1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

۵ قابلیت جدید ویندوز ۱۰ آپدیت اکتبر ۲۰۲۰

شروع موضوع توسط m naizar ‏22/10/20 در انجمن ویندوز

  1. مدیر ارشد عضو کادر مدیریت ✪مدیر ارشد✪

    تاریخ عضویت:
    ‏29/7/15
    ارسال ها:
    21,272
    تشکر شده:
    98,883
    امتیاز دستاورد:
    148
    جنسیت:
    مرد
    ۵ قابلیت جدید ویندوز ۱۰ آپدیت اکتبر ۲۰۲۰
    [​IMG]

    آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ ویندوز ۱۰ سرانجام به شکل عمومی منتشر شد . این بروزرسانی در هفته های آتی برای نسخه ۱۹۰۳ به بعد ویندوز ۱۰ منتشر می شود. در ادامه با ۵ قابلیت جدید در این بروزرسانی آشنا می شوید.

    منوی استارت
    [​IMG]

    مایکروسافت با آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ بالاخره ظاهر منوی استارت را که مدت ها دست نخورده باقی مانده را کمی تغییر داد. رنگ های پس زمینه تایل ها و اپلیکیشن ها جای خود را به پس زمینه شفاف داده اند و منو را مدرن تر جلوه می دهند. مایکروسافت با این کار شمایل منوی استارت را مینیمال و خلوت تر کرده و با دیدن منو احساس می کنید دیگر مثل گذشته شلوغ نیست.

    [​IMG]

    قسمت نوتیفیکیشن ها هم دچار تغییر شده و حالا لوگوی اپ ها بالای نوتیفیکیشن ها نمایش داده می شوند و به لطف دکمه X می توان به راحتی آن ها را بست.

    بهبود تاچ در لپ تاپ های هیبریدی
    [​IMG]






    اگر از لپ تاپ های هیبریدی استفاده می کنید و می خواهید از حالت تبلت استفاده کنید، ویندوز ۱۰ به طور خودکار رابط کاربری را برای لمس بهینه می کند. برای مثال فاصله بین اپ های تسکبار بیشتر و فضای اطراف آیکن های فایل اکسپلورر برای ثبت لمس ها افزایش پیدا می کند. علاوه بر این با لمس کردن فیلدهای متن، کیبورد مجازی به شکل خودکار روی صفحه ظاهر می شود.

    نسخه جدید مرورگر اج
    [​IMG]

    اگر تاکنون نسخه جدید مرورگر مایکروسافت اج را نصب نکرده اید، آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ این کار را برای شما انجام می دهد. نسخه جدید مرورگر اج تغییرات بسیاری نسبت به نسخه قدیمی داشته که بهبود عملکرد و بارگذاری سریع تر صفحات تنها دو مورد از آن ها هستند. حالا به کمک کلیدهای Alt Tab می توانید علاوه بر برنامه ها، تب های باز در این مرورگر را نیز ببینید.

    تنظیم نرخ رفرش مانیتور
    [​IMG]

    به لطف آپدیت جدید دیگر برای تنظیم نرخ تازه سازی مانیتور نیازی به سر زدن به نسخه قدیمی کنترل پنل یا نصب برنامه نیست و با نصب آپدیت جدید این کار را می توانید به سادگی و از قسمت تنظیمات نمایشگر ویندوز ۱۰ انجام دهید. مایکروسافت به مرور در حال انتقال تنظیمات کنترل پنل قدیمی به اپ Settings ویندوز ۱۰ است و فراهم شدن امکان تغییر نرخ رفرش نمایشگر در ادامه همین سیاست صورت گرفته است.

    شخصی سازی هوشمند
    [​IMG]

    اگر برای اولین بار وارد محیط ویندوز ۱۰ با آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ شوید، می بینید که دسکتاپ با توجه به اکانتی که از آن برای لاگین استفاده کرده اید شخصی سازی شده است. برای مثال اگر از اکانت مایکروسافت برای ورود اولیه استفاده کنید، ویندوز اکانت شما را بررسی می کند و اگر گوشی اندرویدی به آن متصل کرده باشید و یا اشتراک فعال آفیس داشته باشید، اپ های Your Phone یا آفیس را به طور خودکار به تسکبار اضافه می کند.

    مایکروسافت آپدیت اکتبر ۲۰۲۰ را در طول هفته های آتی برای بیش از یک میلیارد کاربر ویندوز عرضه می کند. برای آگاهی از انتشار این آپدیت و سازگار بودن دستگاه خود با آن به قسمت Windows Update بروید.

     
    Shahab از این پست تشکر کرده است.