1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

یکی از بزرگترین تیم های سازنده برافزار جهان منحل شد

شروع موضوع توسط m naizar ‏5/11/20 در انجمن هک و امنیت

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,265
    تشکر شده:
    98,878
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    یکی از بزرگترین تیم های سازنده برافزار جهان منحل شد
    باند جرائم سایبری Maze همانند سایر گروه های باج افزاری اعلام کرد که پس از یک سال و نیم فعالیت، عملیات خود را برای همیشه متوقف خواهد کرد.

    به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، این گروه فعالیت باج افزار خود را در ماه مه سال گذشته میلادی آغاز کرد و در ماه نوامبر با افزودن تاکتیک زورگیری مضاعف به منظور افزایش منافع خود فعال تر از قبل شد. گزارش های به دست آمده از BleepingComputer حاکی از آن است که گروه Maze پس از دزدی داده های رمزگذاری نشده کمپانی آمریکایی Allied Universal بسیار مشهور شد.

    این گروه تهدید کرد که در صورت پرداخت نشدن مبلغ درخواستی داده ها را به صورت عمومی منتشر خواهد کرد و هنگامی که این پرداخت ها انجام شد، سایت جدیدی به نام Maze News ایجاد کرد که از آن برای انتشار اطلاعات قربانیان و انتشار بیانیه های مطبوعاتی استفاده می کرد.

    تکنیک زورگیری مضاعف این گروه در میان سایر مجرمان سایبری نیز محبوب بود و به همین دلیل عملیات باج افزاری دیگر نظیر REvil، Clop و DoppelPaymer نیز به تقلید از Maze سایت های افشای اطلاعات خود را راه اندازی کردند. این گروه حتی تا جایی پیش رفت که به منظور تبادل تکنیک ها و اطلاعات خود اتحادیه صنفی باج افزاری ویژه یا را با Ragnar Locker و LockBit تشکیل داد.
    [​IMG]

    گروه Maze در طی یک سال و نیم فعالیت خود سعی کرد که به صورت موفقیت آمیزی به شماری از سازمان های بزرگ و شهرها از قبیل ساوث وابر، شهر پنساکولا، کانن، ال جی، زیراکس و سایرین حمله کند. بااین حال از ماه گذشته شایعه پایان فعالیت این گروه در فضای مجازی منتشر شد و یکی از اعضای این گروه نیز در طی ارتباطی با BleepingComputer این شایعات را تائید کرد.

    در حال حاضر گروه Maze رفته رفته قربانیان را از سایت Maze News حذف می کند و تنها دو قربانی و آن هایی که هنوز باج درخواستی این گروه را پرداخت نکرده اند در این وب سایت باقی خواهند ماند.

    اگرچه اتمام فعالیت گروه Maze برای جامعه امنیت سایبری و سازمان هایی که احتمال هدف گرفته شدنشان زیاد بود، خبر خوبی است اما هنوز مشخص نیست که این گروه کلیدهای رمزگشایی اصلی باج افزار خود را افشا کند یا خبر. گروه های باج افزاری گذشته نظیر Crysis، TelsaCrypt و Shade همگی پس از اتمام فعالیت خود این کار را انجام داده اند و به همین دلیل ممکن است که این گروه نیز با افشای کلیدهای خود به این روند بپیوندد.
     
    Anoosh و ѕραяк از این پست تشکر کرده اند.