1. مهمان گرامی، جهت ارسال پست، دانلود و سایر امکانات ویژه کاربران عضو، ثبت نام کنید.
    بستن اطلاعیه

مسافرت و گردشگری چه در ایران و چه در جهان، ملزوماتی دارد!

شروع موضوع توسط sarinaamiri ‏1/9/20 در انجمن ایران و جهان

  1. عضو جدید

    تاریخ عضویت:
    ‏1/9/20
    ارسال ها:
    6
    تشکر شده:
    2
    امتیاز دستاورد:
    3
    جنسیت:
    زن
    مقدماتی در رابطه با مسافرت



    واقعا مسافرت چیست؟
    سفر حرکت مردم بین مکانهای جغرافیایی است؛ مسافرت را می توان با پیاده، دوچرخه، اتومبیل، قطار، قایق، اتوبوس، هواپیما، کشتی یا وسایل دیگر، یا بدون چمدان انجام داد و می تواند یک سفر یک طرفه یا دور باشد. سفر همچنین می تواند اقامت نسبتاً کوتاه بین حرکات پی در پی، مانند مورد گردشگری داشته باشد.

    می خواهیم در ادامه موارد زیر را بررسی کنیم:

    1 ریشه یابی مسافرت

    2 هدف و انگیزه از سفر

    3 تاریخ سفر

    4 نوع جغرافیایی منطقه هدف

    5 ایمنی مسافرت و گردشگری

    [​IMG]


    علم اشتقاق لغات

    سرچشمه کلمه "سفر" به احتمال زیاد در تاریخ گم شده است. اصطلاح سفر ممکن است از کلمه فرانسوی قدیمی travail سرچشمه گرفته و به معنای "کار" باشد. مطابق فرهنگ لغت مریم وبستر ، اولین استفاده شناخته شده از کلمه سفر در قرن 14th بوده است. همچنین بیان می کند که این کلمه از انگلیسی travailen ، travelen به معنی عذاب، کار، تلاش، مسافرت و پیش از آن از travailler فرانسوی قدیمی که به معنی کار سخت و زحمت است. در انگلیسی ما گاهی اوقات از کلمات "travail" استفاده می کنیم، که به معنی مبارزه است. طبق گفته های سیمون وینچستر در کتاب "بهترین داستانهای مسافر" (2004)، کلمات "سفر" و "گشت و گذار" هر دو ریشه ای باستانی تر دارند: یک ابزار رومی شکنجه به نام تریپلیوم.

    ممکن است منعکس کننده دشواری شدید سفر در دوران باستان باشد. مسافرت در زمان های مدرن بسته به مقصد ممکن است آسان باشد یا ممکن نیست. سفر به کوه اورست ، جنگلهای بارانی آمازون ، گردشگری شدید و سفرهای پرماجرا اشکال دشوار سفر است. بسته به روش سفر، سفر با اتوبوس، کشتی مسافرتی یا حتی با گاری نیز می تواند دشوارتر باشد.


    هدف و انگیزه از گردش چیست؟

    دلایل سفر شامل تفریح ، گردشگری یا تعطیلات، سفر تحقیقاتی، جمع آوری اطلاعات، بازدید از مردم، سفر داوطلبانه برای امور خیریه، مهاجرت برای شروع زندگی در جایی دیگر، زیارت های مذهبی، سفر و مأموریت پ، سفرهای تجاری، تجارت، مسافرت و دلایل دیگر مانند به دست آوردن خدمات درمانی یا انجام جنگ یا فرار از جنگ یا برای لذت بردن از سفر. مسافران ممکن است از وسایل نقلیه انسانی مانند پیاده روی یا دوچرخه استفاده کنند. وسایل نقلیه مانند وسایل نقلیه عمومی، اتومبیل، قطار و هواپیما.


    تاریخ سفر

    سفر به دوران باستان آغاز می شود که یونانی ها و رومیان ثروتمند برای تفریح به خانه ها و ویلاهای تابستانی خود در شهرهایی مانند پمپئی و باییا سفر می کنند. در حالی که سفرهای اولیه به کندی، خطرناک تر و تسلط بیشتر بر تجارت و مهاجرت تمایل داشتند، پیشرفت های فرهنگی و تکنولوژیکی طی سالهای متمادی به این معنی است که سفر آسانتر و قابل دسترسی تر شده است. بشر از زمانی که کریستوفر کلمب در سال 1492 از اسپانیا به جهان جدید سفر کرد، مسیری طولانی در حمل و نقل داشته است، اعزامی که 10 ساعت طول کشید تا به مقصد نهایی برسد. به قرن بیست و یکم که هواپیما اجازه می دهد شبانه از اسپانیا به ایالات متحده سفر کند.


    سفر در قرون وسطا مشکلات و چالش هایی را به همراه داشت، اما برای اقتصاد و جامعه مهم بود. بخش عمده فروشی وابسته بود (به عنوان مثال) از تجار که با کاروانها یا سفرهای دریایی سر و کار داشتند، خرده فروشی کاربر نهایی غالباً خواستار خدمات بسیاری از عابران مسافرتی بود که از دهکده به هملت، گیرووگان (راهبان سرگردان) و فرهیختگان سرگردان سر می زدند. حمایت از مناطق غفلت شده، مینرال های مسافرتی تور بی انتها را تمرین می کردند و ارتش ها در جنگهای صلیبی مختلف و جنگهای دیگر بسیار گسترده بودند. سفرهای زیارتی در جهان و اروپا و اسلامی متداول بوده و در آن جریانی از مسافران چه به صورت محلی و چه در سطح بین المللی نیز درگیر بوده اند.



    در اواخر قرن شانزدهم، برای اشرافیان جوان اروپایی و مردان ثروتمند طبقه بالا مد شد که به عنوان بخشی از آموزش های خود در هنر و ادبیات، به شهرهای مهم اروپایی سفر کنند. این به عنوان تور بزرگ شناخته می شد، شهرهایی مانند لندن، پاریس، ونیز، فلورانس و رم را در بر می گرفت. با این حال، انقلاب فرانسه پایان تور بزرگ را با خود به همراه آورد.


    مسافرت با آب معمولاً حداقل تا زمان ظهور شبکه راه آهن در قرن 19 آسایش و سرعت بیشتری را نسبت به سفرهای زمینی فراهم می کرد. گزارش شده است که سفر با هدف گردشگری در این زمان آغاز شده است که مردم شروع به سفر برای تفریح کردند زیرا سفر دیگر کاری سخت و چالش برانگیز نبود.

    امید واریم که از این مطلب لذت برده باشید.
    منبع خبر
     
    77amir77 از این پست تشکر کرده است.