1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آیا دستگاه تصفیه هوا برای اتاق نوزادان ضروری است؟

شروع موضوع توسط goodarzi71 ‏27/10/20 در انجمن اخبار و بررسی

  1. داره راه میوفته!

    تاریخ عضویت:
    ‏19/10/20
    ارسال ها:
    35
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    8
    جنسیت:
    زن
    با وجود آلاینده های گوناگون و خطرناک و همچنین ویروس کرونا که مهمان ناخوشایند کره زمین شده خانم های باردار ، استرس زیادی دارند؛ اینکه چگونه فرزند خود را سالم به دنیا بیاورند و در محیطی سالم زندگی کنند. با پیشرفت های بسیار در تکنولوژی در راستای پاکسازی هوا از آلاینده های مختلف و بخصوص ذرات معلق در هوا، می توان از دستگاه تصفیه هوا استفاده نمود. در این مقاله این مبحث را بررسی خواهیم کرد که دستگاه تصفیه هوا تا چه اندازه می تواند برای یک خانم باردار و نوزاد وی مفید باشد.


    فواید دستگاه تصفیه هوا برای خانم های باردار و نوزادان چیست؟

    همه ی خانم های باردار از شروع بارداری به فکر تهیه اتاقی کامل برای نوزاد خود هستند. وسایل و لوازم اصلی مورد نیاز اتاق مانند تخت خواب، سیسمونی و ... را تهیه کرده و در آن می چینند. در حالی که داشتن همه این موارد در یک اتاق کودک بسیار ضروری است، در این میان سوال اساسی این است که "آیا باید برای نوزاد خود یک دستگاه تصفیه هوا خریداری کنم؟"

    داشتن خانه ای عاری از آلاینده های موجود در هوا در سلامت نوزاد تازه متولد شده نقش بسیاری دارد. تمیز نگه داشتن هوای داخل خانه به دلیل آلاینده های زیاد هوا و فعالیت هایی که در خانه انجام می شود، ممکن است غیرممکن به نظر برسد. حتی در اتاقی که فعالیت های آنچنانی در آن صورت نمی گیرد، نمی توان به طور قطع گفت که هوای پاکی جریان دارد.

    اما شما می توانید به راحتی از شر آلاینده های موجود در هوا خلاص شوید. با کمک یک دستگاه تصفیه هوای کارآمد، می توانید خانه خود را عاری از ذرات معلق موجود در هوا کنید. البته استفاده از دستگاه تصفیه هوا فواید زیادی را برای مادر باردار و نوزاد به همراه خواهد داشت که در ادامه با آن ها آشنا می شوید.


    فواید استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای خانم های باردار چیست؟

    پرورش جنین سالم مهمترین وظیفه ی یک خانم باردار است. همان طور که می دانید تحقیقات مختلفی درباره تاثیرات آلودگی هوا روی خانم های باردار انجام شده است. نتیجه این تحقیقات نشان می دهد که آلودگی هوا می تواند سبب بروز مشکلات باروری، زایمان زودرس، وزن کم نوزاد حین تولد، آسم و اوتیسم شود که امکان بروز هر کدام از این مشکلات، سبب دلشوره و نگرانی خانم های باردار خواهد بود که هیچ گونه مشکلی نوزادشان را تهدید نکند لذا هر مادری را مجاب می کند تا به بهترین شکل ممکن محیطی امن برای جنین خود فراهم نماید.


    فواید استفاده از دستگاه تصفیه هوا در سلامتی نوزادان چیست؟

    برای حفظ سلامتی نوزاد باید به موارد اساسی توجه نمود. کودکان و نوزادان به دلیل ریه های ضعیف تری که نسبت به بزرگسالان دارند، بیشتر در معرض آسیب های جدی آلاینده های معلق موجود در هوا، قرار گیرند. و به علت پایین بودن سیستم ایمنی آنها ، باید اقدامات زیادی در این برهه از زندگی ، برای حفاظت از نوزادان صورت گیرد.

