1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

تعمیر هواساز

شروع موضوع توسط goodarzi71 ‏15/11/20 در انجمن مهندسی مکانیک

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    هواساز چیست؟
    واحدهای جابجایی هوا (که به آنها واحد فن کویل و مجموعه های دمنده نیز می گویند) اجزای داخلی تهویه مطبوع ، پمپ های حرارتی و برخی از کوره ها هستند.

    دستگاه هواساز ، هوای سرد و گرمی را که جهت تامین بار برودتی و حرارتی مورد نیاز است، تأمین کرده و توسط سیستم کانال کشی به فضاهای مختلف ساختمان انتقال می دهد.

    یک هواساز فقط همین است ... هواساز کار می کند. آن یک جز component است که معمولاً در زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی خانه شما یافت می شود. این بخشی از سیستم گرمایش و / یا سرمایش است که وظیفه انتقال هوا از طریق کانال شما را بر عهده دارد. این می تواند شامل یک بخاری کمکی ، و / یا سیم پیچ اواپراتور و فیلتر هوا باشد. این یک جعبه بزرگ فلزی است که اکثر ما فراموش می کنیم تا اینکه مشکلی در سیستم تهویه هوا و / یا سیستم گرمایش رخ دهد.

    مشکلات مشترک با صاحبان هواساز

    1. روشن است اما به اندازه معمول هوا نمی وزد.
    2. آب از آن نشت می کند.
    3. در یخ محصور شده است. (یخ زده)
    4. بوی نامطبوعی می دهد.
    تکنسین های تهویه مطبوع در سیستم های هواساز با تعمیرات هواساز ها در بالتیمور ، هارفورد و بالتیمور تجربه دارند. هنگامی که برای تعمیر هواساز تماس می گیرید ، از شما سوال می شود که آیا هوای شما در فضای خزنده یا اتاق زیر شیروانی خانه شما واقع شده است و به ما اجازه می دهد آماده دسترسی شویم. در صورت قرار گرفتن هوا در اتاق زیر شیروانی شما ، ما اقدامات احتیاطی را برای محافظت از کفپوش شما انجام خواهیم داد. ما درک می کنیم که خانه شما برای شما و خانواده شما چقدر مهم است و به آن احترام می گذاریم. ما همچنین می فهمیم که شما می خواهید هواساز به سرعت ، حرفه ای و دقیق تعمیر شود.

    هواساز CAS

    ضمانت ما در مورد تعمیرات هواساز:

    قطعات و نیروی کار ما که تکنسین های ما برای تعمیر سیستم هواساز شما استفاده می کنند ، از تاریخ تعمیر به مدت یک سال (به استثنای یخچال) تضمین شده است. علاوه بر این ، اگر علائم مشابهی در طول سی (30) روز از زمان تعمیر با هواساز رخ دهد ، بررسی مجدد سیستم هزینه ای ندارد.

    آیا می دانید؟

    نگهداری منظم فیلتر هوا به حفظ جریان خوب هوا از طریق سیستم کار کانال کمک می کند. همچنین به تمیز نگه داشتن اجزای گیرنده هوا در داخل و عاری از زباله و گرد و غبار کمک می کند.

    هواسازها یکی از مهمترین بخش های تهویه مطبوع می باشند. از دستگاه های هواساز برای تامین بار حرارتی و برودتی و همچنین تأمین هوای تازه جهت تهویه و کنترل دما و رطوبت نسبی استفاده می شود. اجزای اصلی و سیستم کنترل یک دستگاه هواساز در شکل زیر نشان داده شده است.

    کاربرد سیستم های تهویه مطبوع و استفاده از دستگاه های هواساز جهت آسایش ساکنین ساختمان می باشد. در بیمارستان ها و مراکز درمانی که در تمام مدت شبانه روز فعال بوده و افراد در اتاق ها حضور دارند، توجه به نگهداری و تعمیرات بسیار اهمیت دارد و سرویس کاران این دستگاه ها باید بدقت سیستم را زیر نظر داشته و با برنامه ریزی منظم و دقیق، تعمیرات و نگهداری دستگاه های هواساز را با رعایت نکات زیر مد نظر قرار دهند.

    تعمیر فن دستگاه هواساز
    فن در یک دستگاه هواساز مهمترین قسمت و یا به عبارتی قلب دستگاه می باشد. اجزا فن عبارتست از: حلزونی، چرخ و پره های فن، شفت یا محور، یاتاقان ها، موتور، تسمه، پولی و فلکه.

    حلزونی

    مرتب حرکت آزادانه چرخ فن در درون حلزونی را بازدید کنید و از عدم ارتعاش مطلع شوید. در صورت وجود ذرات گرد و غبار و رسوب قشر داخلی حلزونی را تمیز کنید.

    شفت یا محور

    شفت یا محور که بادبزن روی آن سوار شده است باید بطور مدام مورد کنترل و بازدید قرار گیرد تا در صورت مشاهده خوردگی و زنگ زدگی در آن قبل از وارد آوردن خسارت به دستگاه نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام شود.

    یاتاقان ها

    شفت فن بوسیله یاتاقان ها در محل خود استقرار و نصب شده است و در مقابل اصطکاک و فرسایش محافظت می شود. یاتاقان ها یکی از مهمترین قسمت های فن می باشد. همیشه مطمئن شوید که یاتاقان درست بر روی شفت و یا داخل محفظه خود قرار گرفته است، نگهداری خوب یاتاقان ها عمر آن ها را افزایش می دهد. لذا لازم است بصورت مرتب بازدید و گریسکاری شوند. همواره در آغاز فصل بهره برداری دستگاه یاتاقان ها را از محل تعبیه شده گریسکاری کنید.

    موتور

    برای نگهداری موتورهای هواساز به قواعد کلی زیر توجه نمایید:

    1. جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به داخل موتور
    2. تمیز نگه داشتن موتور
    3. گریسکاری بلبرینگ ها در صورت لزوم (اکثر الکتروموتوها مورد استفاده در دستگاه های تهویه مطبوع نیاز به روغنکاری ندارند)
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏15/11/20
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏9/5/21
    ارسال ها:
    9
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    هواساز دستگاهی است که از آن در جهت تنظیم میزان دما و تنظیم میزان رطوبت و مواردی مانند مقدار سرعت و جهتی که هوای ورودی قرار است به سازه های مختلف مانند آپارتمان، ساختمان، سوله صنعتی وا هر نوع سازه دیگری وارد گردد مورد استفاده قرار می گیرد.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏9/5/21