1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

دستگاه هشدار دهنده دوربین پلیس راه بین جاده ای

شروع موضوع توسط Anoosh ‏18/9/20 در انجمن اخبار خودرو

  1. کاربر ویژه ゚・*.✿کاربر فعال✿.*・゚ ~✿~

    تاریخ عضویت:
    ‏18/4/19
    ارسال ها:
    8,402
    تشکر شده:
    26,290
    امتیاز دستاورد:
    118
    جنسیت:
    مرد
    استفاده رانندگان متخلف از دستگاه هشدار دهنده دوربین پلیس راه بین جاده ای

    امروزه در داخل شهر های بزرگ و اتوبانها برای جلوگیری از تخلف و جلوگیری از عبور مرور خودرو ها با سرعت غیر مجاز از ابزار های زیادی استفاده میشود که یکی از قدیمی ترین و اساسی ترین این ابزارها دوربین های ثبت سرعت یا تشخیص سرعت غیر مجاز هستند که توسط پلیس در کشورهای مختلف از جمله کشور ایران استفاده میشود ..

    [​IMG]

    روش کار این دوربین ها به این صورت است که دارای یک رادار لیزری میباشد که با استفاده از این رادار لیزری میتواند سرعت خودرو ها رو تشخیص داده و در صورت تشخیص سرعت خودرو بیشتر از حد مجاز از خودرو مورد نظر عکس گرفته و پلاک خودرو را برای اجرای جریمه به پلیس راهنمایی و رانندگی تحویل داده میشود و شخص راننده جریمه میشود .

    امروزه در بیشتر بزرگراه های ایران از دوربین های ثابت ثبت سرعت استفاده میشود که ایراد بزرگ این دوربین ها ثابت بودن آنها می باشد به گونه ای که بعد از مدتی این دوربین ها توسط رانندگان تشخیص داده میشوند و رانندگان در مکانهای نزدیک به دوربین سرعت خودرو خود را تنظیم میکنند و در بقیه موارد با سرعت بالا و غیر مجاز حرکت میکنند .

    [​IMG]

    نحوه کار دوربین های ثبت سرعت تقریبا مشابه به همدیگر است که برای ثبت سرعت توسط دوربین یک پرتو لیزری از طرف دوربین به بیرون پرتاب میشه و این پرتو لیزری با برخورد به خودروهای مختلف و انعکاس به طرف دوربین سرعت لحظه ای خودرو را تشخیص داده و بر روی دوربین پلیس راهنمایی و رانندگی نمایش میدهد . این پرتو لیزری قادر است از فاصله 300 متری سرعت خودرو های مختلف را تشخیص و ثبت نماید .

    [​IMG]

    ابزای که برای تشخیص دوربین های ثبت سرعت پلیس راه طراحی و ساخته شده است یک وسیله الکترونیکی کوچک میباشد که در طرح های مختلف ساحته شده اند که این دستگاه کوچک میتواند به محض برخورد لیزر دوربین ثبت سرعت به داشبورد خودرو این نور لیزر مخفی را تشخیص داده و شروع به آژیر کشیدن نماید و شخص راننده را از وجود دوربین یا پلیس راه در جاده مطلع نماید .

    [​IMG]

    دوربین های ثبت سرعت که در کل دنیا استفاده میشوند تقریبا مشابه و با یک استاندارد خاص ساخته میشوند که برای ثبت سرعت غیر مجاز از چهار باند فرکانسی مختلف به شرح زیر استفاده میکنند .

    1.باند فرکانسی X
    2. باند فرکانسی K
    3. باند فرکانسی Ka
    4.باند فرکانسی ku

    دستگاه های تشخیص دوربین های پلیس راه دارای یک لنز بسیار حساس بوده که قابلیت تشخیص امواج رادار با این چهار فرکانس مختلف را دارا میباشند . وقتی که دوربین پلیس راه به طرف جاده نشانه گیری کرده است که سرعت خودرو را نمایش بده این دستگاه امواج راداری یا لیزری پرتاب شده از طرف دوربین های پلیس را تشخیص داده و شروع به آژیر کشیدن در داخل خودرو کرده و راننده خودرو از این امر باخبر میشود و شخص راننده میتواند با کم کردن سرعت خود از جریمه شدن و توقف توسط پلیس در امان باشد . همچنین باید به این مساله هم اشاره کرد که دوربین های پلیس راه از فاصله حدود 300 متری از دوربین قادر به تشخیص سرعت خودرو ها هستند ولی این دستگاه های تشخیص دوربین از فاصله حدود 2500 متری قادرند تا امواج و فرکانس دوربینهای پلیس راه را تشخیص بدن و با آژیر کشیدن به راننده هشدار بدن که در جاده پلیس راه و دوربین نامحسوس ثبت سرعت وجود دارد و یک فاصله زمانی 2200 متری را در اختیار راننده قرار می دهد تا سرعت خودرو را با سرعت مجاز هماهنگ کند .
     
    m naizar از این پست تشکر کرده است.