    بهبود کیفیت هوای داخل خانه سلامتی کودک شما را تضمین می کند. آسان ترین راه برای رسیدن به این هدف، استفاده از دستگاه تصفیه کننده هوا است.

    ریه های نوزادان و کودکان ظرفیت کمتری نسبت به ریه های بزرگسالان دارند. این ظرفیت ریه کوچک تر بدان معنی است که کودکان هوای بیشتری نسبت به بزرگسالان مصرف می کنند و در هر دقیقه بیشتر نفس می کشند. به طور معمول، نوزادان 40 تا 60 بار در دقیقه نفس می کشند که این تقریبا دو برابر تعداد تنفس در بزرگسالان است.

    متاسفانه، این الگوهای تنفس می توانند خبر بدی برای کودک شما باشند. در اکثر خانه ها آلرژن، باکتری، انواع ذرات معلق هوا، ویروس و کپک وجود دارند که می توانند در هوا شناور شوند. جالب است بدانید که آژانس حفاظت از محیط زیست نشان داده است که هوای داخل خانه می تواند تا 5 برابر بیشتر از فضای بیرون آلوده باشد. از آنجایی که بیشتر خانه ها دارای عایق هوا هستند، پس از ورود هوا به داخل، هوا درون خانه گیر افتاده و راه تعویض ندارد. خبر بد این است که اتاق های کودکان بیشتر از سایر مکان ها در معرض آلودگی هوا قرار دارند. چرا که با هر بار ورود بزرگسالان به اتاق کودک، آلاینده های بیشتر و نهفته ای را به هوای اتاق کودک شما وارد می کنند.

    از طرفی به دلیل جلوگیری از سرماخوردگی و ورود گرد و غبار از فضای بیرون و یا حتی مسائل امنیتی، اغلب درب پنجره اتاق کودکان بسته است؛ به همین دلیل هوا کمتر از اتاق آن ها خارج می شود.

    اگر فرش جدیدی برای اتاق نوزاد خریداری کرده اید، اگر کفپوش نصب کرده اید، اگر مبلمان به اتاق او اضافه نموده اید، اگر اتاق کودک خود را رنگامیزی کرده اید، احتمالا در فضای اتاق سطح بالایی از ترکیبات ارگانیک فرار (یا VOC) وجود دارد. (VOC گازهای نامرئی هستند که به آرامی از رنگ ها، لاک ها، چوب فشرده شده، پشتی فرش، چسب ها و موارد دیگر آزاد می شوند.(

    آن ها همچنین درون اسپری های تمیز کننده هوا و در کل در مواد پاک کننده وجود دارند. گاهی اوقات ماه ها طول می کشد تا VOC ها کاملا از سطوح خارج شوند. همین موضوع است که نشان می دهد در واقع هیچ محیطی در شهر های بزرگ برای ریه های نوزادان و کودکان امن نیست.


    نتیجه گیری

    این روزها با شیوع ویروس کرونا، استفاده بیش از حد بشر از سوخت های ناسالم، دودهای حاصل از کارخانه ها، مصنوعات موجود در خانه، رنگ ها، دود سیگار، پرزهای فرش و بسیاری دیگر از ذرات و آلاینده های معلق در هوا، که هوا را برای تنفس ناسالم کرده اند باید در کنار کمک به حفاظت از محیط زیست، محیطی سالم برای تنفس خود فراهم سازیم. خوشبختانه دستگاه های تصفیه هوای باکفیتی وجود دارند که شما می توانید به کمک آن ها، به میزان 99 درصد از آلاینده ها را از هوای خانه خود حذف کنید. پس اگر کودکی در راه دارید، یا اینکه نوزاد خود را به دنیا آورده اید، و اگر به سلامتی خانواده خود اهمیت می دهید، یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت خریداری کنید و هوایی پاک و تمیز تنفس کنید و از سلامت خود و خانواده خود اطمینان حاصل نمایید.

    اطلاعات فنی ، تصاویر و مراحل فیلتراسیون انواع دستگاه تصفیه هوا را در سایت بامین تهویه مشاهده نمایید.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏28/10/20