1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

۳ تا از فواید یادگیری زبان انگلیسی

شروع موضوع توسط arashmahini ‏7/10/20 در انجمن زبان خارجی

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/10/20
    ارسال ها:
    1
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    حرفه:
    دانشجو و مدرس زبان انگلیسی
    یادگیری زبان و سلامت مغز

    باید بدانید که یادگیری زبان جدید ، از جمله انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی و ... یکی از دشوارترین وظایفی است که مغز انسان می تواند انجام دهد. اما فواید زیادی نیز برای سلامت مغز دارد.

    همانطور که افراد برای تقویت عضلات ورزش میکندد. همچنین مغز برای تقویت عضلات به ورزش نیاز دارد. یادگیری زبان انگلیسی یکی از بهترین تمریناتی است که می تواند قسمت های مختلف مغز را درگیر کند و نوعی تمرین سلامت مغز باشد.

    در گذشته معمولاً اعتقاد بر این بود که کودکی دو زبانه می شود و از سنین پایین شروع به یادگیری می کند، دو نوع مختلف زبان می تواند در اواخر زندگی مشکل ایجاد کند. آنها معتقد بودند که این کودک قادر به حل مشکلات خود مانند یک فرد عادی که فقط زبان خودش را می داند نخواهد بود.

    اما امروز برعکس است. دانشمندان دریافته اند که کودکان دوزبانه که از سنین پایین یادگیری زبان دوم مانند انگلیسی را شروع می کنند نه تنها عملکرد بهتری در زندگی دارند بلکه از هوش بالاتری نیز برخوردار هستند.

    علاوه بر این ، مفید است که بدانید استفاده از قسمت هایی از مغز انسان که هنگام یادگیری زبان انگلیسی فعال می شوند ، خطر بیماری هایی مانند آلزایمر را در سنین پیری نیز کاهش می دهد. بنابراین ، یادگیری زبان دوم برای تمام سنین مزایایی دارد.

    این بدان معنا نیست که کودکان از آن بهره مند می شوند یا فقط بزرگسالان می توانند از آن بهره مند شوند. در هر سنی ، یادگیری یک زبان جدید می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد. بهبود و لذت ببرید.

    تسلط به زبان انگلیسی و موقعیت اجتماعی بهتر

    از دیگر مزایای یادگیری زبان انگلیسی داشتن موقعیت اجتماعی بهتر و همچنین یافتن فرصت های شغلی بهتر است. در گذشته افرادی که انگلیسی یاد می گرفتند خاص به حساب می آمدند. اما در دنیای امروز می توان گفت افرادی که این زبان را نمی دانند در خود احساس ضعف می کنند ، زیرا در موقعیت های مختلف اهمیت شناخت این زبان به خوبی دیده می شود.

    جدا از مزایای دانستن زبان دوم برای مهاجرت یا سفر به خارج از کشور ، دانستن این زبان در کشور فعلی شما نیز می تواند فرصت های خوبی را برای شما فراهم کند. به عنوان مثال ، اگر دانشجویی هستید که برای یافتن شغل مناسب به دنبال آگهی استخدام بوده اید ، حتما دیده اید که بسیاری از آنها تمایل به استخدام افرادی دارند که به زبان انگلیسی مسلط هستند.

    به عنوان مثال ، دو نفری که برای شغلی استخدام می شوند با مدرکی که از نظر اعتبار تقریباً یکسان است ، شخصی که به زبان دوم ، به ویژه انگلیسی تسلط دارد ، احتمالاً در آن مصاحبه پذیرفته می شوند و زندگی کاری خود را آغاز می کنند .

    دانش زبان انگلیسی و ارتباط با سراسر دنیا

    در ابتدای این مقاله ، ما به یكی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی اشاره كردیم كه ارتباط با همه دنیا است. وقتی انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب می کنید ، می توانید با افراد مختلف در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید.

    شما می توانید در مورد فرهنگ آن کشور بخوانید. بسیاری از کتابها ، شعرها و داستانهای مشهور جهان را به زبان انگلیسی بخوانید و لذت ببرید. افراد زیادی هستند که عاشق تماشای فیلم به خصوص فیلم های خارجی هستند. باید بدانید که تماشای فیلم به زبان اصلی و حتی بدون زیرنویس فارسی بسیار سرگرم کننده است. شما همچنین با دیدن فیلم فرهنگ آن کشور را به خوبی می شناسید. بنابراین به یاد داشته باشید که یادگیری زبان دوم فقط به یادگیری قوانین زبان و مجموعه ای از کلمات و واژگان محدود نمی شود ، بلکه شناخت فرهنگ آن ملت از مزایای اصلی یادگیری زبان دوم است.

    اگر انگلیسی را به خوبی می دانید و شخصی علاقه مند به پیگیری اخبار روز هستید ، دیگر نیازی به گوش دادن به اخبار ترجمه شده ندارید.
    در نتیجه ، یادگیری زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که ازجایی که اکنون هستید با تمام دنیا ارتباط برقرار کنید.

    همه این موارد را می توان به عنوان بخش کوچکی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی معرفی کرد.

    منبع: بلاگفا
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/10/20