1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مشخصات رسمی زامیاد تیوان، شاسی‌بلند جدید سایپا

شروع موضوع توسط M!LAD ‏3/10/20 در انجمن اخبار خودرو

  1. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    چند وقت پیش مدیرعامل سایپا از رونمایی قریب‌الوقوع اولین شاسی‌بلند بومی‌سازی شده این شرکت خبر داد. خودرویی که یک SUV واقعی با انتقال نیرو به هر چهار چرخ باشد و توانایی آفرود خوبی داشته باشد. طبیعی بود که همان ابتدا همه می‌دانستند که منظور مدیرعامل سایپا، یک خودروی چینی مونتاژی دیگر است.

    [​IMG]

    سایپا این بار شاسی‌بلند انتخابی خود را با برند زامیاد و با نام تیوان به بازار عرضه می‌کند. دو سال قبل زامیاد یک شاسی‌بلند چینی به نام فودای لندفورت را با پوشش استتاری در ایران تست کرد. البته تولید این خودرو به علت مشکلات تحریم با وقفه مواجه شد اما ظاهراً با تمهیداتی جدید و احتمالاً بومی‌سازی برخی از قطعات تحریمی، این خودرو سرانجام روی بازار ایران را به خود خواهد دید. البته شاید هم منظور از بومی سازی تنها به تغییر لوگو و آرم روی خودرو و تغییر زبان چینی به فارسی منوها محدود باشد!

    [​IMG]

    فودای لندفورت در ابتدا با نام Lan FU و شش سال قبل وارد بازار چین شده و بعداً نام آن به Landfort تغییر یافت. این خودرو با الهام از تویوتا لندکروزر پرادو طراحی شده و کپی ضعیفی از آن محسوب می‌شود. نمای جانبی البته شباهت بیشتری به جیپ چروکی دارد. طراحی ستون D عجیب و بدون هماهنگی با قسمت پشت و چراغ‌های عقب بوده و هماهنگی زیادی بین قسمت‌های مختلف بدنه وجود ندارد. در عوض خط شانه بالاتر از معمول باعث می‌شود تا چهره این خودرو از کراس‌اوورها متمایز و تنومندتر و محکم‌تر به نظر برسد. دو نسخه دو ردیفه و سه ردیفه از این خودرو وجود دارند که ظرفیت‌های ۵ و ۷ نفر سرنشین دارند که در تبلیغ زامیاد برای این خودرو به نوع هفت نفره اشاره شده است.

    [​IMG]

    ابعاد فودای لندفورت ۴.۷۷ متر طول، ۱.۸۷ متر عرض و ۱.۸۲ متر ارتفاع است و فاصله بین دو محور آن ۲.۷۹ متر می‌باشد که آن را در کلاس ابعادی متوسط قرار می‌دهد. کف خودرو ارتفاع خوب ۲۱.۷ سانتی از سطح زمین دارد اما چرخ‌ها کوچک به نظر می‌رسند. ظرفیت باک آن هم ۷۲ لیتر است.

    [​IMG]

    متأسفانه طراحی کابین شباهتی به خودروهای امروزی‌تر ندارد. هرچند لیست تجهیزات رفاهی این مدل هم در مقایسه با خودروهای چینی موجود در بازار ایران چندان جلب توجه نمی‌کند. به‌عنوان مثال تنها باید به سانروف، نمایشگر ۸ اینچی با دوربین دید عقب، آینه‌های برقی گرم‌کن دار، صندلی‌های ۴ و ۶ حالته دستی در جلو و سیستم صوتی با سی دی پلیر دل‌خوش کنید.

    [​IMG]

    برای پیشرانه دو موتور بنزینی و دیزلی ارائه می‌شود که یکی بنزینی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با توان ۱۳۶ اسب بخار و دیگری هم ۱.۹ لیتری توربو دیزل است. اما گفته می‌شود یکی دیگر از موتورهای فودای با حجم ۲ لیتری توربو با طراحی میتسوبیشی با قدرت ۲۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر هم برای این خودرو در برخی بازارها موجود است. برای انتقال نیرو هم از گیربکس شش سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود. احتمالاً نسخه انتخابی پیشرانه توسط سایپا، موتور قوی‌تر است تا لااقل برای مشتریانی که قیمت گزافی بابت آن پرداخت می‌کنند قابل توجیه باشد. مصرف سوخت موتور دوم به‌صورت ترکیبی ۹.۶ لیتر اعلام شده است. زامیاد هر دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل این خودرو را در برنامه تولید دارد.

    [​IMG]

    ظاهراً این خودرو توانسته در سال ۲۰۱۴ در تست تصادف خودروها در چین سه ستاره کسب کند که با استانداردهای امروزی، بسیار ضعیف محسوب می‌شود. داشتن شاسی مجزا و ساختار بدنه روی شاسی می‌تواند یک عامل مثبت و امتیاز برای علاقه‌مندان به آفرود و همچنین سازمان‌ها و شرکت‌هایی باشد که در مناطق صعب‌العبور فعالیت دارند. سیستم دیفرانسیل با لغزش محدود هم قرار است در نسخه دو دیفرانسیل قابل سفارش باشد. اما این عامل باید در کنار ویژگی‌هایی چون دوام، قابلیت اطمینان و کیفیت نیز قرار گیرد که هنوز در مورد این محصول قابل تأیید نیست.


    منبع: پدال
     
    m naizar، ѕραяк و saddaf از این ارسال تشکر کرده اند.
  2. کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏17/5/18
    ارسال ها:
    398
    تشکر شده:
    2,484
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    یه اطلاع رسانی برای فروشش کنن همه میرن صف خرید :)
     
  3. مدیر تالار مذهبی عضو کادر مدیریت ❂مدیر انجمن❂

    تاریخ عضویت:
    ‏14/8/20
    ارسال ها:
    985
    تشکر شده:
    8,314
    امتیاز دستاورد:
    126
    جنسیت:
    مرد
    هیکلش خوب و درشته و حس شاسی بلند میده
    ولی داشبرد و طراحی داخلی ضعیفی داره و بروز نیست
    طراحی ستون c جالبی نداره
    لاستیکاشم مثل همه چینی ها نسبت به هیکل کوچیکه
     
  4. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏7/11/20
    ارسال ها:
    2
    تشکر شده:
    0
    امتیاز دستاورد:
    1
    جنسیت:
    مرد
    ماشین به درد نخور یه جا دیگه رو بر داشتن جا خودروی ملی باز بدن به مردم خیلی عجیبه دیگه. این ماشین جدیده دنا پلاس انپار مشخصات فنی دنا پلاس هم ظاهریش باز مردم یکم راضی بودن
     
    آخرین بار توسط مدیر ویرایش شد: ‏7/11/20