1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

آشنایی با صنعت گردشگری در ایران

شروع موضوع توسط adds ‏19/10/20 در انجمن ایران و جهان

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏18/10/20
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    زن
    تعریف صنعت گردشگری
    صنعت گردشگری در ایران عبارتست از: مجموعه ای از ارائه کنندگان خدمات که از جمله مهمترین آنها می توان خدمات مسافرتی و تورگردانی، عاملان حمل و نقل مانند ریلی، جاده ای، هوایی، دریایی، متصدیان جاذبه های گردشگری، محصولات صنایع دستی و سوغاتی ها، پوشاک و وسایل چرمی، مهمانسراها، هتل ها و رستوران ها و دیگر مواردی که مورد علاقه گردشگران می باشد.

    سهم استان های ایران در گردشگری
    معمولا گردشگران به دلیل علاقه مندی به فرهنگ، طبیعت، یا آب و هوای مقصد مورد نظر یا وجود جاذبه های گردشگری تاریخی، آن محل را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند. هر چند که جای جای کشور ایران می تواند به عنوان بهترین مقاصد گردشگری برای مسافران به شمار آید. اما در این میان برخی از استان های ایران توانسته اند، بیشترین میزان جذب گردشگر خارجی را به خود اختصاص دهند. این استان ها عبارتند از: خراسان رضوی، اصفهان، فارس، همدان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، خوزستان، گیلان و همچنین سیستان و بلوچستان. لازم است بدانید استان ایلام محل ورود گردشگران عراقی از مرز این استان است و در رده دوم قرار گرفته است.

    صنعت گردشگری در ایران
    کارشناسان میزان تولید ناخالصی ملی را که از طریق گردشگری در ایران به صورت غیر مستقیم به دست می آید، ۶/۱ درصد برآورد کرده اند. همچنین صنعت گردشگری در ایران نیم درصد اشتغال را به خود اختصاص داده است. اگر به این صنعت توجه بیشتری شود، صنعت گردشگری در ایران می تواند به بحران اشتغال کشور کمک بسیار کند. به دلیل تنوع بالایی که در صنعت گردشگری وجود دارد، این صنعت می تواند در اقتصاد کشور تاثیرات بسیار زیادی داشته باشد. با توسعه صنعت گردشگری می توان به کاهش بیکاری و توزیع درآمد و افزایش درآمد دولت کمک کرد.

    رشد صنعت گردشگری در ایران
    گردشگری در ایران به عنوان مسافرت تفریحی به شمار می آید. اخیرا گردشگری را به هر گونه مسافرتی می گویند که شخص برای خارج شدن از محیط کار و زندگی خود انتخاب می کند. صنعت گردشگری در ایران دارای ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه می باشد. گردشگری در ایران توانسته است رتبه دهم را در جاذبه های باستانی و تاریخی کسب کند. همچنین کشور ایران دارای رتبه پنجم در جاذبه های طبیعی در جهان می باشد.

    ایران به عنوان یکی از مناطق امن از لحاظ امنیت برای گردشگران خارجی می باشد. طبق آماری که در سال ۲۰۰۸ به دست آمده است، میزان گردشگرانی که در این سال به ایران سفر کرده اند، ۲٫۰۰۰٫۰۰۰ گردشگر خارجی بوده است در حالی که میزان گردشگرانی که در دنیا سفر کرده بودند، در این سال ۸۴۲٫۰۰۰٫۰۰۰ جهانگرد بوده است. از عوامل مهم در توسعه گردشگری در ایران آب های معدنی هستند که در برخی نواحی وجود دارند. چشمه های آب معدنی ایران با پراکندگی در برخی نواحی ایران سبب جذب گردشگران داخلی و خارجی شده اند. این چشمه ها در شهرهای مشگین شهر، مراغه، سرعین، اوج و لاریجانهستند.
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏20/11/23
  2. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏8/11/23
    ارسال ها:
    3
    تشکر شده:
    1
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    به نظرم اگر قصد سفر و گردشگری در ایران را دارید قبل از سفر نسبت به اجاره ویلا اقدام کنید . الان خیلی از سایت ها بهتون کمک میکنن قبل از سفر و در راحت ترین شرایط اقامتگاه مورد نظرتون رو با بهترین شرایط پیدا کنید.