1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

اینفینیتی QX60 مونوگراف کانسپت

شروع موضوع توسط M!LAD ‏26/9/20 در انجمن خودرو خارجی

  1. Evergreen مدیر بازنشسته☕

    تاریخ عضویت:
    ‏15/2/19
    ارسال ها:
    1,283
    تشکر شده:
    6,392
    امتیاز دستاورد:
    113
    جنسیت:
    مرد
    اینفینیتی QX60 خودرویی تقریباً ۱۰ ساله است اما همچنان یکی از خوش‌فروش‌ترین محصولات این خودروساز می‌باشد. این روند با معرفی نسل جدید QX60 ادامه خواهد یافت و اینفینیتی به همین منظور اقدام به پیش‌نمایش آن با معرفی کانسپت QX60 مونوگراف کرده است.

    [​IMG]

    اینفینیتی این محصول را چیزی بیشتر از یک طرح مطالعاتی یا یک کانسپت نامیده و گفته که طراحی آن به‌طور محسوسی به نسخه تولیدی نزدیک خواهد بود. شایان ذکر است نسخه تولیدی QX60 جدید سال آینده معرفی خواهد شد.

    [​IMG]

    اینفینیتی اشاره‌ای به مشخصات این خودرو نداشته اما با توجه به تصاویر می‌توانیم شاهد نمای جلوی اسپرت مونوگراف با چراغ‌های دیجیتال طرح کلید پیانو باشیم. جلوپنجره این شاسی‌بلند نیز قابل‌توجه‌تر از هر زمان دیگری بوده و پذیرای لوگوی نورانی اینفینیتی شده است.

    [​IMG]

    از دیگر ویژگی‌های طراحی QX60 مونوگراف می‌توان به ورودی‌های هوای عمودی و فلاپ هایی با رنگ روشن اشاره کرد. این خودرو همچنین از پوشش‌های مشکی براق در بدنه و کاپوتی طویل سود برده است.

    [​IMG]

    اگرچه پروفایل جانبی QX60 قبلی جزو نقاط ضعف این خودرو از نظر طراحی بوده اما این مشکل در مونوگراف دیده نمی‌شود زیرا این خودرو از بدنه‌ای با طراحی شناور سود برده است. طراحی سرراست خودرو با دستگیره‌های درب جمع شدنی و ستون‌های مشکی‌رنگ برجسته‌تر شده است.

    [​IMG]

    طراحان این برند ژاپنی همچنین از سقف با رنگ مشکی و سانروف پانورامیک که دارای الگوی خاصی است سود برده است. اینفینیتی این الگوی خاص را به عنوان یک سری خطوط عمودی توصیف کرده که از ابریشم کیمونو و معماری مدرن ژاپنی الهام گرفته شده است.

    [​IMG]

    در بخش عقب یک درب انحنادار با شیشه‌ای خمیده دیده می‌شود. همچنین اسپویلری مشکی‌رنگ با بخش مرکزی متمایل به سمت سقف وجود دارد.

    [​IMG]

    چراغ‌های تیره در عقب خودرو مشابه اکثر خودروهای کنونی بوده و در پهنای آن کشیده شده‌اند اما بخشی کوچک مشکی‌رنگ، آن‌ها را از هم جدا کرده است.

    [​IMG]

    نهایتاً نیز باید به سپری متمایز با عناصری مشکی و قطعاتی کرومی اشاره کرد. این قطعات کرومی مشابه بخش جلو بوده و چهار خروجی اگزوز را شبیه‌سازی کرده‌اند.

    [​IMG]


    آلفونسو آلبیسا معاون مدیر طراحی اینفینیتی می‌گوید:

    در طراحی مونوگراف، ما به دنبال تغییر تونالیته QX60 و دگرگونی آن از نظر معماری و ساختاری بودیم. ما مرکز ثقل بصری را بالاتر برده و خط شانه قوی و مستقیمی را در نظر گرفتیم که در کاپوت هم پدیدار است. همچنین یک جلوپنجره بزرگ‌تر و گیراتر را در نظر گرفتیم.

    اینفینیتی تصاویری از کابین این خودرو و همچنین مشخصات فنی آن را منتشر نکرده اما گفته که QX60 همچنان شاسی‌بلندی سه ردیفه خواهد بود. این موضوع سورپرایز کننده نیست و احتمال دارد مدل تولیدی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۶۸ اسب بخار و گشتاور ۳۷۹ نیوتون متر استفاده کند.

    پدال
     
    m naizar و Anoosh از این پست تشکر کرده اند.