معتقد است که تلفن ها باید دو بار در روز تمیز شوند ، یک بار در وعده ناهار و یک بار در عصر، تا از انتقال بیشتر کروناویروس جلوگیری شود.

    [​IMG]

    پنبه الکلی بهترین گزینه برای از بین بردن ویروس است اما شرکت هایی همانند اپل استفاده استفاده از یک پارچه میکرو الیاف و آب صابون را برای تمیز کردن گوشی توصیه کرده اند. احتمال ابتلا به ویروس از روی صفحه تلفن وجود دارد اما احتمال انتقال آن از طریق تماس انسان با انسان بسیار بیشتر است.

    گوشی کت اس ۴۲ مجهز به گوریلا گلس و استیل ضد زنگ است که این موضوع آن را در برابر گرد و غبار و نوسانات شدید دما نیز مصون نگه می دارد.

    انتهای پیام

     
    Avaaa98 و کوکی♥❄ از این پست تشکر کرده اند.